„Ilmor“ – alternatyvių variklių konkurso favoritas

„Ilmor“ – alternatyvių variklių konkurso favoritas
logo 2015 Lapkričio 23 d. 12:47, AP
Jau rašėme, kad dvi britų kompanijos – „Ilmor Engineering“ bei „Advanced Engine Research“ (AER) padavė paraiškas dalyvauti FIA paskelbtame konkurse alternatyviems varikliams tiekti „Formulės-1“ pasaulio čempionatui nuo 2017 metų.

Artimiausiame FIA Pasaulinės automobilių sporto tarybos posėdyje, kuris įvyks gruodžio 2 d., gali būti įvardytas šio konkurso nugalėtojas, tačiau prieš tai – lapkričio 24 d. jis bus aptartas „Formulės-1“ Komisijoje.
Minėtojo konkurso techninė užduotis suformuluota palyginti liberaliai, kad būtų pritrauktas maksimaliai įmanomas tokio konkurso dalyvių skaičius. Pavyzdžiui, tokio V6 turbininio variklio darbo tūris gali siekti net ir 2,5 litro – panašų produktą turi AER kompanija, tuo tarpu kai „Ilmor“ amerikiečių lenktynių „IndyCar“ serijai tiekia 2,2 litro variklius.
Turbinų skaičius taip pat nėra apribotas – tai gali būti tiek vienos turbinos, tiek „biturbo“ motoras. Tuo tarpu konkurso sąlygose ribojimai yra tokie: variklis turi išvystyti didesnę nei 870 AG galią ir sverti mažiau kaip 135 kg. Alkūninio veleno sukimosi greitis taip pat nėra apribotas, taip pat nėra jokių degalų suvartojimo bei motoro resurso apribojimų. Energijos rekuperacijos sistemos yra uždraustos.
„Ilmor“ inžinieriams bus pakankamai lengva perdaryti dabartinį „IndyCar“ variklį, kad jis atitiktų visas FIA keliamas sąlygas ir galima nuspėti, kad ši kompanija turi kur kas daugiau šansų laimėti alternatyvių variklių konkursą. Kompanijos vadovas Mario Illienas sako, kad perdaryti variklį iš etanolio į benziną nėra sunku: „Kalba eina apie detonacijos charakteristikas. Etanolis yra labiau stabilus detonacijai, bet problemos sprendimas yra supaprastintas tuo, kad „Formulėje-1“ mes galėsime naudoti tarpinį oro aušintuvą („intercoolerį“), kuris „IndyCar“ serijoje yra uždraustas“.
Kur kas daugiau darbo pareikalautų, nors ir išsprendžiama būtų variklio komponuotės schema, todėl reikėtų pakeisti variklio bloko bei cilindrų galvutės formą, taip pat alyvos karterį.
Maksimalus FIA nustatytas turbinos įpūtimas yra apribotas 1,5 baro, o tai pagal „Ilmor“ skaičiavimus, alternatyvaus variklio galią padidins iki 900 AG, kai tuo tarpu dabar „IndyCar“ motorai pasiekia tik 700 AG, nors jie yra suprojektuoti su labai didele resurso atsarga, nes tokie motorai 500 mylių ilgio lenktynėse be jokių problemų išlaiko daugiau nei trijų valandų darbą maksimaliomis apkrovomis.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794