G. Brunneris: mėlynas vėliavas laikas išleisti į pensiją

G. Brunneris: mėlynas vėliavas laikas išleisti į pensiją
logo 2017 Sausio 14 d. 06:50, Force India
Gustavas Brunneris turi turtingą darbo „Formulėje-1“ patirtį – jis bendradarbiavo su ATS, „Rial“ „Minardi“ ir „Toyota“ komandomis, savo laiku buvo „Ferrari“ vyriausiuoju konstruktoriumi. Austras seniai išėjo į pensiją, tačiau iki šiol seka visus įvykius „Formulėje-1“.

- 2017 metais F-1 bolidai atrodys kur kas agresyviau, rato įveikimo greitis turėtų padidėti 4-5 sekundėmis, išaugs aerodinamikos vaidmuo. Ką jūs pagalvojote, sužinoję apie šiuos pakeitimus reglamente?
- Mano pirma mintis buvo tokia: padangos ir mašinos tapo per daug plačios – 190 cm būtų pilnai užtekę. Didelis plotis prives prie bolido svorio padidėjimo – vargu, ar tai leis sumažinti išlaidas šioms lenktynėms. Kai kurie mano, kad nauji reikalavimai aerodinamikai leis sumažinti „Mercedes“ komandos dominavimą pasaulio čempionate, tačiau aš taip negalvoju: ši komanda pastaraisiais metais labai daug ko pasiekė aerodinamikos srityje.
- Kaip, jūsų nuomone, naujas reglamentas apskritai paveiks „Formulę-1“?
- Mašinos bus greitesnės, fizinis krūvis padidės. Ne kiekvienas debiutantas iš karto suras priėjimą prie naujosios kartos bolidų.
- Kai kas mano, kad su naujomis mašinomis bus kur kas sunkiau aplenkti varžovą?
- Pastaruoju metu mes daugiausiai lenkimų matome tiesiosiose su DRS pagalba. Manau, kad šiais metais aplenkti bus kur kas paprasčiau.
- Melburne komandos gali turėti problemų dėl to, kad FIA kai kuriuos pakabos konstrukcijos variantus gali palaikyti neatitinkančius reglamento?
- Nemanau, kad Australijoje išliks problemų dėl pakabos konstrukcijos. Galvoju, kad Melburne visų pakabos atitiks reglamento reikalavimus.
- Su kokiomis problemomis, jūsų nuomone, susidūrė konstruktoriai, kurdami 2017 m. mašinas?
- Sunkiausia iš visų buvo pasiekti efektyvaus aerodinaminių elementų darbo su naujomis platesnėmis padangomis. Aerodinaminis balansas ir svorio paskirstymas bus visai kitoks nei tai buvo 2016 metais.
- Ką jūs pakeistumėte „Formulėje-1“?
- Manau, kad užtruks labai ilgai, kol aš paminėsiu visus savo pageidavimus. Visų pirma man norėtųsi, kad prie starto linijos stotų po 26 bolidus, kaip tai būdavo ankstesniais metais. Galima būtų leisti stipriausioms komandoms startui ruošti po 3 mašinas, kad dalyvių skaičius išaugtų iki 30-ties, o pagal kvalifikacijos rezultatus 4 blogiausiems neleisti startuoti lenktynėse. Tai padidintų lenktynių žiūrimumą.
„Formulė-1“ uždirba pakankamai daug pinigų, bet akcininkai per daug pasilieka sau. Man norėtųsi, kad lenktynių skaičius dar labiau padidėtų. Reikėtų panaikinti degalų limitų ribojimus ir boliduose įrengti „Boost“ mygtukus, kad lenkimo metu varikliai turėtų dar daugiau galios. Man nepatinka, kad komandos turi taupyti jėgainių resursą – reikia padidinti per sezoną leidžiamų jėgainių skaičių.
Man taip pat nepatinka nedidelis stabdžių patikimumas – didesnio diametro stabdžių diskai išspręstų šią problemą. Be to, vertėtų panaikinti privalomą sustojimą boksuose – gal kuri nors komanda taktiniais sumetimai bandytų nuvažiuoti visą distanciją visai be sustojimų.
Laisvesnis padangų pasirinkimas F-1 atnešė naudos. Anksčiau praktiškai visi rinkdavosi vienodas strategijas, o lenktynės virsdavo į procesiją nuo starto iki finišo.
Norėtųsi matyti mažiau taisyklių, nusakančių kitų pilotų lenkimus ir ginant pozicijas. Manau, kad mėlynas vėliavas reikia išleisti į pensiją – kodėl lenktynininkas turi kažką praleisti, nors jis ir atsilieka visu ratu?
Aš unifikuočiau priekinius ir galinius sparnus, kad jie taptų mažiau efektyvūs ir ne tiek būtų naudingi, kai pilotas važiuoja paskui varžovą. Tai leistų gerokai sumažinti išlaidas aerodinamikai, todėl komandos daugiau dėmesio skirtų važiuoklės efektyvumui didinti. Tokiu būdu skirtumas tarp greičiausių ir lėčiausių bolidų sumažėtų. Panašūs siūlymai buvo svarstyti dar prieš 20 metų, bet negi aerodinamikos specialistai atsisakys savo darbo.
Vis tik kiekvienas komandos vadovas yra įsitikinęs, kad jis turi patį geriausią aerodinaminį tunelį. Be to, „Formulė-1“ neturi pavirsti į jėgos agregatų gamintojų čempionatą…


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794