Interviu su H. Marko: dėl variklių apsispręsime po Austrijos GP

Interviu su H. Marko: dėl variklių apsispręsime po Austrijos GP
logo 2014 Gegužės 30 d. 07:05, Getty Images
Red Bull“ komandos patarėjas Helmutas Marko „motorsport-total“ portalui papasakojo apie variklius, situaciją su pilotais ir atmosferą komandoje po Monako lenktynių.
- Ar esate nustebęs, kad komandos naujokas Danielis Ricciardo beveik visada aplenkia čempioną Sebastianą Vettelį?
- Mes esame nustebę tuo, kaip Danieliui pavyko greitai adaptuotis mūsų komandoje. Jis nepadarė nė vienos klaidos, pradedant nuo Australijos GP, labai ramiai ir užtikrintai važiuoja. Tuo tarpu S. Vettelį dažnai kamuoja techninės problemos, o tai neleidžia tiksliai įvertinti, kokia iš tikrųjų yra padėtis komandoje sportine prasme. Verta priminti, kad Ispanijoje Sebas įveikė patį greičiausią ratą – jei jis prie vairo jaučiasi komfortiškai ir pasitiki savo bolidu, tai jis sugeba labai daug. Tai nereiškia, kad vokietis dominuos lenktynėse, bet tikiuosi, kad kova tarp abiejų pilotų bus artimesnė.
- Kaip S. Vettelis dorojasi su nauja jam autsaiderio situacija?
- Pirmasis nusivylimas buvo jau per priešsezoninius testus. Naujasis „Formulės-1“ bolidas yra ne toks reiklus piloto meistriškumui, kaip būdavo anksčiau, kita vertus, prie naujo bolido reikia priprasti dėl jo specifikos. Bet Sebas Monake dirbo su įvairiais bolido reguliavimais ir tai jam pavyko per treniruotes.
- Sakote, kad dabartinis bolidas nėra toks reiklus pilotams kaip anksčiau?
- Manau, kad taip. Pavyzdžiui, Daniilas Kvyatas nespėjo įgauti reikiamos sportinės formos dėl visiems aiškių priežasčių – jam paprasčiausia trūko laiko, per paskutinius metus jo ūgis gerokai padidėjo – ankstesnėje „Formulėje-1“ tai jam būtų sukėlę rimtų problemų. Tačiau rusas šio sezono pradžioje visai gerai važiuoja – reikalavimai sportinei formai nėra tokie dideli.
- Jūsų komanda turi pakankamai daug techninių problemų. Ar nemanote 2015 m. keisti variklių tiekėjo?
- Kartu su „Renault“ mes darome viską, kad technikos patikimumo problema būtų išspręsta. Ir kol kas sekasi neblogai: mums pavyko 4 sekundžių atsilikimą nuo „Mercedes“ sezono pradžioje sumažinti iki 1 sek. Bahreine. Be to nepakanka, norint kovoti su „Mercedes“. Tikslią situacijos su varikliais analizę mes žadame padaryti per Austrijos GP po mėnesio. Po to ir nuspręsime, ką daryti toliau.
- Sklido kalbos apie A. Newey išėjimo iš komandos, tačiau jie kol kas paneigti. Ar su juo jau pasirašytas naujas kontraktas?
- Gal nesigilinkime į detales. Mes esame įpratę, kad „Mercedes“ ir „Ferrari“ vilioja mūsų specialistus, todėl čia nieko naujo. Tik nedaugelis susižavi vilionėmis.
- Kiek sunku yra išlaikyti gerus specialistus, kurie padėjo iškovoti pergales ankstesniuose sezonuose?
- Kaip jau sakiau, iš mūsų išeina nedaugelis. Visi pagrindiniai specialistai liko.
- Kiek svarbus A. Newey jūsų komandai?
- Jis labai svarbus, komandos veiksmai sukurti aplink jį ir jei jis išeis, tai atsilieptų komandos rezultatams.
- Ar patinka komandai lenktyniauti Monake?
- Lyginant su kitomis trasomis čia yra viskas kitaip. Aš nenoriu šios trasos pavadinti archaiška, bet panašumų yra daug. Čia visai nėra saugumo salelių, tik labai artimi barjerai, darbo sąlygos labai sunkios, tačiau tai įdomu žiūrovams, vyrauja unikali atmosfera.
- Kaip sekasi rengti Austrijos GP. Ar jau tribūnos pastatytos?
- Mes negalėjome dirbti pagal grafiką, nes žiemą buvo minus 20 laipsnių, buvo daug sniego. Bet dabar viskas tvarkoma – privažiavimai, tribūnos, pastatai. Ten jau vyko dvejos lenktynės, o generalinė repeticija bus „GT Masters“ lenktynės.
- Ar FIA atliks papildomą šios trasos inspekciją?
- Viskas tam jau paruošta. Trasa nepasikeitė visiškai, tik nutiesti papildomi serviso keliai, pastatytos papildomos tribūnos.
- Etapas Austrijos Spielberge ir etapas Silverstoune vieninteliai iš F-1 kalendoriaus, kurie vyksta be valstybių vyriausybių paramos?
- Taip, ir mes tuo didžiuojamės. Didžiuojamės ir dideliu publikos susidomėjimu – per 36 valandas pardavėme net 180 tūkst. bilietų, iš viso per tris dienas tikimės sulaukti daugiau kaip 200 tūkst. žiūrovų.
- Ar yra vilties, kad tai leis bent atpirkti patirtas išlaidas?
- Iš pradžių taip ir galvojome, bet labai didelių išlaidų pareikalavo naujo spaudos centro ir kitų pastatų statybos. Bet mes tikimės gerų finansinių rezultatų jau nuo kitų metų.
- Dvi pilotės merginos – Simona de Silvestro ir Suzi Wolff jau barbena į „Formulės-1“ duris. Ar moterų pasirodymas suteiks papildomo žavesio šioms varžyboms?
- Manau, kad merginos tikrai vieną kartą pasirodys F-1. Tačiau kol kas dabartiniai merginų rezultatai testuose neleidžia daryti prielaidų, kad minėtos pilotės tam jau pasiruošusios.
- Būtų įdomu merginą pasodinti į „Red Bull“ bolidą.
- Mes visada atviri bet kokioms naujovėms. Bet svarbu ne tik, kad mergina važiuotų, svarbu, kad ji galėtų lenktyniauti ir duotų pipirų vyrams lyderiams. Kol kas aš tokių kandidačių nematau.
- Šiandieniniai pilotai labai retai kada aštriai išsako savo nuomonę. Ar stokojate pilotų su ryškiu charakteriu?
- Tai dabartinio laikotarpio ženklas, bet situacija keičiasi į gerą pusę. Tik L. Hamiltonas neįsipiešia į šią schemą. S. Vettelis dažnai pareiškia savo nuomonę, D. Ricciardo nuolat šypsoti, bet kalba atvirai. Nors lėtai, bet situacija pradeda keistis – pilotai vis dažniau aštriau pasisako.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794