J. Allenas apie galimas komandų strategijas Kinijos GP

J. Allenas apie galimas komandų strategijas Kinijos GP
logo 2014 Balandžio 17 d. 09:46, Daimler
Prieš ketvirtąjį Kinijos GP etapą britų žurnalistas ir komentatorius Jamesas Allenas savo bloge svarsto apie galimas komandų strategijas Šanchajuje.

Kinijos lenktynės visada būna pilnos intrigų, todėl paskutiniais metais komandų strategija čia vaidina didžiulį vaidmenį. Dėl ilgos tiesiosios čia pakankamai paprasta lenkti varžovą, todėl kurdamos strategijas, komandos skaičiuoja pačius greičiausius variantus. Šiais metais kai kurie bolidai turi nepakankamai variklio galios, todėl šiame etape jiems bus kur kas sunkiau. Skirtingai nuo daugelio trasų, kur dažniausiai reikia saugoti galines padangas, Šanchajuje būna atvirkščiai – didžiausias krūvis čia tenka priekinėms padangoms.

Labai didelę laiko dalį čia lenktynininkai praleidžia posūkiuose. Trasos konfigūracijoje yra du ilgi tęstiniai posūkiai: 1-asis ir 15-asis. Pirmajame 270 laipsnių posūkyje didžiausias krūvis tenka priekinei kairiai padangai ir jos dėvėjimasis bus pagrindinis faktorius skaičiuojant komandų strategijas. Komandos turi pakankamai ribotą galimybę adaptuoti bolidus šiame etape ir gera strategija labai daug ką lems. Čia bus naudojamos vidutinės ir minkštosios padangų sudėtys. Kita vertus, pats padangų dėvėjimasis Kinijoje nėra toks didelis kaip, pavyzdžiui, Malaizijoje, be to, oro temperatūra nebus didelė – apie 20 laipsnių, visai tikėtinas lietus.

Trasos ypatumai

Shanghai International Circuit. 56 ratai po 5,45 km, lygu 305 km. Iš viso yra 16 posūkių – lėtų, vidutinių ir greitų. Aerodinamika nustatoma vidutinei ar aukštai prispaudžiamajai jėgai. Maksimalus greitis – 322 km/h su aktyvuota DRS ir 310 km/h be jos. Su pilnai nuspaustu akseleratoriumi pilotai važiuoja 55 proc. rato. Stabdymai sudaro 15 proc. rato. Aštuonios stabdymo zonos, stabdžių dėvėjimasis – vidutinis. Bolido sustojimo laikas – 22 sek. Papildomi 10 kg degalų bolidą per ratą sulėtina 0,34 sek.

Jėgų išsidėstymas

Kinijos GP bus ketvirtasis 2014 m. F-1 čempionato etapas. Kol kas visas pergales nuskynė „Mercedes“ komandos bolidai. Antrąją vietą Konstruktorių taurėje kol kas turi „Force India“. „Red Bull“ ir „Ferrari“ komandoms sezono pradžia yra sudėtinga, todėl šių komandų užduotis – nepralaimėti „Mercedes“ labai daug taškų.

„Renault“ variklių kūrėjai tikina, kad Kinijoje jų klientai pirmą kartą galės išnaudoti visą variklio galią, „Red Bull“ tikisi sumažinti bolido valdymo problemas, todėl jie bus konkurencingi, nors jų greitis kai kur bus mažesnis.

L. Hamiltonas ir F. Alonso Šanchajuje yra laimėję po du kartus, K. Raikkonenas, S. Vettelis, J. Buttonas ir ir N. Rosbergas čia laimėjo po kartą.

Oro prognozė

Šanchajuje lenktynių metu dažnai būna apsiniaukę ir šaltoka. 2009 ir 2010 m. čia lijo, šiemet taip pat tikimasi kritulių. Numatoma oro temperatūra – apie 20 laipsnių, tai F-1 varžyboms pakankamai šaltas oras.

Padangų efektyvumas ir kiti faktoriai

Trečią kartą šiame sezone „Pirelli“ pasiūlys vidutines ir minkštąsias padangas – tik Malaizijoje buvo kitokios padangų rūšys. Vidutinės yra skirtos kiek žemesnei oro temperatūrai, minkštos – aukštesnei, todėl atvėsusios minkštos padangos gali apsivelti gumos grūdeliais lėtuose posūkiuose. Esminiu faktoriumi, skaičiuojant strategijas, turėtų būti minkštų ir vidutinių padangų greičių skirtumai, kuris čia bus santykinai nemažas.

Sustojimų skaičiaus tikimybė

Pernai nugalėtojai lenktynes važiavo su trimis sustojimais, o 2012 m. su dviem. Tiksliai apskaičiuoti padangų darbą įmanoma tik po laisvųjų treniruočių, tačiau skaičiavimai rodo, kad variantas su dviem sustojimais yra kiek greitesnis, tačiau pasirinkę tokį variantą sportininkai paskutiniuose ratuose dėl prastų padangų gali būti aplenkti varžovų, nei tie, kurie pasirinks trijų sustojimų taktiką. Jei renkamasi dviejų sustojimų taktika, svarbu, kad paskutiniame etape lenktynininkui reikėtų važiuoti kuo mažesnį ratų skaičių. 2012 m. K. Raikkonenas dėl prastų padangų paskutiniuose ratuose prarado galimybę kovoti dėl taškų. Kita vertus, padangos šiame sezone yra kietesnės, o tai leis važiuoti didesnį ratų skaičių, todėl realiausia yra 2 sustojimų taktika. „Mercedes“ bolidai šiemet taupiai naudoja padangas, o „Williams“ ir „Ferrari“ jas greičiau dilina, tai ir trukdo jiems lenktynėse.

Saugos automobilio pasirodymas Šanchajaus trasoje yra pakankami didelis – 43 proc. 2005 ir 2010 m. saugos automobilis čia buvo išvažiavęs net po du kartus.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553