Tarptautinė automobilių federacija (
FIA) yra pasirengusi iš naujo peržvelgti super licencijos sistemą.
Imtis tokių veiksmų federaciją paskatino pastaruoju metu į F-1 patenkantys vis jaunesni pilotai.
Šiemet „Toro Rosso“ oficialiai paskelbė pasirašiusi sutartį su Maxu Verstappenu, kuriam šio mėnesio gale sukaks 17 metų. Prieš debiutuodamas F-1 jaunasis olandas bus praleidęs tik vienerius metus Europos F-3 čempionate. Patirties aukštesnio lygio čempionatuose sportininkas neturi.
Kad dabartinė super licenzijos sistema turi trūkumų parodo ir Roberto Merhi situacija. Ispanas dar 2011 m. tapo Europos F-3 čempionu, o šiemet varžosi aukštesnės kategorijos „Formulės
Renault 3.5“ čempionate. Vis dėlto R. Merhi lenktyniauti F-1 negali, kadangi prieš kelis metus gauta super licencija nebegalioja. Ispanas praėjusią savaitę turėjo pasitenkinti tuo, jog galėjo išmėginti „Formulės-1“ bolidą Monzos trasoje vykusių laisvųjų treniruočių metu.
Po Italijos GP įvykusio posėdžio FIA atstovai patvirtino, kad dabar galiojanti super licencijų išdavimo sistema bus peržvelgta.
Su mintimi, kad reikia keisti minėtąją sistemą sutinka F-1 „McLaren“ komandos lenktynių direktorius Ericas Boullier.
„Yra skirtingos problemos. Viena iš jų yra ekonominė. Turime komandų, kurios pardavinėja vietas pilotams. Pastarieji neturėdami super licencijos gali išbandyti F-1 bolidus laisvųjų treniruočių metu“, – pasakojo „McLaren“ specialistas.
„Kita problema egzistuoja jau keletą metų. Atsirado ne vienas naujas čempionatas, tačiau sistemos, vedančios į F-1, iki šiol nėra. Jei pažvelgtume į futbolą, ten randame akademijas, iš kurių keliaujama į trečią, antrą ir galų gale pirmą lygą. Čia mes turime įvairių čempionatų, tad jauniems pilotams gali būti painu.“
„Reiktų gerai apgalvoti tai, kaip ir kam yra išduodamos super licencijos. Kai kurie čempionatai jau išnyko, o kai kurie egzistuoja iki šiol. Jų lygis nėra vienodas.“
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).