„Ilmor“ svarsto gaminti F-1 variklius bei ieško partnerių

logo 2017 Liepos 27 d. 07:07, McLaren

„Ilmor“ vadovas Mario Illienas neslepia, jog svarsto galimybę kurti F-1 variklius pagal ruošiamas naujas taisykles. Bet nepriklausomam gamintojui reikalingas investuotojas.

Buvęs „Mercedes“ variklių skyriaus vadovas M. Illienas dalyvavo iki šiol vykusiuose susirinkimuose, kurių metu buvo diskutuojama apie naują variklių formatą, kuris „Formulėje-1“ būtų naudojamas nuo 2021 metų.

„Siekiama sukurti galimybes nepriklausomiems gamintojams įžengti į sportą. Tai viena iš priežasčių, dėl kurios aš dalyvauju susirinkimuose. Noriu sužinoti ar viskas juda nepriklausomiems gamintojams palankia kryptimi“, - pasakojo M. Illienas.

„Tam, kad lenktynės ir garsas taptu geresni, teks daug ką supaprastinti bei sumažinti išlaidas. Jei visi naudotų standartizuotą turbiną, išlaidos būtų stipriai sumažintos. Jas būtina mažinti norint pritraukti nepriklausomus gamintojus. Kalbu ne tik apie išlaidas gamybai, bet ir apie pinigus, kurie išleidžiami tobulinant variklius.“

„Manau, kad visi tobulins tai, ką turi ir darys progresą. Bet taisyklės turėtų būti tokios, jog daug tobulindamas savo variklį negalėtum padaryti didžiulės pažangos.“

„Leidžiamų panaudoti variklių skaičius per metus taip pat turi būti aptartas. Kitąmet kiekvienas sportininkas galės panaudoti tik tris variklius. Tai kainuos daugiau nei leidimas panaudoti keturis motorus. Teks tobulinti daug detalių, kad jos atlaikytų ilgesnę distanciją. O tas procesas tikrai nebus pigus. Keturi varikliai sezonui taip pat yra per mažai. Dabar sezonas jau beveik įpusėjo, o daugelis jau turi problemų.“

M. Illieno teigimu, jeigu „Ilmor“ gamintų naujus variklius, jie būtų paženklinti investuotojo ženklu.

„Kažkas turi padengti didžiąją dalį išlaidų. Nemanau, kad tam pakaktų klienčių pinigų. Tai greičiausiai nepadengtų visų išlaidų. „Red Bull“ turi TAG. Taigi, tai nebūtinai turi būti gamintojas. Tai gali būti bet kas.“

M. Illienas mano, kad kuriant dabar galiojančias variklių taisykles buvo padaryta rimtų klaidų.

„Ta sąsaja su paprastais automobiliais nėra labai svarbi. Mano manymu, mes turime vėl skirti daugiau dėmesio lenktynėms. Taip, tam tikros technologijos gali būti vėliau perkeltos į įprastus automobilius. Bet ta sąsaja tikrai neturėtų būti prioritetas. Nėra prasmės to daryti jei niekas nežiūrės F-1 dėl to, jog ji tapo nuobodi.“

„Be jokios abejonės, MGU-H yra vienas brangiausių jėgainės elementų. Galbūt reiktų imtis ekstremalių pokyčių ir grįžti prie paprastų variklių su KERS. Nemanau, kad toks variantas yra svarstomas, bet sirgaliams tai tikrai patiktų.“

„Dabar, kai pasaulyje yra naudojama vis daugiau hibridinių ir su elektra susijusių technologijų, mums lenktynių trasoje reikia kažko tokio, ko žmogus negalėtų turėti savo namuose.“



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794