2009 buvęs
FIA prezidentas pasiūlė F-1 komandų biudžetų ribojimo schemą, pagal kurią komandos, sutikusios su tokiu limitu (120-150 mln. JAV dolerių), gautų daugiau techninės laisvės, faktiškai – kitą Techninio reglamento versiją, leidžiančią joms konkuruoti su tais, kurie išleidžia kur kas daugiau pinigų.
Tokia idėja nepatiko didžiosioms komandoms, vėliau ir pats
Maxas Mosley atsistatydino, tačiau biudžetų apribojimo klausimas išliko aktualus ir šiandien – jų limitavimo principai buvo neseniai apsvarstyti Strateginės grupės posėdyje. Kaip praneša vokiečių „Auto Motor und Sport“, dabar kalba eina ne apie dvi reglamento versijas, o apie apribojimus bandymams ir resursams.
Pagal naują senosios idėjos versiją, tie, kurie sutiks su biudžetų limitu (120-150 mln. dolerių per metus), turės teisę be jokių apribojimų rengti testus trasose, CFD programose bei aerodinaminiame vamzdyje, o nesutikusios su biudžetų lubomis, bus ribojami: tik 8 dienos ikisezoninių bandymų, CFD kompiuterių našumu iki 25 teraflopsų ir 25 valandomis per savaitę aerodinaminiame vamzdyje. Tačiau ir toks siūlymas nepraėjo, kadangi didžiosios komandos išsigando, kad jos gali atsidurti kažkur pabaigoje.
Tačiau FIA turi ir atsarginį variantą – sumažinti išlaidas apribojant tobulinant atskirus komponentus, pavyzdžiui, per metus būtų galima tik 10 kartų keisti pakabos konfigūraciją arba priekinio sparno variantų skaičių sumažinti iki dvidešimties, o kiti tobulinimai būtų uždrausti. Taigi, svarstymas tęsiasi...
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).