H. Marko: dėl S. Vettelio testų triukšmą pakėlė inžinieriai

H. Marko: dėl S. Vettelio testų triukšmą pakėlė inžinieriai
logo 2014 Lapkričio 28 d. 06:55, Getty Images
„Red Bull“ koncerno patarėjas sporto klausimais Helmutas Marko kalbėjosi su Austrijos leidinio „Motorsport Magazin“ žurnalistais, kur jis apibendrino 2014 m. sezono rezultatus, papasakojo apie komandos norą pereiti prie kitokių variklių „Formulės-1“ varžybose ir pasakė, kada bus paskelbtas „Toro Rosso“ komandos debiutanto Maxo Verstappeno kolega.
- Kaip vertinate pasibaigusį 2014 m. sezoną?
- Po praėjusios žiemos testų mes buvome visiškai bejėgiai. Bet tas faktas, kad mes sugebėjome šiemet laimėti trejas lenktynes ir užbaigti čempionatą Konstruktorių taurės antrojoje vietoje, sako, kad šį sezoną reikėtų vertinti teigiamai.
- Vadinasi, jūs esate patenkintas tuo, kaip komanda užbaigė šį sezoną?
- Įvertinus žiemos testus, taip. Kartu su „Renault“ mes pasiekėme progreso, bet, žinoma, mūsų netenkina dabartinė padėtis, ypač turint galvoje tą faktą, kad mūsų jėgos agregatai nemažai nusileidžia „Mercedes“ jėgainėms. Mums dar daug ką teks padaryti, norint kovoti dėl lyderio pozicijų.
- „Red Bull“ komandos kvalifikacijos rezultatai buvo išbraukti iš Abu Dabio lenktynių protokolo dėl to, kad priekinio sparno detalės neatitiko techninio reglamento. Kaip galite tai pakomentuoti?
- Tai buvo nelabai sėkmingas kai kurių komandų bandymas gauti pranašumą prieš mus. Mat „Formulėje-1“ daug kas bando ieškoti bet kokių priemonių kovai su konkurentais, bet šįkart jie pasirinko nelabai gražią formą.
- Ar testuose Abu Dabyje jūs dirbote su 2015 m. jėgos agregatu?
- Ne, testuose mes naudojome senus variklius. Gaila, kad „Renault“ sugedo net trys varikliai. Mes esame patenkinti M. Verstappeno darbu – jis pasiekė progreso. „Red Bull“ atveju – mes ruošiamės kitam sezonui, todėl norėjome nuvažiuoti kuo daugiau ratų ir didžiąja dalimi įvykdėme tai, ko norėjome.
- Ar žinote, dėl ko sugedo „Renault“ varikliai?
- Šiandien to dar niekas nežino, net patys „Renault“ motoristai. Variklius reikia pristatyti į bazę ir išsiaiškinti gedimo priežastis. Aš nežinau, kaip buvo kitais atvejais, bet mūsų boliduose jėgainės dar buvo neatidirbusios savo resurso.
- „Red Bull“ nori nuo 2016 metų pereiti prie variklio su dviguba turbina. Kaip vertinate tokio siūlymo perspektyvas?
- Antradienį per susitikimą su Jeanu Todtu Ženevoje jis atmetė tokį pasiūlymą, bet mes dar turime laiko iki vasario. Mes norime, kad varikliai būtų kitokie, nes dabartinės jėgainės yra labai brangios – pratiškai dvigubas pabrangimas lyginant su pernai metų sezonu. Dabartinis motoras neduoda reikiamo garso, bet didžiausią susirūpinimą kelia tai, jog jis yra per daug sudėtingas aptarnauti. Mums reikia net 8 žmonių norint užvesti šį variklį. Jei žinotumėte, kiek visko jam reikia, norint nesugadinti šios jėgainės kai į trasą išvažiuoja saugos automobilis. Aš nemanau, kad „Formulė-1“ turi taupyti degalus – mums netinka toks vystymosi kelias.
- Vadinasi, siūlote pereiti prie hibridinių jėgainių su dvigubu turboįpūtimu?
- Taip. Mes galime paimti dabartinį vidaus degimo variklį ir jam uždėti antrą turbiną. Skaičiavimai, kuriuos atliko reikalą išmanantys specialistai, parodė, kad išlaidos tokios jėgainės sukūrimui, bus mažesnės nei 10 mln. eurų. O jei situacija nepasikeis, tai 2016 m. mes pamatysime sprogstamąjį išlaidų jėgainėms padidėjimą.
- Ar išlaidų didėjimas bus susijęs su tuo, kad bus panaikinti apribojimai jėgainių tobulinimui?
- Nuo 2016 m. bus kur kas daugiau laisvės dirbant su variklių sistemomis, dėl to labai smarkiai padidės komandų išlaidos ir visos kainos.
- Bet juk pradiniai planai buvo visiškai priešingi?
- Taip, bet jie vargu ar suveiks, nes kol kas „Ferrari“ bei „Renault“ varikliai labai daug nusileidžia „Mercedes“ jėgainėms. „McLaren“ komandai testai irgi nebuvo sėkmingi, nors jie ir turėjo galimybę mokytis iš kitų klaidų. Visa tai sako, kiek sudėtingos yra dabartinės jėgainės.
- Vadinasi, 2015 m. sezone mes nieko naujo nepamatysime?
- Jau nebeliko laiko, kad ką nors iš esmės pakeisti. Mes veikiame techninio reglamento rėmuose ir tikimės, kad kažkiek sumažinsime atsilikimą nuo „Mercedes“.
- Testų metu Sebastianas Vettelis buvo „Ferrari“ komandos boksuose. Ką jūs apie tai galvojate?
- Remiantis dar galiojančiu jo senu kontraktu, jis negalėjo to daryti. Bet pasirodė, kad jis labai reikalingas „Ferrari“, todėl mums teko sukurti vaizdą, neva mes to nematėme – kaip jis konkurentams perduoda mūsų paslaptis...
- Iš pradžių jūs nebuvote prieš, kad S. Vettelis dalyvautų testuose, bet vėliau savo sprendimą peržiūrėjote. Kodėl?
- Dar Suzukoje Sebas manęs paklausė, ar aš prieštarausiu, jei jis dalyvaus „Ferrari“ komandos testuose. Aš atsakiau, kad nematau jokių problemų, bet aš iš pradžių dėl to turiu pasitarti su technikos specialistais. Inžinieriai sukėlė labai didelį triukšmą, todėl mums teko atšaukti šį leidimą.
- Sezono pabaigoje susidarė įspūdis, kad santykiai tarp komandos ir S. Vettelio pradėjo smarkiai blogėti, iš dalies dėl to, kad jūs neleidote jam dalyvauti šiuose testuose?
- Ne, bet jei jis antradienį būtų sėdęs prie svetimos komandos bolido, tai atsiminimai apie „Red Bull“ mašiną būtų labai švieži, jis galėtų puikiai sulyginti abu bolidus, pamatyti net menkiausius skirtumus ir visas smulkmenas. Kai jis sės prie vairo vasario mėnesį, daug ką jis jau bus pamiršęs. Mes nenorime, kad mūsų varžovai iki smulkmenų žinotų apie mūsų mašiną. Manau, kad nesusipratimas iškilo dėl mano žodžių – aš iš pradžių neva leidau, bet, pasitaręs su inžinieriais, atsakiau S. Vetteliui.
- Kokia yra situacija dėl kontrakto su antruoju „Toro Rosso“ pilotu?
- Pirmadienį mes padarysime pareiškimą šiuo klausimu.
- Carlosas Sainzas-jaunesnysis neblogai atrodė per testus?
- M. Verstappenas ir C. Sainzas puikiai pasirodė per testus. Alexo Lynno pasirodymą „Lotus“ komandoje sunku įvertinti.
- O ar Jeanas Ericas Vergne tikrai išeina iš komandos?
- Jis jau savo Twitter pareiškė, kad daugiau nelenktyniaus „Formulės-1“ varžybose už „Toro Rosso“ komandą.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553