Sočyje kentės viena priekinė padanga

Sočyje kentės viena priekinė padanga
logo 2014 Spalio 10 d. 06:55, Sochi Autodrom
Prieš 16-tąjį šio sezono etapą britų žurnalistas Jamesas Allenas svarsto apie galimas komandų strategijas naujoje Sočio trasoje.
Sočio autodromas – nauja trasa, pastatyta šiemet Olimpiniame parke, kur vyko 2014 m. žiemos olimpiada. Tai gatvių trasa, kažkiek primenanti Singapūrą ar Valenciją, bet su kur kas greitesnėmis atkarpomis ir su įdomių užtęstu kairiuoju posūkiu pirmajame sektoriuje, kur labai didelė apkrova priekinei dešinei padangai.
Ratas čia yra trečias pagal ilgį po Spa ir Silverstono, konfigūracijoje yra 18 posūkių ir 12 stabdymo zonų – beveik idealus variantas energijos rekuperacijos sistemai. V8 motorų epochoje poreikis degalams čia būtų labai didelis, bet šiuolaikinės hibridinės jėgainės turėtų nesunkiai sutilpti į 100 kg limitą.
Išskyrus užtęstą kairįjį posūkį, galima būtų kalbėti apie vidutinį padangų dėvėjimosi lygį, bet dėl minėto posūkio penktadienį komandos pasistengs surinkti kuo daugiau informacijos, norėdamos suprasti, kiek realioje aplinkoje bolidas važiuos taip pat, kaip ir praktikuojantis ant stimuliatorių, kokią distanciją išlaikys padangos, ypač priekinė dešinė.
Šeštą kartą šį sezoną „Pirelli“ komandoms pasiūlė „vidutinį“ padangų variantą – minkštąsias ir vidutines, numatomi du sustojimai boksuose. Iškyla klausimas, ar tokia strategija bus greičiausia su sąlyga, kad kiekvienas standartinis sustojimas boksuose turėtų kainuoti po 21 sek. Įvažiavimas į boksus čia yra labai gudrus, todėl šį faktorių pilotams dar teks patikslinti. Dvi DRS zonos leis pilotams kelias galimybes lenkti -dviejose tiesiosiose, prieš 2 ir 13 posūkius.
Trasos ypatumai
Sočis. 53 ratai po 5,853 km = 309,732 km, 18 posūkių. Aerodinamika reguliuojama aukštai prispaudžiamajai jėgai. Maksimalus greitis – 320 km/h, vidutinis greitis – 200 km/h. Su pilnai nuspaustu akseleratoriumi pilotai važiuoja 56 proc. rato. Stabdymo laikas – 10 proc. rato. 12 stabdymo zonų, stabdžių dėvėjimasis – vidutinis.
Jėgų išsidėstymas
Rusijos GP yra 16-tas 2014 m. F-1 čempionato etapas. „Mercedes“ pilotai šiemet laimėjo 12 etapų iš 15-kos. Lewisas Hamiltonas turi aštuonias, Nico Rosbergas – keturias pergales. Šį savaitgalį komanda gali laimėti Konstruktorių taurę – pirmą kartą nuo 1995 metų.
Oro prognozė
Oras Sočyje šiuo metu yra labai šiltas ir stabilus, lenktynių dieną žadama apie 20 laipsnių šilumos. Naktys yra šaltos, todėl pirma ir trečia treniruotės vyks kiek blogesnėmis sąlygomis. Svarbu pastebėti, kad asfalto temperatūra sekmadienį galės pažemėti, nes lenktynės prasidės vėlokai – 15 val. vietos laiku.
Padangos ir kiti faktoriai
„Pirelli“ šįkart parinko minkštąsias (geltonos) ir vidutines (baltos) padangas – šiemet tokios sudėtys jau buvo naudojamos penkis kartus. Asfaltas Sočyje yra minkštai abrazyvus, bet kadangi jis visai naujas, ant paviršiaus gali atsirasti riebalinių dėmių – tai normalu, todėl bolidai iš pat pradžių gali slidinėti. Žiemą šios dėmės išnyks, todėl kitais metais sukibimas su danga turėtų labai pagerėti. Trasoje palyginti daug įsibėgėjimo atkarpų, todėl galima galinių padangų degradacija dėl išilginių apkrovų.
Vienu iš esminių faktorių komandoms kuriant lenktynių strategiją – laiko skirtumas tarp skirtingų padangų mišinių. Kada praėjusį kartą buvo naudojami tokie pat mišiniai (tai buvo Belgijoje), minkštosios padangos buvo 1,6 sek. greitesnės už vidutines ir buvo pagrindinės per visas lenktynes. Kiek ilgesnėje Spa trasoje minkštosios padangos išlaikė 16 ratų, o Sočyje jos turėtų išlaikyti ilgiau.
Trasos būklė savaitgalio metu po truputį gerės. Penktadienį komandos reguliuos didesnei prispaudžiamajai jėgai, o po to laipsniškai prispaudimą mažins. Penktadienį tarp skirtingų padangų mišinių skirtumas bus didesnis nei 2 sek., todėl pirmosiose treniruočių sesijose komandos stengsis kuo daugiau ratų nuvažiuoti su minkštosiomis padangomis, ypač tada, kai trasos būklė pagerės.
Sustojimų skaičius
Sočyje įrengtas labai gurdus įvažiavimas į techninio aptarnavimo juostą, o modeliavimas sako, kad sustojimas užtruks 17,5 sek. plius mašinos aptarnavimo laikas. Kol kas labai sunku kalbėti apie padangų dėvėjimąsi, todėl tikėtina, kad sustojimų bus du arba trys.
Saugos automobilio tikimybė
„Formulės-1“ etapai Sočio trasoje dar nebuvo rengiami, statistikos nėra, bet po Jules Bianchi avarijos Suzukoje FIA kur kas griežčiau žiūrėti į saugos automobilio išvažiavimą ir nutars išleisti jį net ir smulkių incidentų metu, juo labiau, kad dalis Sočio trasos yra atitverta barjerais, o tai apsunkina operatyvų bolido pašalinimą. Taigi, saugos automobilio išvažiavimo tikimybė Rusijoje yra pakankamai didelė.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794