FIA vėl svarsto „Mercedes“ bolido legalumą

FIA vėl svarsto „Mercedes“ bolido legalumą
logo 2012 Balandžio 03 d. 07:00, Mercedes
Tarptautinė automobilių federacija (FIA) vėl ėmėsi svarstyti „Mercedes“ komandos varžovių argumentų, esą šios ekipos bolide esanti ortakių sistema neatitinka „Formulės-1“ taisyklių.
BBC žiniomis, argumentus dėl tariamo išradimo nelegalumo lenktynes reguliuojančiai organizacijai pateikė penkios komandos. Atvirai nepasitenkinimą šia naujove jau kuris laikas reiškia dvi ekipos: „Lotus“ ir „Red Bull“. Varžovių teigimu, „Mercedes“ bolidais vien dėl šio sprendimo kvalifikacijoje ratą galima nuvažiuoti puse sekundės greičiau.
FIA lenktynių vadovas Charlie Whitingas, skelbiama, nusprendė dar vieną bei paskutinį kartą išsamiai apsvarstyti visus gautus skundus ir priimti galutinį sprendimą šiuo klausimu. Tiesa, jei organizacijos specialistas nepakeis savo nuomonės ir vėl patvirtins išradimo legalumą, varžovės gali imtis kraštutinių priemonių ir užprotestuoti artimiausių lenktynių rezultatus.
Primename, kad anksčiau FIA nusprendė, jog „Mercedes“ sukurta naujovė – ortakiai, kuriais, kaip manoma, oras per visą bolido ilgį yra nukreipiamas nuo galinio sparno į priekinį – veikia visiškai pasyviai, nors jų įjungimas ir išjungimas yra susietas su DRS sistema, ką varžovai naudojo kaip argumentą aiškindami, jog naujovė neatitinka galiojančių taisyklių.
Michaelio Schumacherio atstovaujamos ekipos inžinieriai galinio sparno šoninėse plokštėse įtaisė angas, kurios paprastai yra uždengtos horizontalios plokštės kraštu. Įjungus DRS ir pakėlus vieną šių elementų aukštyn, angos yra atveriamos ir maitinamos oru. Spėjama, kad šis per visą bolido ilgį įtaisytais ortakiais nukreipiamas į priekinį sparną ir išleidžiamas po šio apačia, taip jį tarsi išjungiant ir padidinant maksimalų greitį tiesiosiose. Tai paaiškina didelį „Mercedes“ tempą kvalifikacijoje ir ne tokį didelį pajėgumą lenktynėse.
Siekiant po 2010 m. uždrausti „McLaren“ tuomet išrastus ortakius, kuriais per bolido priekyje įtaisytas angas patenkančiu oru buvo apipučiamas galinis sparnas, taisyklėse buvo įrašytas draudimas boliduose naudoti lenktynininko valdomas aerodinamikos dalis, išskyrus išimtį DRS sistemoms. „Mercedes“ išradimas būtent ir išnaudojo šią išimtį, ortakio įjungimą ir išjungimą susiedamas su DRS valdymu. Dalies komandos varžovų nuomone, išimtis taisyklėse tam nebuvo skirta ir šiuo atveju neturėtų būti taikoma.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794