„Ferrari“ technikos direktorius J. Allisonas: komanda mane visokeriopai palaiko

„Ferrari“ technikos direktorius J. Allisonas: komanda mane visokeriopai palaiko
logo 2014 Gegužės 24 d. 14:05, Ferrari
Ferrari“ komandos technikos direktorius Jamesas Allisonas Monake susitiko su žurnalistais ir pakomentavo šios komandos rezultatus šių metų sezono pirmoje pusėje. Taip pat jis pabandė numatyti žingsnius, kurių „Ferrari“ komanda turi kuo skubiau imtis, norėdama sumažinti atsilikimą nuo pirmaujančių komandų.
- Kaip jūs vertinate „Ferrari“ bolido važiuoklę lyginant su „Mercedes“ ir „Red Bull“ bolidais – kur jų stipriosios, o kur – silpnosios pusės?
- Manau, kad F14 T bolido elgesys nemaža dalimi priklauso nuo konkrečios F-1 trasos. Kai kuriose trasose bolidas atrodo visai padoriai, tuo tarpu kai kur – ne. Mūsų mašina yra geresnė ten, kur priekiniams ratams tenka didesnė apkrova nei galiniams. Kita vertus, sunku pasakyti, jog „Ferrari“ bolidas nenusileidžia „Red Bull“ ir „Mercedes“ mašinoms. Mes atsiliekame palyginti nedaug, tačiau turime dar daug dirbti, norėdami priartinti mūsų mašinos technines savybes prie lyderių.
- Regis, kad Kimi Raikkonenas turi daugiau problemų su mašina nei Fernando Alonso, ar galite paaiškinti kodėl? Ir ką veikia komanda, norėdama šį skirtumą panaikinti?
- Nesu įsitikinęs, kad taip iš tikrųjų ir yra. Abu sportininkai beveik vienodai vertina F14 T bolido elgesį. 2014 metų techninio reglamento nuostatos tokios, kad daugelis mašinų kur kas blogiau valdomos trasose nei anksčiau. K. Raikkoneno problemos daugiausia siejamos su varančiųjų ratų sukibimu išvažiuojant iš lėtų posūkių ir įsibėgėjant, su mašinos elgesiu stabdant, taip pat – su prastu bolido elgesiu perjungiant žemesnę pavarą. F. Alonso sako, kad jo problemos yra tos pačios. Galiu spėti, kad ir kitų komandų bėdos su bolidais yra labai panašios. Šiuo metu Kimi truputį atsilieka greičiu nuo Fernando, tačiau šis atsilikimas kiekviename etape mažėja.
- Jau matėme penkerias lenktynes šiais metais, tačiau iki šiol neaišku, koks yra „Ferrari“ bolido potencialas? Ką darote, kad situacija pagerėtų?
- Galiu pasakyti, kad tai nėra paprasta užduotis. Ypač sunku padidinti mašinos greitį, kuris, kaip pasirodė pirmuose etapuose, nėra pakankamai didelis lyginant su konkurentais. Kinijos GP mes jau taikėme keletą naujų techninių sprendimų, kurie iš dalies pasiteisino. Šanchajuje etapas mums buvo palyginti normalus, juolab, kad trasa mūsų mašinoms labiau tiko. Kai kurių atnaujinimų turėjome ir Ispanijos GP, bet ten naujovės pasirodė gana kukliai. Sunku atsakyti, koks yra mūsų bolido potencialas šiuo metu, nes nėra svarbu tai, kiek naujovių mes įdiegsime. Svarbiausia tai – kaip mūsų mašina atrodo lyginant su pagrindiniais konkurentais. Didžiosios F-1 komandos turi palyginti vienodas sąlygas diegti technines naujoves. Todėl labai sunku kuo nors išsiskirti, nes ir kitos komandos nesnaudžia, techniškai tobulina mašinas kiekviename etape, nes visų lygis yra labai panašus. Kita vertus, tikime, kad Monake mūsų techniniai sprendimai pasiteisins ir leis pasiekti geresnių rezultatų.
- Kokios yra jėgos agregatų galios didinimo galimybės? Ar didesnis dėmesys yra skiriamas jėgos agregatų suderinamumui su važiuokle?
- Vienintelė sritis, kurioje šiuo metų įmanoma „pridėti“, yra variklių sistemos patikimumo didinimas. Apie kitus jėgos agregato modernizacijos būdus dabar yra sunku kalbėti. Apie variklio galios didinimą galima kalbėti tik po to, kai būsime įsitikinę sistemos patikimumu. Palaipsniui patikimumas tampa vis didesnis, kadangi sezono pradžioje visiškai nežinojome, kokias apkrovas variklis gali išlaikyti, kokios yra mechaninės galios sistemų galimybės. Palaipsniui paaiškėja, į kurią pusę reikia modernizuoti variklio veiklą, todėl tikimės, kad jau Kanadoje bus galima matyti esminių pakeitimų. Žinia, kad šių metų bolidai turi kur kas didesnį sukimo momentą, todėl labai svarbu dirbti ties motoro dinaminėmis savybėmis, svarbu pasiekti kuo didesnio variklio „lankstumo“. Kalbu tiek apie vidaus degimo variklį, tiek ir apie energijos rekuperacijos sistemą. Visa tai daroma, nes mūsų pilotai reikalauja didesnės variklio sistemos galios.
- Sklinda kalbos, kad „Ferrari“ bando persivilioti pas save Adrianą Newey. Bet vakar naujasis „Ferrari“ ekipos vadovas Marco Mattiacci pareiškė, kad jūsų komanda turi Jamesą Allisoną ir jai kol kas nieko naujo nereikia. Kaip jūs vertinate šiuos gandus?
- Jei kalbėti apie specialistus, tai aš tikiuosi, kad mūsų komandos vadovai ir toliau ieškos pačios aukščiausios kategorijos specialistų. Jei kalbėti konkrečiai, tai vakar Marco Mattiacci paaiškino, kaip yra iš tiesų. Asmeniškai aš galiu pasakyti, kad kol kas mane „Ferrari“ labai palaiko ir tiki mano darbu, galvoja, kad technikos specialistai dirba teisinga linkme. Tuo pačiu mūsų technikos grupė tikisi, kad jau artimiausiu metu galėsime raškyti mūsų veiklos vaisius – bolidai atrodys kur kas geriau nei šiandien, o sirgaliai tribūnose džiaugsis „raudonųjų velnių“ rezultatais. Kai aš atėjau į komandą pernai metų rugsėjį, įvyko esminių techninės dalies pertvarkų ir jos tęsis toliau, kol įsitikinsime, kad dirbame teisinga kryptimi. Tikiuosi, kad rezultatų bus jau šiame sezone.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553