FIA nuomonės nepakeitė: „Mercedes“ ortakiai atitinka taisykles

FIA nuomonės nepakeitė: „Mercedes“ ortakiai atitinka taisykles
logo 2012 Kovo 22 d. 13:35, Mercedes
Tarptautinė automobilių federacija (FIA) neatsižvelgė į „Lotus“ ir „Red Bull“ komandų priekaištus dėl „Mercedes“ boliduose įrengtų ortakių bei dar kartą patvirtino, kad šios ekipos išradimas, organizacijos nuomone, nepažeidžia šiuo metu galiojančių „Formulės-1“ taisyklių.
Kaip praneša „Autosport“, ketvirtadienį į Sepango trasą Malaizijos GP lenktynėms jau susirinkę visų komandų atstovai bei FIA specialistai aptarė šį klausimą, ir varžybas prižiūrinti organizacija savo nuomonės nepakeitė.
FIA toliau laikosi pozicijos, jog „Mercedes“ išradimas – ortakiai, kuriais, kaip manoma, oras per visą bolido ilgį yra nukreipiamas nuo galinio sparno į priekinį – veikia visiškai pasyviai, nors jų įjungimas ir išjungimas yra susietas su DRS sistema, ką varžovai naudojo kaip argumentą aiškindami, jog naujovė neatitinka galiojančių taisyklių.
Primename, kad Michaelio Schumacherio atstovaujamos ekipos inžinieriai galinio sparno šoninėse plokštėse įtaisė angas, kurios paprastai yra uždengtos horizontalios plokštės kraštu. Įjungus DRS ir pakėlus vieną šių elementų aukštyn, angos yra atveriamos ir maitinamos oru.
Spėjama, kad šis per visą bolido ilgį įtaisytais ortakiais nukreipiamas į priekinį sparną ir išleidžiamos po šio apačia, taip šį tarsi išjungiant ir padidinant maksimalų greitį tiesiosiose. Tai paaiškina didelį „Mercedes“ tempą kvalifikacijoje ir ne tokį didelį pajėgumą lenktynėse.
Siekiant po 2010 m. uždrausti „McLaren“ tuomet išrastus ortakius, kuriais buvo apipučiamas galinis sparnas, taisyklėse buvo įrašytas draudimas boliduose naudoti lenktynininko valdomas aerodinamikos dalis, išskyrus išimtį DRS sistemoms.
„Mercedes“ išradimas būtent ir išnaudojo šią išimtį, ortakio įjungimą ir išjungimą susiedamas su DRS valdymu. Dalies komandos varžovų nuomone, išimtis taisyklėse tam nebuvo skirta ir neturėtų būti taikoma.
FIA nepakeitus savo nuomonės, ortakiams besipriešinusioms komandoms lieka du keliai – oficialiai užprotestuoti „Mercedes“ techniką po kvalifikacijos ar lenktynių, tikintis, kad varžybų teisėjai bus kitokios nuomonės, arba nuleisti rankas ir imtis kurti savo savo analogiškas tokių sistemų versijas.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983