FIA: pilotų galvos apsauga F-1 – neišvengiama

FIA: pilotų galvos apsauga F-1 – neišvengiama
logo 2012 Gegužės 19 d. 16:20, Red Bull/Polyphony Digital
Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) atstovų teigimu, neišvengiama, kad ateities „Formulės-1“ boliduose bus įdiegta lenktynininkų galvos apsauga – stiklinis gaubtas, saugos lankas, stogas ar koks kitas atrastas sprendimas.
Šiuo metu organizacija atlieka nuodugnius tyrimus, bandydama įvairiausius galimus variantus. Didžiausias galvos skausmas funkcionieriams – kaip apsaugoti piloto galvą nuo galinčių ją kliudyti stambių elementų, pavyzdžiui, bolido ratų.
„Turi būti rasta priemonių apsaugoti lenktynininko galvą nuo skrendančio rato“, – BBC užtikrino FIA atstovas Charlie Whitingas, labiausiai tikėtinu pasirinkimu įvardinęs saugos lanką priešais lenktynininko kokpitą.
„Visų pirma turime atlikti tyrimus ir rasti tikrai veikiantį sprendimą.“
„Gaubtas turi potencialių trūkumų, ypač dėl matomumo, nes jis gali iškreipti vaizdą lenktynininkui. Be to, dar yra svorio ir lenktynininko išlipimo ar jo ištraukimo problemos.“
„Mes padarėme viską, kad ratai neatitrūktų. Mes nuolat sunkiai dirbame ieškodami geresnių būdų užtikrinti, kad ratai liktų pritvirtinti prie automobilių.“
Nors įvairūs svarstomi sprendimai ženkliai pakeistų bolidų išvaizdą, tame jokių problemų nemato FIA ir lenktynininkus šiuo klausimu konsultuojantis buvęs „Formulės-1“ pilotas Alexanderis Wurzas.
„Girdėjau komentarų, kad tai prieštarauja tradicijoms. Ar ir toliau turėtume lenktyniauti bolidais su priekyje įtaisytais varikliais, mūvėdami odines kepures, be saugos diržų ir naudoti nepatikrintas detales?“ – retoriškai klausė austras.
„Turime padaryti viską, kad apsaugotume sportą ir jo verslo modelį. Dabartinėje visuomenėje vis didesnę svarbą įgauna socialinė atsakomybė. Tiesiog negaliu sutikti, kad turime nutraukti saugesnių sprendimų paiešką, jei šie prieštarauja tradicijoms.“
„Kai lenktyniauji dideliu greičiu ir važiuoji ant galimybių ribos, visuomet bus tam tikra rizika, tačiau aš esu kategoriškai nusiteikęs prieš tokį teiginį: „To niekada nebus – mano automobilis niekada neturės stogo.“
„Tačiau tai nereiškia, kad būtiniausia reikia montuoti saugos lankus ar gaubtus. Nepaisant to, negalime nutraukti tyrimų, nes susikoncentravus į vieną sritį – pavyzdžiui, lenktynininko galvos apsaugą – labai daug išmoksti. Galbūt šiame procese ir rasime labai paprastą sprendimą.“
Lenktynininkų galvos saugumu pradėta rūpintis po dviejų skaudžių įvykių 2009 m. Tuomet „Formulės-2“ lenktynėse nuo kito bolido atitrūkusiam ratui pataikius į galvą žuvo Henry Surteesas, o praėjus savaitei sportininko kelyje atsidūrusi spyruoklė sunkiai sužeidė „Ferrari“ pilotą Felipe Massą.
FIA jau išmėgino du galimus techninius sprendimus. Bandymai prasidėjo nuo permatomo gaubto, o neseniai buvo eksperimentuojama su priešais lenktynininko kokpitą sumontuotu saugos rėmu.
Kol kas nei vienas, nei kitas sprendimas dar nėra įtrauktas į ateities „Formulės-1“ čempionatų taisykles.
Straipsnio nuotraukoje – specialiai „Gran Turismo 5“ žaidimui sukurtas ateities „Red Bull X1“ F-1 bolidas.

FIA gaubtų bandymai.

FIA saugos rėmų bandymai.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794