FIA pasiruošusi atšaukti aktyvaus apipūtimo draudimą

FIA pasiruošusi atšaukti aktyvaus apipūtimo draudimą
logo 2011 Liepos 09 d. 18:20, Mercedes
Tarptautinė automobilių federacija (FIA) paskelbė esanti pasiruošusi po šio savaitgalio atsisakyti aktyvaus bolidų difuzorių apipūtimo draudimo, jei tam pritars visos „Formulės-1“ komandos.
„Šeštadienį ryte vykusio neeilinio Technikos darbo grupės posėdžio metu dalyviai diskutavo galimybę sugrįžti prie prieš Silverstouną (Didžiosios Britanijos GP – red. past.) naudotų nustatymų bei metodų“, - skelbiama organizacijos pranešime.
„Jei komandos pasieks vienbalsį susitarimą, FIA yra pasiruošusi palaiminti tokią poziciją iki šio sezono pabaigos“, - priduriama jame.
Primename, kad dar prieš įvesdama aktyvaus bolido difuzorių apipūtimo draudimą – įgyvendinamą nurodant, kad išmetamųjų dujų srautas lenktynininkui atleidus akceleratorių negali viršyti 20 proc. (kai kurių šaltinių teigimu, 10 proc.), o motoras tuo metu negali būti maitinamas degalais – FIA ėmėsi daryti išimtis skirtingiems variklių gamintojams.
Prieš Didžiosios Britanijos GP lenktynių savaitgalį „Mercedes“ buvo leista deginti kurą stabdymo metu, paliekant veikti keturis iš aštuonių cilindrų. Išlyga buvo padaryta dėl tariamų agregato konstrukcijos ypatumų – taip esą mažinamas spaudimas karteriui.
Vėliau, jau prasidėjus savaitgaliui, išimties paprašė ir „Renault“. Esą išmetamųjų vamzdžių vožtuvo aušinimo sumetimais prancūzai panoro leidimo akceleratoriaus sklendę atverti net 50 proc. įprasto lygio ir taip variklį maitinti šaltu oru. FIA iš pradžių patenkino prašymą, o vėliau persigalvojo ir atmetė, motyvuodama pavėluotu teikimu. Manoma, kad po šio etapo išimtis „Renault“ variklių naudotojams, tarp jų ir „Red Bull“, dar gali būti suteikta, jei draudimas liks galioti.
Neoficialiais duomenimis, įvairios išimtys dėl savitų konstrukcijos subtilybių buvo pritaikytos ir „Cosworth“ bei „Ferrari“ variklių naudotojams. Iš esmės, motorų gamintojams buvo leista tai, ką jie ir taip darė 2009 m., prieš difuzorių apipūtimo praktikos įsigalėjimą.
„Formulės-1“ gerbėjams dažnai sunkiai suprantamas difuzorių apipūtimo procesas aiškinamas išmetamųjų dujų panaudojimu difuzoriaus apipūtimui. Praktika skirstoma į dvi rūšis – pasyvų apipūtimą, kai naudojamos įprastai motoro kuriamos dujos, ir aktyvų, kai dujos generuojamos vien difuzoriaus apipūtimui, net atleidus akceleratorių. FIA, motyvuodama variklių naudojimu ne pagal paskirtį, mėgina uždrausti būtent pastarąją praktiką.
Nuo kito sezono, 2012 m., „Formulėje-1“ apipučiamų difuzorių praktika apskritai nebebus leidžiama. Išmetamieji vamzdžiai iš bolidų išeis taip, kad šiuos paliekantis dujų srautas neturėtų įtakos aerodinamikos veikimo efektyvumui.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Kęstutis Šimkus 450
2. Giriby 441
3. mantioras 440
4. Gudas 435
5. f1a 433