Interviu su S. Vetteliu: turiu lygiuotis į jaunąjį porininką

Interviu su S. Vetteliu: turiu lygiuotis į jaunąjį porininką
logo 2014 Gegužės 10 d. 13:49, Getty Images
Labai nesėkmingai penktadienio treniruotės susiklostė pasaulio čempionui Sebastianui Vetteliui – jis negalėjo dalyvauti antroje treniruočių sesijoje dėl bolido gedimo. S. Vettelis žurnalistams paaiškino, ką šis gedimas gali reikšti šio savaitgalio rezultatams.
- Į Barseloną komandos paprastai atsiveža nemažai techninių naujienų. Kiek naujas jūsų bolidas RB10?
- Naujas bolidas? Nemanau, kad naujas. Žinoma, mes taikysime keletą naujų techninių sprendimų ir nusprendėme pakeisti važiuoklę į tą, kurią naudojome šių metų bandymuose. Negaliu pasakyti, kad iki šios naudota važiuoklė nepasiteisino, bet visuomet geriausia naudoti tai, kas šimtą kartų patikrinta, net jei realiai ši naujovė nenaudota varžybose.
- Kokių priemonių imsitės, kad lenktynėse Barselonoje jūsų rezultatai būtų kur kas geresni nei per praėjusius keturis etapus?
- Manau, kad Kinijos GP mes surinkome pakankamai daug vertingos techninės informacijos. Per paskutines dvejas varžybas mūsų bėdos buvo tos pačios, todėl dabar visa tai išanalizavę, imsimės reikiamų priemonių rezultatams pagerinti. Viską „perkrausime“ ir įdiegsime būtinius techninius sprendimus.
- Veikiančiam pasaulio čempionui nėra malonu pralaimėti savo komandos kolegai?
- Per paskutinius du etapus mano atsilikimas iš tiesų buvo nemažas. Paprastai stengiamės iš mašinos išspausti viską kas įmanoma – tai liečia abu komandos pilotus – tiek mane, tiek ir Danielį Ricciardo. Kolega iki šiol puikiai tvarkėsi su bolidu – aš turiu lygiuotis į jaunąjį porininką. Taip, kol kas jis rodo geriau, kad aš negaliu jo pavyti, tačiau tai ir yra pagrindiniu mano motyvu siekti geresnių rezultatų.
- Grįžkime prie Kinijos etapo. Per radiją komanda paprašė jūsų praleisti Danielį į priekį, nes jūs važiavote su trijų sustojimų taktika...
- Tuo momentu man tikrai buvo taikoma 3 sustojimų taktika, bet padangos išlaikė kur kas ilgesnį laiką nei prognozavome, todėl apsisprendėme pereiti prie dviejų sustojimų boksuose. Jei stočiau tris kartus, man papildomai būtų tekę lenkti 3 ar net 4 lėtesnius bolidus, o mums trūko greičio tiesiosiose, todėl strategijos keitimas pasiteisino.
- Neaišku, ar komanda gali prašyti praleisti į priekį kolegą. Kaip jums atrodo?
- Iš karto pasakysiu, kad nesuprantu, kodėl iš manęs to buvo pareikalauta. Mes prieš tai svarstėme tokią galimybę, buvo pasiekta tam tikrų susitarimų, bet Danielis iš pat pradžių važiavo su 2 sustojimais ir buvo kiek greitesnis. Bet tą situaciją reikia pamiršti ir daugiau jos neeskaluoti.
- Kokia dabartinė jūsų kaip lenktynininko padėtis, ar reikia daugiau dirbti?
- Žinoma, kad nesu patenkintas dabartine padėtimi kai finišuoju antras ar penktas. Ir visai neturi reikšmės, kas finišuoja pirma manęs, ar komandos kolega, ar kitas pilotas. Būtent tokioje situacijoje dabar ir esame – D. Ricciardo kol kas neblogai pavyksta iš bolido išspausti maksimumą ir mes matome, ko yra verta RB10 mašina.
- Dažnai kalbate, kad jums trūksta pasitikėjimo nauju bolidu. Jei kuriam nors vairuotojui iškyla abejonių dėl jo paprastos mašinos patikimumo, jis niekada nesėda prie jos vairo?
- Viskas labai paprasta – visai nesvarbu, ar įprastiniame gyvenime į mašinų kamštį pakliūsite 12 valandą, ar be vienos minutės pirmą valandą. Tuo tarpu F-1 varžybose kalbama apie dešimtis ar net šimtąsias sekundės, jei pilotas atakuoja ties galimybių riba, o bolidas neklauso taip, kaip reikia, kiekviename rate prarandate dešimtąsias, kurios kaupiasi ir susidaro nemažas atsilikimas. Niekas iš pilotų nemėgsta, jei prie vairo jautiesi nekomfortiškai: jei mašina nuolat slysta, vadinasi, kažkas yra negerai.
- Ir ką tada jūs darote?
- Bandau tvarkytis su situacija: Jei nuvažiuoji šimtą ratų ir šimtą kartų pakartoji tą pačią klaidą, vadinasi, to nemoki tvarkytis su problemomis ir nieko naujo neišmoksti. Žinoma, ieškai išeities iš situacijos – renkiesi naują trajektoriją, bandai „problemą apvažiuoti“, kitaip eksperimentuoji, kad nedarytum senos klaidos. Šiemet aš labai daug eksperimentuoju, bet gero rezultato kol kas nėra.
- Sklando gandai, kad Ronas Dennis‘as bando jus pervilioti į „McLaren“ komandą kitą sezoną?
- Dabartiniu metu viso mano jėgos skiriamos tam, kad būtų sumažintas atsilikimas nuo „Mercedes“ komandos. O kiti kito sezono – dar „šviesmečiai metų“.
- Kai kam pasirodė, kad turite neblogus gaisrininko įgūdžius?
- Visai gali būti. Penktadienio rytą įvyko trumpas jungimas, dėl to teko keisti elektros instaliaciją bolide. Tai vienas iš tų dalykų, kurių per minutę nepataisysi, todėl antroje dienos pusėje turėjau labai daug „laisvo laiko“.
- Truputį keista, kad problemų iškyla tik su jūsų bolidu. Gal paprasčiausiai nesiseka?
- Aš netikiu prietarais. Juk yra priežastys, dėl ko taip atsitinka. Taip, kolega problemų turi mažiau, tačiau skųstis dėl to negalima.
- Problemos su elektra yra pakankamai rimtos. Ar jos tęsis ir kitas Ispanijos GP dienas?
- Tai nėra labai didelė bėda, bet visi elektros laidai yra paslėpti giliai bolido viduje, prie jų labai sunku prieiti. Kvalifikacijai visa elektros instaliacija bus pakeista nauja.
- Turėjote galimybę iš šalies stebėti didelė treniruočių dalį. Jau kalbėjote apie didelį „Mercedes“ pilotų atotrūkį nuo kitų?
- Taip, jų pranašumas tikrai labai didelis, bet jis daugiausiai susidaro dėl greičio skirtumo tiesiosiose, o posūkiuose rezultatai su kitomis komandomis yra panašūs. Šiose lenktynėse aš naudosiuos informacija, kurią pavyko surinkti kolegai D. Ricciardo. Ir nors aš pats turiu bene 50 proc. mažiau informacijos nei reikėtų, nemanau kad per lenktynes tai bus mano minusas.
- Ar esate pasiryžęs ginti F-1 pasaulio čempiono titulą?
- Iki sezono pabaigos dar marios laiko ir visi žino, kad aš taip lengvai niekada nepasiduodu.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794