„Formulės-1“ laukia greitos permainos?

„Formulės-1“ laukia greitos permainos?
logo 2010 Kovo 15 d. 12:46, Ferrari
Po nuobodžių Bahreino GP lenktynių stipriausių „Formulės-1“ komandų vadovai prašneko apie būtinybę dar šiame sezone imtis skubių permainų padidinti varžybų įdomumui – kalbama ir apie techninius, ir apie sportinius pakeitimus.
McLaren“ siūlo du privalomus sustojimus
Ekipų asociacijai FOTA prezidentaujančio „McLaren“ vadovo Martino Whitmarsho nuomone, lenktynėse būtina įvesti du privalomus apsilankymus boksuose bei pabloginti padangų charakteristikas.
„Mes buvome viena iš trijų komandų, maniusių, kad reikia įvesti du privalomus sustojimus, nes nerimavome, kad bus apribojama tik vienu“, - pažymėjo specialistas.
„Manau, kad turime sugrįžti prie šio klausimo. Galbūt dabar galime paspausti „Bridgestone“ dėl aštresnių padangų – mums reikia itin minkštų padangų, kurių nevertėtų naudoti daugiau nei 20 ratų. Manau, kad naudojant itin minkštas tai neturėtų būti įmanoma. Kaip ir su kietesnėmis – jei su jomis bus sunku įveikti pusę lenktynių distancijos, tuomet visi bus priversti (atlikti du sustojimus – red. past.)“, - aiškino britas.
„Padangos lenktynėse skyrėsi daug mažiau, nei buvo tikėtasi, ir tai lėmė įdomumą. Nebuvo rimto padangų dilimo – mes pradėjome sustojimus bandydami aplenkti Nico (Rosbergą – red. past.) ir visi ėmė stoti taip pat.“
„Tačiau, jei būtume rėmęsi tik padangų dilimu, šiomis itin minkštomis padangomis būtume galėję važiuoti iki 25 rato ar net ilgiau. Jei tai įmanoma minkščiausiomis padangomis, tuomet kietesnės laikys tiek, kiek tik nori.“
M. Whitmarsho nuomone, „Formulės-1“ lenktynių įdomumo didinimu suinteresuotos visos komandos.
„Manau, kad mes visi tuo suinteresuoti“, - sakė FOTA vadovas.
„Formulė-1“ turi būti įdomi, žmonės turi domėtis tuo, kas gali nutikti lenktynėse – jei jos bus procesinės, jiems bus neįdomu. Šiandien reginys buvo ne pats geriausias, mes tai suprantame ir turime dirbti kartu, kad tai pagerintume.“
Problema – pernelyg patvarios padangos?
„McLaren“ komandos vadovo teigimu, šiemet įmanoma įvesti dviejų privalomų sustojimų taisyklę ir pabloginti padangas, o kitais metais situaciją turėtų pagerinti dvigubų difuzorių draudimas.
„Aš asmeniškai manau, kad neparankesnės padangos padėtų pagerinti šou. Aš taip pat asmeniškai manau, kad turėtume įvesti du privalomus sustojimus, nes norime sustabdyti tai – šiandien, jei penktame rate būtų išvažiavęs saugos automobilis, mes visi būtume nėrę į boksus, uždėję kietesnes padangas ir važiavę iki 49 rato be jokių sustojimų. Toks pavojus tikrai buvo“, - tvirtino specialistas.
„Manau, kad padangos tai leidžia. Nenoriu nieko („Bridgestone“ - red. past.) kaltinti. Tai mūsų visų bendras reikalas. Mes turime sugrįžti prie privalomų sustojimų klausimo, peržiūrėti naudojamas padangas ir padaryti jas trapesnes bei stengtis, kad bolidai galėtų arti sekti vienas paskui kita ir būtų įmanomi lenkimai.“
„Deja, dvigubi difuzoriai – juos turime visi – pastaruosius du metus tam turėjo atvirkščią poveikį, mes turėsime jų atsisakyti kitais metais, galima sakyti, metais pavėlavę. Ką galime padaryti dar šiemet? Reikia dirbti su „Bridgestone“ ir bandyti įvesti daugiau privalomų sustojimų lenktynėse“, - pažymėjo jis.
„Mercedes“: reaguoti būtina
Vieno „Mercedes“ komandos vadovų Nicko Fry'aus nuomone, po tokių nuobodžių lenktynių „Formulėje-1“ būtinos permainos.
„Manau, kad būtų blogai, jei nereaguotume“, - sakė britas.
„Manau, kad mes visi matėme, kad praėjusios lenktynės buvo tikrai ne pačios įdomiausios. Dabar turime visa tai apsvarstyti ir nuspręsti, ką galime padaryti.“
„Technikos pakeitimus, akivaizdu, atlikti yra labai sudėtinga ir brangu. Nepaisant to, manau, kad turime pasižiūrėti ir į techninę, ir į sportinę pusę. Kartu su Bernie (Ecclestone'u, „Formulės-1“ komercijos teisių valdytoju – red. past.) ir FIA (Tarptautine automobilių federacija – red. past.) turime pažiūrėti, ką galime padaryti.“
„Svarbiausi žmonės yra mūsų klientai – žmonės, mokantys už bilietus į lenktynes, ar žiūrintys jas per televiziją. Mes turime pateikti jiems gerą šou.“
Du privalomi sustojimai – svarstytina galimybė, sako „Red Bull“
„Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris sutiko, kad reikėtų iš naujo apsvarstyti dviejų privalomų sustojimų įvedimo galimybę.
„Manau, kad problema su dabartiniu lenktynių formatu yra ta, kad visose varžybose galime pamatyti tik po vieną sustojimą.“
„Manau, kad turėtume apsvarstyti dviejų privalomų sustojimų variantą. Absurdiška, kad vaikinai treniruojasi kaip pašėlę tik dėl vienintelio sustojimo“, - aiškino šis specialistas.
„Šiandien pamatėme tik vieną epizodą, todėl galbūt turėtume viską peržiūrėti po pirmųjų trejų ar ketverių lenktynių.“
„Ferrari“ siūlo palūkėti
Pirmąsias sezono lenktynes laimėjusios „Ferrari“ vadovas Stefano Domenicali, savo ruožtu, pasiūlė nesiimti skubotų veiksmų.
„Palūkėkime“, - paragino italas.
„Suprantu jo (M. Whitmarsho – red. past.) nuomonę, tačiau palaukime ir pažiūrėkime, kaip klostysis kitos lenktynės. Kitokiomis sąlygomis situacija gali būti kitokia.“
„Todėl norėčiau jums išsakyti savo nuomonę po poros lenktynių, kai susidursime su kitokiu scenarijumi ir bus aišku, ar tai yra reali situacija, ar ne“, - pridūrė jis.
Britų „Autosport“ teigimu, lenktynių įdomumo didinimo klausimą FOTA gali apsvarstyti jau šį ketvirtadienį.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983