J. Allenas apie galimas komandų strategijas Vengrijos GP etape

J. Allenas apie galimas komandų strategijas Vengrijos GP etape
logo 2014 Liepos 25 d. 13:09, Red Bull/Getty Images
Prieš eilinį, jau vienuoliktąjį etapą „Formulės-1“ ekspertas, britų žurnalistas Jamesas Allenas apžvelgia galimas komandų strategijas Hungaroringe.

Vengrijos trasą dažnai kritikuoja dėl mažo vidutinio greičio ir sudėtingų lenkimų, bet daugelis žiūrovų šalia Budapešto išsidėsčiusią trasą atsimena kaip tikrą įnirtingų kovų ringą.
Šioje trasoje pilotams reikia būti labai drąsiems, tai puikiai įrodė Lewisas Hamiltonas, pernai lenkęs varžovus pačiose netikėčiausiose vietose ir Michaelis Schumacheris 1998 metais, kai jis pakeitė strategiją jau lenktynių eigoje ir iškovojo čia labai ryškią pergalę.
Šiemet komandoms čia teks spręsti problemas, susijusias su FRIC pakabos uždraudimu: tapo aišku, kad bolidus reikia derinti taip, kad per lenktynes efektyviai dirbtų padangos. O tai yra sunkiau nei anksčiau. Vengrijoje, kur visi posūkiai pravažiuojami nuo antros iki ketvirtos pavaros, FRIC atsisakymas turės kur kas didesnės reikšmės nei Hockenheime – jei daugelio komandų problemos Vokietijoje neišryškėjo, tai čia jos taps akivaizdžiomis.
Šįkart „Pirelli“ pasiūlys vidutines ir kietąsias padangas. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad toks pasirinkimas yra konservatyvus, bet padangų gamintojai nujautė, kad oras Vengrijoje gali būti labai karštas. Praėjusį savaitgalį Vokietijoje, kur trasos temperatūra pasiekė net 57 laipsnius, superminkštosios padangos dirbo ant ribos.
Hungaroringas retai kada naudojamas lenktynėms, todėl varžybų pradžioje trasa bus labai slidi, bet laikui bėgant situacija gerės. Dėl to, reguliuojant bolidus treniruotėms, bus sunku nuspėti tikrą padangų dėvėjimosi lygį, todėl pagrindiniai reguliavimai bus atidėti šeštadienio rytui – trečiosios treniruotės metu.
Vengrijos trasa yra labai vingiuota, su pakankamai prastu sukibimu ir daugybe gauburių. Šiose lenktynės labai svarbu gerai startuoti, kadangi lėtuose 2 ir 3 posūkiuose peletonas paprastai išsitempia. Tiesioji prieš 1 posūkį yra palyginti ilga – nuo starto iki stabdymo taško bolidai nuvažiuoja 400 metrų. Dar vienas būsimųjų lenktynių aspektas – nedideli reikalavimai vidaus degimo variklio galiai, todėl komandos čia naudoja motorus, kurie jau baigia savo gyvavimo ciklą, jiems tai būna trečios ar ketvirtos lenktynės.
Trasos ypatumai
Hungaroringas. 70 ratų po 4,381 m. = 306, 630 km. 14 posūkių. Vidutinis greitis – 190 km/h – pats mažiausias iš stacionarių F-1 kalendoriaus trasų. Aerodinamika reguliuojam pačiai didžiausiai prispaudžiamajai jėgai. Maksimalus greitis – 305 km/h su DRS ir 295 km/h – be jos. Su pilnai nuspaustu akseleratoriumi pilotai važiuoja 55 proc. rato – tai žema reikšmė. Stabdymo laikas – 14 proc. rato, 11 stabdymo zonų, stabdžių dėvėjimasis – didelis. Sustojimo boksuose laikas – 16 sek., papildomi 10 kg degalų sulėtina bolidą 0,35 sek. kiekviename rate – tai aukšta reikšmė.
Jėgų išsidėstymas
Vengrijos GP yra vienuoliktasis 2014 m. „Formulės-1“ čempionato etapas, kuriuo prasideda antroji šių metų čempionato dalis. Kol kas „Mercedes“ komanda dominuoja abiejose įskaitose, N. Rosbergas pirmauja asmeninėje pilotų įskaitoje. Keletas nesėkmių ir klaidų neleido L. Hamiltonui uždirbti kuo daugiau taškų paskutinėse lenktynėse, bet Vengrijoje jis gali perlaužti situaciją, nes čia jis visuomet gerai pasirodydavo. Jis čia laimėjo ketverias varžybas iš septynių, kuriose dalyvavo.
Geriausiai iš likusių komandų turėtų pasirodyti „Ferrari“ ir „Red Bull“. „Williams“ bolidams Budapešto trasa nelabai tinka, nes čia yra tik viena tiesioji, kuri ir taip nėra labai ilga. „McLaren“ irgi pasistūmėjo į priekį, bet per lenktynes šiai komandai sekasi prasčiau nei kvalifikacijoje.
L. Hamiltonas yra pasiekęs 4 pergales Hungaroringe, 2 pergale čia turi J. Buttonas, po vieną – F. Alonso ir K. Raikkonenas.
Oro prognozė
Prognozė žada 30 laipsnių karštį penktadienį ir šeštadienį ir didelę vasariškos liūties tikimybę sekmadienį per lenktynes. Todėl lenktynės gali būti lietingos, tokias jau matėme 2011 metais.
Padangos ir kiti faktoriai
„Pirelli“ į Vengriją atveža kietąsias (geltonas žymėjimas) ir vidutines (baltas) padangas. Šiemet tokie mišiniai buvo naudojami Australijoje, Bahreine ir Kinijoje. Bahreino trasoje laiko skirtumas tarp skirtingų sudėčių padangų buvo apie 0,6 sek. kiekviename rate.
Supratusios padangų darbo ypatumus penktadienį, komandos supras, kokią strategiją galima naudoti Vengrijoje – su 1, 2 ar net 3 sustojimais, tačiau trasos dangos pagerėjimą prieš lenktynes sekmadienį yra labai sunku įvertinti, o tai leidžia sutrumpinti sustojimų skaičių iki minimumo. Lemiamu faktoriumi turėtų būti perėjimas prie minkštesnių padangų, kada šios padangos duos pranašumą trasoje. Bahreine „Mercedes“ komanda N. Rosbergą pervedė į „planą B“ – jis startavo su kietosiomis padangomis, vidurinę atkarpą važiavo su vidutinėmis, o pabaigoje – vėl su kietosiomis. Vengrijoje padangų naudojimo variantų galės būti dešimtys, todėl pačios lenktynės turėtų būti labai įdomiomis.
Pirmojo sustojimo orientyras yra 17-20 ratai. Hungaroringe labiau dėvisi priekinės padangos, iš dalies taip yra dėl užtęstų posūkių ir dėl į priekį nukreipto mašinos balanso. Įtakos turės ir oro sąlygos. Anksčiau lenkti Vengrijoje būdavo labai sudėtinga, tai nepaprasta ir dabar, tačiau dvi DRS zonos paskutiniais metais leido pilotams kovoti dėl aukštesnių pozicijų. Pernai čia buvo net 23 lenkimai, iš kurių 14 – su DRS pagalba.
Sustojimų skaičius
Sustojimas boksuose Hungaroringe užtrunka apie 16 sek., todėl komandos turi galimybę eksperimentuoti su strategijomis. 2012 m. komandos daugiausiai rinkosi 2 sustojimų taktiką, o 2013 m. čia laimėjęs L. Hamiltonas trasą važiavo su 3 sustojimais, su kietosiomis padangomis jis tenuvažiavo tik 9 ratus. Šiemet padangų mišiniai tapo kur kas kietesni, įvairiose trasose komandos renkasi vienu sustojimu mažiau, todėl, jei nebus lietaus, dauguma rinksis po du sustojimus.
Saugos automobilio tikimybė
Saugos automobilis stebėtinai retai išvažiuoja Hungaroringe. Iš dalies tai susiję su tuo, kad saugos zonos šioje trasoje yra ne iš žvyro, o asfaltuotos. Saugos automobilio tikimybė čia yra tik 10 proc., per paskutines septynias lenktynes jis čia pasirodė vos du kartus.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794