H. Puhoralas: norėčiau, kad bolidai būtų greitesni

H. Puhoralas: norėčiau, kad bolidai būtų greitesni
logo 2015 Birželio 18 d. 07:12, Getty Images
Heavy Puholaras jau 13 metų praleido „Formulėje-1“, dirbo Eddy Irvine, Juano-Pablo Montoya, Ralfo Schumacherio ir Marco Webberio lenktynių inžinieriumi, o dabar bendradarbiauja su Maxu Verstappenu. Interviu čekų „F1News.cz“ ispanų specialistas papasakojo apie savo darbo ypatumus...
- Ką reiškia būti lenktynių inžinieriumi? Kokios jūsų pareigos yra lenktynių savaitgalių metu?
- Aš atsakau už bolidą ir jo pilotą, stengiuosi padaryti taip, kad jie išnaudotų visas įmanomas galimybes. Aš dirbu su mašina, su lenktynininku, su mechanikais ir kitais inžinieriais. Aš turiu įsitikinti, kad komanda ir pilotas supranta, kokie uždaviniai prieš juos keliami, ką mes turime ištestuoti, kokio rezultato tikimės pasiekti. Mano tikslas yra tas, jog bolidas būtų greitas bet kokiomis sąlygomis.
Po lenktynių mes analizuojame – kas išėjo, kas neišėjo, kodėl neišėjo, analizuojame telemetrijos duomenis, naudojame specialias kompiuterines programas ir vizualizaciją, vertiname informaciją, gautą iš įvairių jutiklių ir remiamės skaičiavimo programomis. Visa tai duoda aiškų vaizdą apie tai, kas per lenktynes buvo su mechanine dalimi, su aerodinamika, su jėgaine ir padangomis.
Vėliau mes darome išvadas, norėdami suprasti tendencijas ir gauname išsamų kiekvienų lenktynių vaizdą ir galvojame, kaip bolidą padaryti greitesniu. Visam tam reikalinga metodologija ir atitinkamos procedūros norint garantuoti, kad viskas veiktų kaip vieninga visuma.
- Vadinasi, jūs žinote kiekvieną mygtuką ant bolido vairo? Jūs gal juos žinote net geriau nei pats pilotas?
- Visai ne. Aš žinau visų tų mygtukų funkcijas, bet realiai jais naudojasi pilotas trasoje. Ant vairo yra išvesta labai daug funkcijų, bet nemaža jų dalis yra naudojama pakankamai retai. Jei būtina lenktynininko prašyti ką nors pakeisti, inžinierius praneša pilotui, ką tiksliai reikia padaryti. Kartu su manimi dar dirba keletas specialistų – aerodinamikos inžinierius, nustatymų inžinierius, jėgainės, padangų ir strategijų inžinieriai. Skirtingi žmonės stebi labai įvairią informaciją, bet veikia kaip vieninga komanda, kad kiekvienas elementas dirbtų kiek įmanoma geriau.
- Kaip jūs vertinate galimą degalų papildymo lenktynių metu sugrąžinimą?
- Aš tam neprieštaraučiau. Prie tam tikrų sąlygų tai galėtų padaryti lenktynes įdomesnėmis. Gali būti, kad įvykiai trasoje bus kur kas painesni žiūrovams ir jie ne visada supras, kas vyksta, kiek degalų turi konkretus pilotas tam tikru momentu. Didžiosios komandos turi daugiau galimybių taikyti įvairesnes strategijas, todėl kuro papildymas turės mažai įtakos jėgų išsidėstymui rikiuotėje.
- Ar jūs laikote, kad dabartiniai bolidai yra per lėti? Ką reikia padaryti, kad greičiai F-1 padidėtų?
- Aš pirmiausiai pagerinčiau sukibimą su trasa, o vėliau – variklio galią. Tai nebūtinai padidins lenktynių žiūrimumą, bet man, kaip inžinieriui, norisi, kad bolidai būtų greitesni, galingesni ir geriau sukibtų su kelio danga.
- Bet KERS laikais pilotas nuspausdavo mygtuką ir trumpam padidindavo motoro galią. Kaip pilotai dabar kontroliuoja galios padidėjimą?
- Kiekviena komanda dirba skirtingai, todėl negaliu daryti jokių apibendrinimų. Galiu tik pridurti, kad mūsų dienomis galios padidėjimo sistemos valdomos labai paprastai.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553