J. Allenas apie komandų strategijas Barselonoje

J. Allenas apie komandų strategijas Barselonoje
logo 2014 Gegužės 09 d. 14:43, Getty Images
„Formulės-1“ ekspertas britas Jamesas Allenas svarsto apie galimas komandų strategijas penktajame etape Ispanijos GP.
Šiais metais komandos prieš sezoną nesitreniravo Barselonos trasoje, bandymai vyko Cherese ir Bahreine, todėl labai neaišku, kaip nauji bolidai elgsis katalonų trasoje, kurioje rezultatus dažnai lemia oro temperatūra ir vėjo greitis bei kryptis. Barselonoje dažnai būna taip, kad bolidas rodo puikius rezultatus ryte, o jau dieną jis tampa nekonkurencingas, nors tarp važiavimo sesijų niekas nepasikeičia. Šioje trasoje komandos turi labai daug dirbti reguliuodamos bolidą ir klaidos gali labai brangiai kainuoti.
Kaip dažnai būna po išvažiuojamųjų etapų po pasaulį, sugrįžus į Europą, komandos čia išbando daug techninių naujovių. Naujų mašinų varikliai tapo kur kas patikimesni lyginant su pirmaisiais etapais, įvykusiais prieš du mėnesius. Kurti galingesnius variklius šiemet uždrausta, bet mes pamatysime 10-15 AG galingesnius motorus vien juos geriau sureguliuojant.
Kurdamos naujus aerodinamikos sprendimus šiam etapui komandos sugaišo apie 10-12 savaičių, visi Barselonoje tikisi geresnių rezultatų, todėl čia bus galima išvysti ir gana netikėtų sprendimų, kurių buvo mažai ankstesniais metais. Mažai tikėtina, kad likusios komandos galės prilygti „Mercedes“ dominavimui, bet dėl žemesnių pozicijų kausis mažiausiai 3-4 komandos.
Trasos konfigūracija jungia labai įvairaus tipo posūkius – „visko po truputį“, tai leidžia labai tiksliai įvertinti, ar bolidas gerai paruoštas aerodinamiškai. Esminis sektorius yra trečiasis, su lėtais posūkiais, kur galima daugiausiai „pridėti“ arba prarasti. Būtent bolido pajėgumas trečiame sektoriuje leis spręsti, kokie jo šansai pasirodyti kitame etape Monake.
„Pirelli“ šiam etapui pasiūlys kietąsias ir vidutines padangas. Pernai šio etapo nugalėtojas Fernando Alonso dėl labai smarkaus padangų dėvėjimosi važiavo net su 4 sustojimais. Šiais metais trijų sustojimų galimybė yra kur kas realesnė nei dviejų.
Trasos ypatumai
Barselonos („Circuit de Catalunya“) trasos ilgis 307 km – 66 ratai po 4,65 km, laukia 16 posūkių. Bolidai reguliuojami didžiausiai prispaudžiamajai jėgai. Maksimalus greitis – 317 km/h su DRS ir 305 km/h – be jos. Su pilnai nuspaustu akseleratoriumi pilotai važiuoja 60 proc. rato. Stabdymas trunka 13 proc. rato, iš viso yra 8 stabdymo zonos. Stabdžių dėvėjimasis yra vidutinis arba žemas. Sustojimo techninio aptarnavimo zonoje laikas – apie 21 sek.
Jėgų išsidėstymas
Ispanijos GP bus penktasis 2014 m. F-1 čempionato etapas. Ketverias pirmąsias šių metų lenktynes laimėjo viena komanda – „Mercedes“ – Lewisas Hamiltonas turi tris pergales, o jo partneris Nico Rosbergas – vieną pergalę ir tris podiumus. Komandos Barselonoje dažnai pasiekia netikėto progreso, todėl šis savaitgalis leis suprasti – ar šiais metais kas nors įveiks vienos komandos dominavimą, ar ne. Konstruktorių įskaitoje „Mercedes“ prieš kitus jau pirmauja beveik 100 taškų, o situacija asmeninėje įskaitoje kur kas įdomesnė, ji taps dar labiau intriguojanti, jei „Red Bull“ ir „Ferrrari“ pilotams Ispanijoje pavyks gerai pasirodyti. Barselonoje labai svarbu užimti gerą vietą kvalifikacijoje. Aštuonerias iš dešimties paskutinių lenktynių laimėjo būtent tas sportininkas, kuris stovėjo „pole“ pozicijoje, bet 2011 m. S. Vettelis laimėjo startavęs iš antros vietos, o 2013 m. nugalėjo F. Alonso, lenktynes pradėjęs net iš 5 pozicijos. Atsiradus DRS, lenkimai šioje trasoje tapo kur kas dažnesni ir palyginti nesunkūs.
Paprastai techninės naujovės, kurias komandos atsiveža į šį etapą, leidžia rezultatą pagerinti 0,3-0,4 sek. kiekviename rate, tačiau turint galvoje naujus šių metų variklius, šie skaičiai gali būti ir didesni – iki pusės sekundės. Iš lenktyniaujančių pilotų Barselonoje po du kartus yra laimėję F. Alonso ir K.Raikkonenas, po vieną – S. Vettelis, F. Massa, J. Buttonas ir P. Maldonado. L. Hamiltonas šioje trasoje dar nėra laimėjęs nė karto. Pernai iš „pole“ pozicijos startavo N. Rosbergas.
Oro prognozė
Artėjančiam savaitgaliui sinoptikai prognozuoja gerą orą su normalia maždaug 20 laipsnių temperatūra ir labai maža lietaus tikimybe. Vienas iš esminių faktorių Barselonoje – vėjo greitis ir kryptis, kurie turi didelės įtakos mašinos balansui, ypač trečiajame sektoriuje.
Padangų efektyvumas
„Pirelli“ šiam etapui paruošė kietąsias ir vidutines padangas. Apkrova padangoms šiame etape yra pakankamai didelė, ypač trečiajame posūkyje, kuris įveikiamas 240 km/h greičiu per 4 sekundes, o tai labai gadina priekinę kairiąją padangą. Asfalto danga čia yra labai abrazyvi. Pernai „Pirelli“ inžinieriai dėl didelio padangų dėvėjimosi pirmuose etapuose, Barselonoje siūlė patobulintą gumos mišinį, tačiau ir jis nebuvo geras, padangos dėvėjosi smarkiau nei tikėtasi, dėl to daugelis komandų važiavo net su 4 sustojimais.
Šiemet padangos dėvisi kur kas mažiau, todėl realiausia, kad bus važiuojama su 3 sustojimais. Galutinai sustojimų taktika paaiškės po laisvųjų treniruočių, tikėtina, kad daugelis startuos su greitesnėmis vidutinio kietumo padangomis. Esminiu faktoriumi per lenktynes bus kairės pusės padangų dėvėjimasis, ypač priekinės. Kai tik jų efektyvumas prarandamas, būtina kuo skubiau sukti į boksus.
Galimų sustojimų prognozė
Pernai labai smarkus padangų dėvėjimasis komandas privertė net 4 kartus sukti į techninio aptarnavimo zoną. Šiais metais prognozuojama 3 sustojimų taktika, ją rinksis dauguma komandų, o kai kam gali užtekti ir dviejų sustojimų. Jei bus pasirinkta minėta taktika, pirmi sustojimai bus 14-15 rate. Jei bus pasirinkta trijų sustojimų taktika, bolidai stos 10, 26 ir 44 ratuose.
Nuo 2003 m. Barselonos trasoje saugos automobilis buvo išvažiavęs 5 kartus, iš kurių net keturis kartus – dėl incidentų starto metu pirmajame posūkyje.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983