J. Allenas apie galimą reglamento pokyčių atidėjimą

J. Allenas apie galimą reglamento pokyčių atidėjimą
logo 2015 Rugpjūčio 10 d. 13:56, Pirelli
Prieš keletą mėnesių Strateginė grupė svarstė galimas „Formulės-1“ reglamento permainas nuo 2017 metų sezono, kai F-1 lenktynės turėtų pereiti prie kur kas platesnių ir greitesnių mašinų.

Tačiau dabar kalbama, jog toks perėjimas gali būti atidėtas iki 2018 metų. Britų ekspertas Jamesas Allenas svarsto tokio galimo sprendimo priežastis.
Naujoji „Formulės-1“ bolidų filosofija, kurios turėtų tapti kur kas agresyvesnėmis bei greitesnėmis, aktyviai aptariama jau kuris laikas ir jei norima šiuos reglamento pakeitimus įteisinti nuo 2017 metų sezono, reikia per artimiausius šešis mėnesius viską iki smulkmenų aptarti ir gauti FIA Pasaulinės tarybos pritarimą naujai Techninio reglamento versijai.

Nedidelio „Formulės-1“ TV reitingų sumažėjimo fone ir būtinybės į šį sportą pritraukti kuo didesnį kiekį jaunosios kartos žiūrovų atstovų, tokie žingsniai būtų labai svarbūs visai „Formulės-1“ evoliucijai. Bet yra viena esminė problema – kuo greitesnes jūs padarysite mašinas, tuo sunkiau bus su jomis lenkti varžovus. Greičio padidinimas toli gražu ne visada gali padidinti žiūrimumą ir lenktynių grožį.
Nenuostabu, kad komandų techniniai vadovai neturi laiko atsipalaiduoti vasaros atostogų metu – daugelis mano, kad nuodugniai išsiaiškinti galimų permainų smulkmenas laiko jau yra per mažai, todėl vis dažniau pasigirsta kalbų, kad visas esmines permainas reikėtų perkelti jau į 2018 metus.
Vertinant galimų permainų įtaką FIA techninis skyrius su Charlie Whitingu priešakyje sąveikauja su komandų techniniais departamentais, kurie turi tam tikrų resursų ir įrangos tyrimams ir bandymams. Pavyzdžiui, „Red Bull“ jau yra daug padarę tyrinėjant galimų reglamento permainų įtaką lenktynėms.
Į šį procesą buvo bandyta įtraukti ir buvusį „Ferrari“ techninį vadovą Rossą Brawną, norint išvengti įvairiausių landų būsimajame reglamente, kurios leistų reglamentą traktuoti dvejopai, tačiau Budapešto lenktynėse buvo kalbama, jog R. Brawnas nenori į visa tai veltis.
Buvo svarstoma keletas naujų idėjų, akcentuojant kur kas agresyvesnę bolidų išorę, kur kas platesnes padangas ir priekinio sparno aerodinaminio efektyvumo sumažinimą, kad būtų galima lengviau lenkti varžovą. Tikslas yra sumažinti rato įveikimo laiką 5-6 sekundėmis ir nesukuriant papildomų sunkumų priešininkų lenkimams.
Savo indėlį turėtų įnešti ir kur kas platesnės padangos nei jėgainės galios padidinimas iki 1000 AG, bet esminiu faktoriumi geresniam rato įveikimo laikui turės aerodinamika. Norint pagreitinti bolidus, reikės kur kas efektyvesnio difuzoriaus ir galinio sparno. Mašinų plotis taip pat padidės, o priekinio sparno įtaka bus sumažinta, kad bolidai kuo mažiau prarastų efektyvumą važiuodami oro maiše paskui savo varžovus.
Per pastarąjį pusmetį visos minėtosios permaino buvo aktyviai aptariamos ir turėjo būti patvirtintos liepos 21 dieną, tačiau dėl Jules Bianchi laidotuvių viskas buvo atidėta iki rugpjūčio 18 d.
Pagal „Formulės-1“ taisykles, jei reglamente įvedamos esminės permainos, nauja Techninio reglamento versija privalo būti patvirtinta ir publikuota vasario mėnesį prieš metus, kai bus įvestos naujos taisyklės – šiuo atveju – 2016 metų vasarį. Neseniai „Williams“ komandos technikos direktorius Patas Symondsas „Auto Motor und Sport“ pasakė, kad tam laiko liko jau labai mažai...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794