Tarptautinė automobilių federacija (
FIA) uždraudė „Renault“ sukurtą masės amortizatorių sistemą, leidusią sušvelninti posūkių metu padangų patiriamą spaudimą bei pagerinti jų sukibimą su trasa.
Uždraustąją masės amortizatorių sistemą sudaro apie 9 kilogramų masės svarmuo, sumontuotas ant spyruoklės. Tokie amortizatoriai sušvelnina padangų šokinėjimą aštriai įveikiant posūkį ir užvažiuojant ant kelkraščių.
“Kai bolidas pervažiuoja kelkraštį, jis kiek pašoka. Padangos šokinėja 8-9 Hz dažniu. Šis įtaisas sukuria jėgą, veikiančią tokiu pat dažniu, tačiau priešinga kryptimi. Jo veikimo mechanizmas kiek panašus į žemės drebėjimui atsparaus aukšto pastato su vandens rezervuaru ant stogo. Kai pastatas pasvyra, vanduo bėga į priešingą kryptį tuo pačiu dažniu”, - taip masės amortizatorių veikimą paaiškino „Formulės-1“ technikos specialistas Gary Andersonas.
Masės amortizatorių sistemos autorė yra „Renault“ komanda, tačiau juos jau buvo pradėjusios naudoti ir „
Red Bull”, „Ferrari“ bei „McLaren“ ekipos. Plačiai paplitus šiems įtaisams, FIA juos uždraudė motyvuodama tuo, kad tai, jos nuomone, yra judančios aerodinamikos dalys.
Spėjama, kad dėl tokio federacijos sprendimo labiausiai nukentės „Michelin“ padangas naudojančios „Formulės-1“ komandos, tarp jų, ir dėl čempionų vardų kovojanti „Renault“. Teigiama, kad šių padangų konstrukcija leidžia didesnį deformavimo laipsnį, todėl padangų šokinėjimą mažinančios masės amortizatorių sistemos naudojamas duoda apčiuopiamos naudos, kuri, pasak specialistų, kai kuriose trasose suteikia net iki 0,3 sekundės viename rate pranašumą.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).