H. Marko: „Red Bull“ nori trečios vietos

H. Marko: „Red Bull“ nori trečios vietos
logo 2016 Kovo 12 d. 06:55, Getty Images
Praėjusio sezono pabaigoje „Red Bull“ ir „Toro Rosso“ komandų savininkas Dietrichas Mateschitzas neatmetė galimybės apskritai išeiti iš „Formulės-1“ pasaulio čempionato, tačiau šiemet abi šios komandos laukia po savaitės prasidėsiančių startų.

„Red Bull“ koncerno konsultantas automobilių sporto klausimais Helmutas Marko papasakojo apie tolimesnius D. Mateschitzo planus, apie situaciją su varikliais ir pilotų, kurie priklauso „Red Bull“ mokymo programai, likimą...
- Ar dabar jau galite pasakyti, kiek arti „Red Bull“ buvo nuo pasitraukimo iš F-1 pasaulio čemionato? Dar 2015 m. pabaigoje jūs sakėte, kad niekuo nesate tvirtai įsitikinęs. Kaip jums pavyko D. Mateschitzą įtikinti pasilikti?
- Visų pirma priežastis buvo ta, kad variklius mes gavome tik pačiai artimiausiai perspektyvai: „Ferrari“ bei „TAG Heuer“. Taip pat buvo tikėtasi, kad atsiras nepriklausomas variklių tiekėjas, į kurį mes dėjome labai dideles viltis, manydami, kad jis galėtų išspręsti nemažai problemų. Gaila, bet dabar tapo aišku, kad jokio nepriklausomo tiekėjo nebus, todėl vidutinėje laiko perspektyvoje itin neaišku, kas mūsų iš tikrųjų laukia.
Ponas D. Mateschitzas ne kartą yra sakęs, kad mes dalyvaujame „Formulėje-1“ ne vien dėl dalyvavimo – mes čia esame tik dėl pergalių. Olimpinis principas „tik dalyvauti“ mums netinka, visiems turi būti aišku, kad mes išleidžiame labai didžiulius pinigus tik tam, kad laimėtumėme. Tačiau nė vienas pasitarimas, įvykęs dėl jėgainių klausimo, nedavė jokios apčiuopiamos naudos mums. Nepriimti jokie sprendimai dėl išlaidų mažinimo, apie skirtingų jėgainių efektyvumo išlyginimą, nėra jokių taisyklių apie tai, kaip nepriklausoma komanda, tokia kaip „Red Bull“, gaus garantijas, jog jai tikrai bus duodas efektyvus jėgos agregatas...
- Išeitų, kad jūsų vadovus labia tenkina situacija su dukterine „Toro Rosso“ komanda, nei su pagrindine „Red Bull“...
- „Red Bull“ yra pasaulio čempionų komanda ir mums labai trukdo tai, kad neturime geros jėgainės. Visa tai veda prie to, kad konkurencija F-1 peletone yra nesąžiningo pobūdžio. Ir visa tai yra daroma specialiai – bent jau man susiklosto toks įspūdis. Aišku, kad aš galiu suprasti „Mercedes“ ir „Ferrari“ pozicijas, tačiau viskam privalo vadovauti FIA , o ji nieko nedaro ir į nieką nereaguoja.
- Kažkada esate sakęs, kad „loterija su varikliais“ būtų geriau nei dabartinė situacija....
- Taip, loterija tikrai būtų geriau – mes turėtumėme gamyklines komandas, o kiti loterijos būdu išsitrauktų jėgainių gamintoją. Bent jau tada turėtumėme šansą tapti konkurencingais.
- Buvo momentas, kai vienu momentu atrodė, jog jūs gausite „Mercedes“ jėgos agregatus...
- Taip, mes vieni kitiems paspaudėme rankas, tačiau varikių taip ir negavome...
- Ką jūs galite papasakoti apie „TAG Heuer“ jėgaines, kurios sumontuotos RB12 mašinose?
- Kol kas bendradarbiavimas vyksta sklandžiai. Per bandymus mums pavyko nuvažiuoti nemažą distanciją, nei per žiemos bandymus anksčiau per dvejus metus. Atrodo, kad jėgainės modernizacija vyksta teisinga kryptimi. Tačiau prireiks nemažai laiko, kad būtų likviduotas atsilikimas nuo pirmaujančių konkurentų.
- Kuo skiriasi darbas su jėgainėmis gamyklinėje „Renault“ ir „Red Bull“ komandose? Ar tai tik pakeistas jėgainės pavadinimas, ar dar jūs užsiimate ir jos tobulinimu?
- Ne, mes tik gauname jėgainę ir ją integruojame į savo mašiną. Taškas. Mums neleidžiama prie nieko lysti, keisti programinę įrangą ir kitus nustatymus. Mes turime dirbti su tokiu produktu, kokį gauname. Turiu pripažinti, kad ir anksčiau „Renault“ absoliučiai vienodų jėgainių klausimu elgdavosi sąžiningai ir tikuosi, kad tai tęsis ir toliau.
„Renault“ gamyklinėje komandoje įvyko labai daug pokyčių, nes atėjo daug naujų žmonių, atsirado nauji vadovai ir nauji pilotai. Aš manau, kad jiems prireiks mažiausiai dviejų metų, kad jie pasiektų „Red Bull“ lygį, todėl dabar mes esame kur kas stipresni už juos. Būtų labai neteisinga, jei mes gautumėme prastesnes jėgaines nei jie.
- „Toro Rosso“ lenktyniauja du neįtikėtini jauni pilotai – Maxas Verstappenas ir Carlosas Sainzas. Ar tas faktas, kad jų boliduose stovės 2015 m. pavyzdžio „Ferrari“ motoras, sulėtins šiuos jaunus talentus?
- Jie džiaugiasi, kad apskritai turi kokias nors jėgaines. O aš spėju, kad sezono pradžioje jie bus net greitesni už „Red Bull“. Gali būti, kad toks jų pranašumas išsilaikys iki sezono vidurio, kadangi šiuo metu skirtumas tarp jėgainių galios yra gana didelis. Sezono viduryje, matyt, jų greitis pradės mažėti, kadangi jų 2015 m. „Ferrari“ jėgos agregatas nebus modernizuojamas.
- 2016 metų sezone visi keturi „Red Bull“ programos pilotai vėl dalyvaus savotiškose „išlikimo lenktynėse“. M. Verstappenas, be abejo, yra vertas vietos pagrindinėje „Red Bull“ komandoje. Ar jis taps tuo papildomu „impulsu“ komandos perspektyvai?
- Iš esmės mes turime ilgalaikius kontraktus su visais pagrindiniais jaunimo programos pilotais, bet šios mūsų programos pagrindu yra tai, kad kievienas lenktynininkas privalo rodyti gerus rezultatus. Nėra jokių „išlikimo lenktynių“, bet noriu dar kartą paaiškinti: tam, kas nerodys rezultatų, teks išeiti.
- Ar jūs matote M. Verstappeną kitais metais tarp pagrindinių „Red Bull“ pilotų?
- Pažiūrėsime, kokius rezultatus jis parodys šiemet. Kartais antrasis sezonas būna daug sunkesnis...
- „Red Bull“ yra įsitikinę, kad RB12 bolidas yra gana greitas. Ar sudėtinga situacija, kurioje atsidūrė komanda, suteikė Adrianui Newey papildomo stimulo?
- Kad ir kokią gerą mašiną jūs turėsite, ji negalės kompensuoti ryškaus jėgos agregato galios trūkumo. Net ir pats geriausias pilotas su tuo nieko negalės padaryti. Adrianas mūsų koncerne ir toliau dirba su įvairiausiais projektais, bet pagal savo charakterį jis yra lenktynininkas, mėgsta konkurenciją ir nori savo bolidus matyti tarp pačių geriausių.
- Ar jūs manote, kad RB12 važiuoklė yra geresnė nei konkurentų?
- Neturi jokio skirtumo, ką galvoju aš. Iki to momento, kol jūs negausite labai geros jėgainės, jūs negalėsite būti tarp pačių geriausių. Dabar „Formulė-1“ yra variklių pasaulio čempionatas. Greičiausiai, kad su mūsų mašina kovos „Williams“ bei „Force India“, kurie yra „Mercedes“ klientai, o gamyklinės „Ferrari“ ir „Mercedes“ nemenkai lenkia mus.
- Kai Toto Wolffo paklausė apie jėgų išsidėstymą, pirmoje vietoje jis įvardijo „Mercedes“, antroje – „Ferrari“, „Wiliams“ – trečioje, o „Red Bull“ – ketvirtoje. Ar jūs su tuo sutinkate?
- Mes pasistengsime pakovoti su „Williams“ ir sezono pabaigoje pakilti į trečią vietą. Bet ilgalaikėje perspektyvoje mus tai nėra geras rezultatas.
- Ką reikėtų daryti, kad „Red Bull“ išliktų „ilgalaikiu žaidėju“ „Formulės-1“ pasaulio čempionate?
- Susitarimo protokolas su FOM yra pasirašytas iki 2020 metų. Norint pasilikti šiame čempionate dar ilgesnį laiką, mes turime gauti labai gerą variklį jau artimiausiu metu. Kitaip nieko nebus...
- Kokie įspūdžiai po kelių savaičių priešsezoninių bandymų? Ar situacija gerėja?
- Mes pamatėme, kad turime itin gerą važiuoklę. Komandai pavyko nuvažiuoti labai solidžią distanciją ir mes išbandėme tai, ko nepavykdavo padaryti ankstesniais metais. Tačiau norint laimėti lenktynėse, mums reikės kažkokių ypatingų sąlygų, pavyzdžiui, netikėto lietaus. Nuo metų vidurio mūsų jėgainė turėtų tapti kur kas geresnė – o tai leis mums tikėtis 3 vietos Konstruktorių įskaitoje.
Pirmojoje sezono dalyje „Mercedes“ ir toliau rodys pergalingus dublius iki to momento, kol nesusidurs su kokiomis nors rimtomis problemomis. Už jų aš matau „Ferrari“, o po to – net kelių komandų rezultatai – „Williams“, „Force India“, „Red Bull“ ir „Toro Rosso“ – bus labai panašūs.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983