Galvos apsaugos sistema „Halo“: gamybos paslaptys

Galvos apsaugos sistema „Halo“: gamybos paslaptys
logo 2018 Kovo 17 d. 06:00, Ferrari nuotr.

Vokiečių kompanija „CP Autosport“ – vienas iš trijų tiekėjų, kuri laimėjo FIA konkursą piloto galvos apsaugos sistemoms „Halo“ tiekti „Formulėi-1“, „Formulei-1“ ir „Formulei –E“. Vokiečių kompanijos gamybos „Halo“ naudoja devynios „Formulės-1“ komandos iš dešimties, nors kai kurios iš jų užsisakė visų trijų tiekėjų „Halo“. „CP Autosport“ jau pagamino 70 „Halo“ egzempliorių, o kovo pabaigai šis skaičius pasieks 100.

„Halo“ yra gaminama iš penktos klasės titano, kuris yra naudojamas kosminėje pramonėje ir pasižymi dideliu tvirtumu bei kietumu esant nedideliam svoriui. „Halo“ gamybai „CP Autosport“ užsisakė 10 tonų titano – šį užsakymą kompanija gavo per pusantro mėnesio.

Prieš darbo pradžią gautam titanui būtinas terminis apdorojimas. Kitas žingsnis – pirminis formos paruošimas ir vamzdžių gamyba, kurie vėliau bus suvirinti kartu. „Halo“ sudaro penkios detalės. Viršutinis pusžiedis padarytas iš dviejų ketvirčių rato, o pati sistema tvirtinama prie mašinos korpuso trijų vamzdžių pagalba – dviejų iš šonų ir centriniu statramsčiu priešais pilotą.

Po to visas „Halo“ sudedamąsias reikia suvirinti kartu. Šis procesas vyksta hermetiškoje kameroje, kad nebūtų dulkių ir pašalinių neigiamų faktorių. Po to paruoštas įrenginys dar kartą apdorojamas termiškai papildomam sustiprinimui prieš išsiunčiant jį bandymams.

Tik vienas kontrolinis pavyzdys praeina pilną bandymų ciklą laboratorijoje Didžiojoje Britanijoje. Kiekvienas kitas „Halo“ yra gaminamas pagal tiksliai nustatytą technologinį procesą, patvirtintą Globalaus automobilių saugumo instituto, su kuriuo bendradarbiauja FIA. Prieš „Halo“ išsiunčiat komandoms, kiekvienas įrenginys yra tikrinamas, ar atitinką geometriją ir svorį, taip pat peršviečiamas rentgeno spinduliais, ar jame nėra įtrūkimų.

Po patikrinimų kiekvienas “Halo“ yra šlifuojamas rankiniu būdu, kad būtų sukurtas abrazyvus paviršius, nes tai palengvina komandoms užduotį ant „Halo“ montuoti aerodinaminius elementus, leidžiamus FIA.

Visos gamybos stadijos nukreiptos tam, kad „Halo“ atlaikytų apkrovas, lygias 125 kiloniutonams (12 tonų svorio ekvivalentas) penkias sekundes be pažeidimų. Nėra abejonių, kad „Halo“ yra pats tvirčiausias F-1 bolido elementas.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553