“Haas” mašina jau nebe panaši į “Ferrari”

“Haas” mašina jau nebe panaši į “Ferrari”
logo 2017 Vasario 28 d. 11:04, Haas
„Formulėje-1“ įprastai yra laikoma, jog antrasis sezonas bet kuriai komandai yra pats sudėtingiausias. 2016 metais amerikiečių „Haas“ debiutavo daugiau nei sėkmingai, užėmusi 8 vietą Konstruktorių įskaitoje ir surinkusi 29 taškus.
Bet jei savo pirmojo bolido VF-16 kūrimo laikotarpiu komanda galėjo elgtis laisviau nei kiti pasaulio čempionato dalyviai, tai jau praėjusį sezoną ji turėjo laikytis tokių pačių apribojimų, kaip ir kitos ekipos. O tai reiškia, kad aerodinaminiame tunelyje buvo galima dirbti ne ilgiau kaip po 25 valandas per savaitę, o kompiuterių, naudojamų tyrimams pagal CFD technologijas, našumas neturėjo viršyti 25 teraflopsų.
Vokiečių leidinio „Auto Motor und Sport“ ekspertas Michaelis Schmidtas pažymi, kad nėra nieko nuostabaus, kad antrasis „Haas“ bolidas jau yra mažai kuo panašus į „Ferrari“ mašiną SF70H, kai tuo tarpu pernai VF-16 turėjo labai daug bendrų bruožų su SF 16-H. Šiemet amerikiečių komanda savo jėgomis kūrė ne tik tas bolido dalis bei komponentus, kurie yra apibrėžti reglamento: tai monokokas, sparnai, korpuso detalės, aerodinaminiai elementai, dugnas, radiatoriai.
Naujoje „Haas“ mašinoje net pakabos detalės atrodo kitaip nei pas „Ferrari“, nors konstrukciškai šis mazgas yra identiškas tam, kuris yra ant SF70H. Išilginės trauklės VF-17 mašinoje yra kiek platesnės, jos turi kiek kitokią formą. Susidaro toks įspūdis, kad priekinės pakabos viršutiniai bei apatiniai trikampiai strypai yra kiek arčiau vienas kito nei pas „Ferrari“.
Kitose srityse mašinos sukurtos skirtingai. Nosis yra sukurta vadovaujant „Haas“ inžinierių grupei, joje yra būdingas išsikišimas, bet jis kiek ilgesnis nei pas „Ferrari“. „Haas“ komandos vadovo Guentherio Steinerio žodžiais tariant, toks sprendimas leidžia nukreipti į bolido apatinę dalį pakankamai nemažą oro srautą.
„Ferrari“ priekinėje dalyje yra S formos ortakis, o ant „Haas“ mašinos jo nėra. Be to, sritis tarp priekinės ašies bei šoniniais pontonais pas abi mašinas atrodo labai skirtingai – VF-17 neturi papildomų deflektorių, oro paėmimo angų ant pontonų forma yra skirtinga, o ir patys pontonai yra masyvesni.
Kitaip atrodo ir pats viršutinis ortakis: pas „Haas“ jis yra trikampis, o pas „Ferrari“ – arčiau ovalo. Pelekas ant variklio gaubto, suprantama, yra ant abiejų mašinų, bet amerikiečių komanda čia sužaidė spalvomis ir dėl to jis neatrodo toks masyvus.
Taip pat VF-17 konstruktoriams pavyko bolidą padaryti lengvesniu nei minimalus 728 kg svoris, numatytas Techniniame reglamente, o tai leidžia kur kas laisviau išdėstyti balastą siekiant geriau išcentruoti bolido svorio pasiskirstymą tarp ašių. G. Steinerio žodžiais, „Haas“ yra pasiruošusi spręsti sudėtingus uždavinius antrajame sezone: „Mes į naują bolidą įdėjome visą mūsų patirtį bei žinias, gautas per praėjusį sezoną”.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553