Tarptautinė automobilių federacija (FIA) paskelbė taisyklių išaiškinimą, kuriuo uždraudė Monako GP lenktynių savaitgalio metu dėmesio centre atsidūrusį „
Red Bull“ bolido dugną.
Varžybas praėjusį savaitgalį laimėjusiai ekipai dabar teks modifikuoti savo automobilį, atsisakant priešais galinius ratus įrengtų uždarų kiaurymių. FIA pritarė čempionų varžovų nuomonei, kad toks sprendimas prieštaravo po 2010 m. „Formulės-1“ čempionato siekiant uždrausti daugiaaukščius
difuzorius įvestoms taisyklėms.
Kadangi „Red Bull“ bolido dugnas buvo uždraustas paskelbus techninę direktyvą, kuria buvo išaiškintos reglamento subtilybės, Monako GP, kuriame komandos atstovai Markas Webberis ir Sebastianas Vettelis užėmė atitinkamai pirmąją ir ketvirtąją vietas, nebus keičiami.
Primename, kad Monte Karle kai kurios komandos, tarp jų „Ferrari“, „McLaren“ ir „Mercedes“, viešai abejojo konkurentų sprendimo atitikimu taisyklėms ir net svarstė galimybę užprotestuoti lenktynių rezultatus, buvo nuspręsta negadinti sporto įvaizdžio ir šį techninį klausimą išsiaiškinti už uždarų durų.
Angas, kuriomis reguliuojamas prieš galinius ratus tekantis oro srautas, tose pačiose savo automobilių vietose yra įrengusios ir kai kurios kitos komandos, pavyzdžiui, „Ferrari“ ir „Sauber“, tačiau jų sprendimai, kitaip nei „Red Bull“, neprieštarauja taisyklėms, nes angos tęsiasi iki pat dugno krašto ir nėra uždaros, kaip diskutuojamu atveju.
Specialistų nuomone, čempionai dėl tokios konstrukcijos įgijo tikrai nežymų, gali būti, net labai sunkiai pamatuojamą pranašumą, tačiau šiuo atveju iš esmės buvo ginčijamasi dėl pačio principo – tvirtinta, kad jei FIA būtų nusprendusi, jog čempionate pirmaujanti komanda nepažeidė taisyklių, ekipos būtų galėjusios į savo bolidus vėl grąžinti daugiaaukščius difuzorius.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).