J. Allenas apie galimas komandų strategijas Silverstone

J. Allenas apie galimas komandų strategijas Silverstone
logo 2014 Liepos 03 d. 06:55, Caterham
Prieš devintąjį F-1 etapą Didžiojoje Britanijoje britų žurnalistas Jamesas Allenas aptaria galimas komandų strategijas per šį savaitgalį.
Mūsų laukia labai įdomios lenktynės labai populiarioje trasoje, kurioje praėjusiais metais ne kartą sproginėjo padangos, buvo 49 įprasti lenkimai ir 35 – su DRS pagalba.
Šiais metais čia laukiama kitokių įdomių momentų: pirmą kartą komandos važiuos su hibridiniais jėgos agregatais, o pati trasa pasižymi tuo, jog čia labai mažai stabdoma -tik 9 proc. rato pilotai laiko nuspaudę stabdžių pedalą, todėl kaupti energiją generatoriaus MGU-K pagalba turėtų būti problematiška. Silverstone numatomos itin didelės degalų sąnaudos, todėl rekuperacijos sistemos efektyvumas ir energijos kaupimas bus labai svarbus.
Silverstone yra patys greičiausi posūkiai iš visų šių metų F-1 trasų, dėl to šią trasą labai mėgsta sportininkai ir nekenčia inžinieriai ir strategijų kūrėjai. Mat greiti posūkiai sąlygoja aerodinaminio stabilumo praradimą. Be to, britų trasoje sunku pasirinkti padangas, ypač jei per treniruotes lyja lietus.
Šiais metais komandos mažai dirbo su pačio kiečiausio mišinio padangomis – tik Malaizijoje ir Ispanijoje, kur kietosios padangos buvo lėtesnės nei vidutinio kietumo vidutiniškai po 0,4 sek. kiekviename rate.
Ispanijoje Nico Rosbergas naudojo „Planą B“, pagal kurį jis starte nusileido savo kolegai Lewisui Hamiltonui. Nesvarbu, kuris iš „Mercedes“ pilotų lenktynių pradžioje atsidurtų už kolegos bolido, jis galės naudoti minėtąjį „B planą“ ir Silverstone.
Šio plano esmė ta, kad per pirmąjį sustojimą boksuose renkamasi kietesnes padangas todėl, kad per paskutinę varžybų atkarpą su minkštesnėmis padangomis būtų galima atakuoti konkurentą. Tai padidintų spaudimą lyderiui, jis privalėtų nuolat kontroliuoti atstumą iki varžovo, turėdamas galvoje, koks yra greičio skirtumas tarp skirtingos sudėties padangų.
Trasos ypatumai
Silverstonas. 52 ratai po 5,891 m lygu 306,198 km. Iš viso – 18 posūkių. Greituminė trasa, esanti buvusiame Antrojo pasaulinio karo aerodrome. Konfigūracija susideda iš daugelio greitų posūkių, kuriuose svarbi efektyvi bolido aerodinamika ir nelabai reikli stabdžiams. Aerodinamika reguliuojama vidutinei arba didelei prispaudžiamajai jėgai. Maksimalus greitis – 311 km/h su DRS ir 301 km/h – be jos. Su pilnai nuspaustu akseleratoriaus pedalu pilotai važiuoja 66 proc. rato (vidutiniškai). Labai didelė degalų išeiga. Stabdymo zonos sudaro 9 proc. rato, labai mažą dalį. Devynios stabdymo zonos, stabdžių dėvėjimasis žemas. Laikas, reikalingas sustojimui boksuose – 25 sekundės.
Jėgų išsidėstymas
Didžios Britanijos GP yra 9-tasis 2014 m. čempionato etapas. Tradiciškai ši trasa visada labiau tiko „Red Bull“ bolidams, pasižymintiems itin gera aerodinamika greituose posūkiuose. Per pastaruosius penkerius metus „Red Bull“ čia yra laimėjusi 3 kartus, pernai Silverstone dominavo „Mercedes“ pilotai – L. Hamiltonas laimėjo „pole“ poziciją ir pirmavo lenktynėse, kol nesprogo jo padanga, todėl pergalę iškovojo N. Rosbergas. Šiais metais „Mercedes“ pilotai jau laimėjo 7 lenktynes iš aštuonių.
Paskutinėse lenktynėse labai gerai pasirodė „Williams“ pilotai, jie Kanadoje ir Austrijos su „Mercedes“ kovojo dėl vietos ant podiumo. F. Alonso yra du kartus laimėjęs Silverstone, po vieną pergalę čia turi L. Hamiltonas, S. Vettelis, N. Rosbergas ir K. Raikkonenas.
Oro prognozė
Oras Anglijoje yra nenuspėjamas net ir vasarą. Pernai lietus sutrukdė komandoms per treniruotes, o sekmadienis gali būti tiek šiltas ir saulėtas, tiek ir šaltas bei lietingas. Kol kas sinoptikai spėja, kad bus 19-20 laipsnių šilumos ir didelė lietaus tikimybė tiek šeštadienį, tiek ir sekmadienį.
Padangos ir kiti faktoriai
„Pirelli“ į Angliją atveža pačių kiečiausių sudėčių padangas, tokie mišiniai jau buvo naudojami Ispanijoje ir Malaizijoje. Pernai lenktynes sugadino daugybė padangų sprogimų, dėl ko „Pirelli“ buvo priversta keisti padangų konstrukciją praėjusio sezono įkarštyje. Dauguma komandų pernai važiavo su trimis sustojimais, be to komandos privalėjo vykdyti „Pirelli“ nurodymus dėl oro slėgio padangose. Šiais metais su kiečiausiomis ir vidutinėmis padangomis problemų nebuvo, o Barselonoje daugelis komandų važiavo su 2 sustojimais, todėl tokia pat strategija gali būti taikoma ir Silverstone.
Padangų dėvėjimasis Anglijos trasoje yra labai didelis dėl apkrovų padangų kraštams greituose posūkiuose, tokiuose kaip „Copse“ ir „Abbey“. Danga čia nėra tokia abrazyvi kaip Barselonoje, o kur kas šaltesnis oras gali sumažinti padangų dilimą, nors gali kilti problemų ir su perkaitimu.
Sustojimų laikas
Nauja techninio aptarnavimo zona SIlverstone išėjo ilgoka, todėl sustojimai boksuose užima ilgą laiką pagal F-1 mastelius – apie 25 sek. Tai verčia komandas rinktis mažesnį sustojimų skaičių.
Labiausiai tikėtinas scenarijus – 2 sustojimai, pirmą kartą keičiantis padangas nuo 10 iki 15 rato, o antro sustojimo laikas – nuo 29 iki 35 rato. Daugelis komandų rinksis vidutinio kietumo padangas pirmoms dviem atkarpom ir kietąsias paskutinei. Bet ir galima „Panas B“, apie kurį jau buvo kalbėta.
Saugos automobilio tikimybė
Silverstone pakankamai daug saugumo zonų, kurios leidžia pakankamai saugiai pašalinti bolidus po incidentų. Saugos automobilio išvažiavimo tikimybė nedidelė – vos 57 proc. arba 0,6 per vienerias lenktynes.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794