J. Allenas apie galimas strategijas Japonijoje

J. Allenas apie galimas strategijas Japonijoje
logo 2014 Spalio 02 d. 06:55, Force India
15-tojo šių metų čempionato etapo išvakarėse britų žurnalistas Jamesas Allenas aptarė galimas komandų taktikas bei strategijas per artėjantį Japonijos GP.

Suzuka yra klasikinė trasa su keletu labai garsių posūkių, bet norint čia tikėtis sėkmės, būtina atsižvelgti į daugybę faktorių. Labai dažnai sėkmę lemia teisingas taktikos pasirinkimas. Tai akivaizdžiai parodė praėjusieji metai, kuomet „Red Bull“ ir „Lotus“ kovojo dėl pergalės, kuri ketvirtą kartą per praėjusius penkerius metus atiteko Sebastianui Vetteliui. Tai kas gi bus svarbiausia per šį savaitgalį?
Labai svarbu, kad uraganas „Fanfonas“ apeitų Suzukos trasą nuošaliau – teoriškai lenktynių trasa gali patekti į uragano zoną sekmadienį arba pirmadienį. Uragano judėjimo kryptis sinoptikų yra įdėmiai sekama, bet organizatoriai privalo būti sudarę veiksmų planą, jei netyčia „Fanfonas“ per varžybas pasiektų Suzuką.
Japonijos GP turi seną istoriją, su Suzukos trasa susiję begalės šaunių momentų, šis autodromas užima svarbią vietą pilotų širdyse. Kaip ir Spa, greituose Suzukos posūkiuose ir tikrųjų atsiskleidžia pilotų meistriškumas, visų pirma, sudėtingame pirmajame sektoriuje, mat visą šią gana greitą atkarpą galima įveikti tik viena vienintele trajektorija.
Šiais metais vienu iš svarbių elementų, kuris turės nemažos įtakos greičiui, bus energijos rekuperacijos sistema ERS. Suzuka yra iš tų trasų, kur mažai intensyviai stabdoma, todėl pasiekti, kad generatorius MGU-K pilnai įkrautų bateriją bus nepaprasta. Turint galvoje ERS darbo ypatumus, galima nuspėti, kad kvalifikacijos rezultatai bus labai glausti, o kadangi sistema yra sukurta „Mercedes“ kompanijos, tai galės duoti šiokį tokį pranašumą per lenktynes tokioms komandoms kaip „Mercedes“ bei „Williams“.
„Red Bull“ komandai bus labai svarbu gerai pasirodyti per kvalifikaciją, norint startuoti iš gerų pozicijų Lenktynininkas, kuris staruos iš „pole“ pozicijos, kuri yra išorinėje trasos dalyje. Ten jis įgaus nemažą pranašumą, nes ten kur kas geresnis sukibimas su asfaltu nei vidinėje dalyje. „Red Bull“ komandai jau artimiausiu metu gresia 10 starto pozicijų bauda už šeštosios jėgainės panaudojimą, bet , matyt, kad komanda Suzukoje stengsis to dar išvengti. Visai įmanoma, kad ir kitos komandos pakankamai vangiai dirbs per treniruotes, siekdamos pataupyti variklių resursą.
Pirmas ir antras sektoriai labiau tinka „Red Bull“ mašinoms, nes čia labai svarbus aerodinaminis efektyvumas, tuo tarpu trečiajame sektoriuje daugiau nulemia variklio galia. Padangos Suzukoje dėvisi labai smarkiai, todėl „Pirelli“ į Japoniją atveža pačias kiečiausias – vidutines ir kietąsias padangas. Pernai pilotams labiau sekėsi važiuoti su kietosiomis padangomis, nes su jomis bolidai atrodė kur kas stabiliau. Todėl pagal klasikinę schemą startas turėtų būti su vidutinėmis padangomis, sustojimas 12-14 ratuose ir perėjimas prie kietojo mišinio, kad likusius du etapus padalinti į lygias dalis su kietosiomis padangomis. Nežiūrint į DRS, lenkimai Suzukoje yra apsunkinti, nors ir įmanomi „S“ formos posūkyje, esančiam po garsaus 130R posūkio.
Trasos ypatumai
Suzuka, Japonija. 53 ratai po 5,807 km= 307,471 km. 18 posūkių. Aerodinamika reguliuojama aukštai prispaudžiamajai jėgai. Trasa yra greituminė, jos konfigūracija primena aštuoniukę. Maksimalus greitis – 324 km/h su DRS ir 312 km/h be jos. Su pilnai nuspaustu akseleratoriumi pilotai nuvažiuoja 70 proc. rato. Stabdymo laikas – vos 10 proc. rato, 9 stabdymo zonos. Stabdžių dėvėjimasis – mažas, laikas reikalingas sustojimui boksuose – apie 22 sek.
Jėgų išsidėstymas
Japonijos GP yra 15-tas šių metų etapas. Vienuolika pergalių iš 14-kos yra iškovoję „Mercedes“ pilotai, Lewisas Hamiltonas laimėjo 7 kartus, Nico Rosbergas – keturis. Kol kas nė vienam iš jų nėra tekę laimėti Suzukoje. Pavyzdžiui, Sebastianas Vettelis Japonijoje laimėjo keturis kartus per 5 pastaruosius metus. Jei kalbėti apie kitų pilotų pergales, tai Fernando Alonso, Jensonas Buttonas bei Kimis Raikkoenas čia yra laimėję po vieną kartą. Suomis 2005 m. „McLaren“ komandos sudėtyje laimėjo aplenkdamas varžovą paskutiniame rate. L. Hamiltonas yra nugalėjęs Japonijoje, bet Fuji trasoje.
Oro prognozė
Suzuka yra įrengta netoli nuo jūros, čia visuomet įmanomas netikėtas lietus, kartais prapliumpa didelės liūtys, kurias lydi labai smarkūs vėjai. Temperatūros skalė gali būti labai įvairi. Svarbu atminti, kad jei bus šilta, padangos dėvėsis kur kas greičiau. Sekmadienį arba pirmadienį ties trasa gali atsidurti prognozuojamas uraganas „Fanfonas“, sinoptikų duomenimis, labai galingas, o prieš jį turėtų pliaupti smarkūs lietūs.
Padangos ir kiti faktoriai
„Pirelli“ Japonijos trasai parinko vidutines (baltąsias) ir kietąsias (oranžines) padangas. Tokie pat mišiniai šiemet jau buvo naudojami Malaizijoje, Barselonoje, Silverstoune ir Monzoje. Įdomu, ar komandos pabandys du kartus panaudoti vidutinį mišinį, kad maksimaliai pasinaudotų jų greičio skirtumu ir pabaigai užsidės kietąsias? Jei kam nors pavyks labai taupiai išnaudoti vidutines padangas, tai tokia taktika galėtų būti sėkminga. Pernai dauguma pilotų mieliau naudojo kietąsias padangas. Beje, Danieliui Ricciardo Silverstoune su vidutinėmis padangomis pavyko nuvažiuoti net 37 ratus.

Greičio skirtumai tarp abiejų mišinių turėtų būti maždaug 0,8 sek, kiekviename rate kvalifikaciniu režimu. Silverstoune nebuvo didelio skirtumo tarp naudotų mišinių, bet gali būti, kad jie atsiras Suzukoje. Kaip ir Anglijos trasoje, čia kai kuriuose posūkiuose padangoms teks pats didžiausias krūvis. Problemų su padangų įšildymu neturėtų būti, pirmojo sektoriaus posūkiuose padangas veikia didelės šoninės apkrovos.
Sustojimų boksuose skaičius
Pernai kompiuterinių simuliacijų rezultatai rodė, kad 2 sustojimų taktika yra maždaug 5 sek. greitesnė nei trijų sustojimų. Dauguma komandų lenktynes nuvažiavo su 2 sustojimais. Klasikinis variantas būtų toks: pirmas sustojimas 14 rate, antras – apie 35 rate. Visai įmanoma, kad kai kas bandys aplenkti varžovus dėl ankstesnio antrojo sustojimo, tokiu atveju finalinis etapas turėtų kiek pailgėti. Komandos susidurs su tokia problema, kuri vadinama temperatūrinė degradacija, nuo to ypač kentės priekinės padangos, o tai gali nulemti taktikos pasirinkimą. Komandos rinksis pirmą sustojimą, reaguodamos į pirmuosius degradacijos požymius. Ne kartą Suzukoje teko matyti, kad lenktynių rezultatams labai didelės įtakos turėjo saugos automobilis, o tai paranku bus tiems pilotams, ant kurių bolidų padangos dėvėsis greičiau. Japonijoje pilotų laukia neįprasta techninio aptarnavimo zona, kurioje galima prarasti labai daug laiko. Juosta eina žemyn, todėl kartais pilotas nepataiko į savo boksą. Be to, laiko praradimai čia irgi palyginti nemaži, didesni nei kitose trasose.
Saugos automobilio tikimybė
Šioje trasoje saugos automobilio išvažiavimo tikimybė yra nemaža – apie 60 proc. Avarijos Suzukoje dažniausiai įvyksta dėl didelio greičio, todėl asfaltą reikia valyti nuo daugelio nuolaužų. Penkis kartus per septynerius metus čia saugos automobilis buvo išvažiavęs.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553