J. Allenas apie Vokietijos GP rezultatus

J. Allenas apie Vokietijos GP rezultatus
logo 2014 Liepos 24 d. 06:55, Pirelli
Britų žurnalistas Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką Vokietijos GP rezultatams.
Lenktynės Hockenheime tapo dar vienomis F-1 varžybomis, kuriose strategija suvaidino lemiamą vaidmenį pilotams kovojant distancijoje. Norint teisingai įvertinti Vokietijos GP rezultatus, reikia suprasti komandų veiksmus ir jų sprendimus lenktynių metu.
Nicui Rosbergui lenktynės susiklostė labai paprastai. Startavęs iš pirmosios pozicijos, jis visą laiką dominavo ir 300 km distanciją nuvažiavo su dviem sustojimais. Geriausių ratų reitinge užimta tik šeštoji vieta byloja, kad jam neteko rimtai veltis į kovą su konkurentais.
Kitų pilotų, kovojusių už jo nugaros, rezultatams strategija turėjo labai didelę įtaką. Daugeliui jų sprendimus teko priimti jau varžybų metu, kadangi oro sąlygos sekmadienį buvo visai kitokios nei per kitas savaitgalio dienas – trasos dangos temperatūra sumažėjo bene 20 laipsnių.
Dar viena permaina tapo FRIC pakabos atsisakymas, bolidai pirmą kartą turėjo nuvažiuoti 67 ratus be šios sistemos.
Viltys prieš lenktynes
Tai buvo pirmosios lenktynės be FRIC pakabos šį sezoną. Dėl gana agresyvaus „Pirelli“ pasirinkimo naudoti minkštąsias ir superminkštąsias padangas, komandoms teko gana įdėmiai kontroliuoti padangų dėvėjimąsi ir rinktis optimalią lenktynių strategiją. Dėl didelių apkrovų padangoms dešiniuose posūkiuose labiausiai kentėjo priekinė kairioji padanga.
Dėl kur kas vėsesnio oro sekmadienį superminkštosios padangos dėvėjosi kur kas mažiau nei per treniruotes ir kvalifikaciją. Bet klausimas buvo tas, kiek jos išlaikys uždraudus FRIC pakabą – ar buvo įmanoma lenktynes nuvažiuoti su dviem sustojimais, ar prireiks trijų?
Avarija starte ir saugos automobilis
Šįkart V. Bottui nepavyko startuoti geriau nei šalia jo stovėjusiems pilotams – K. Magnussenui ir F. Massai. Įvažiuodamas į pirmą posūkį F. Massa nežinojo, kad K. Magnussenas bandys įvažiuoti į vidų V. Botto atžvilgiu, dėl to įvyko rimta avarija.
Startavęs penktas, D. Ricciardo išvengė incidento, bet atsidūrė tik 15 vietoje. Išvažiavo saugos automobilis, bet jau antrajame rate jis sugrįžo atgal į boksus. K. Magnussenas atliko sustojimą ir užsidėjo minkštąsias padangas, pasirinkęs labai ilgą antrąją atkarpą, norėdamas atkovoti kažkiek pozicijų.
L. Hamiltono proveržis per peletoną
Dėl avarijos kvalifikacijoje sugedus stabdžių diskui ir 5 starto pozicijų baudos pakeitus pavarų dėžę, L. Hamiltonui teko minimizuoti praradimus. Pozicijas jis atkovojo kur kas lėčiau, nei buvo tikėtasi. Tikėtina, kad taip buvo dėl to, kad jis startavo su kietesnio mišinio padangomis, kurios superminkštosioms viename rate greičiu nusileido beveik sekunde.

12 ir 13 ratuose grupė pilotų – L. Hamiltonas, D. Ricciardo ir K. Raikkonenas kovojo dėl 8-10 vietų, rimtai dilindami padangas, dėl to jie sugebėjo nuvažiuoti trumpesnę atkarpą nei tai būtų įprastinėmis sąlygomis. Lewisas vidine trajektorija atakavo K. Raikkoneną ir D. Ricciardo, sugadindamas Kimio bolido sparną – L. Hamiltonui labai pasisekė, kad jis tada nepradūrė padangos.
Toje stadijoje tapo aišku, kad daugelio pilotų superminkštosios padangos smarkiai grūdėjasi, o F. Alonso pirmasis iš pirmaujančių sportininkių sustojo boksuose 12-tame rate, aiškiai parodęs, kad jis renkasi trijų sustojimų taktiką. D. Ricciardo padangas pasikeitė 13, o S. Vettelis – 14 rate, jie taip pat planavo po tris sustojimus.
N. Rosbergas ir V. Bottas nutempė sustojimus iki 16 rato ir jie abu pateko į diapazoną, leidžiantį lenktynes baigti su dviem sustojimais. Abu jie pasirinko minkštųjų padangų komplektus, stengdamiesi likusią lenktynių dalį padalinti į dvi lygias dalis.

L. Hamiltonas startavo su kietesnėmis padangomis ir visi tuomet stebėjo, kiek jis ratų galės nuvažiuoti – tai leido kitiems pilotams apsispręsti, kiek sustojimų rinktis. Lewisas trasoje stengėsi išlikti kuo ilgiau – ant trasos iškrito keli lietaus lašai ir buvo rizika, kad lietus gali sustiprėti. Kadangi brito padangų efektyvumas pradėjo mažėti, Lewisas 20 rate V.Bottui leido pro jį tiesiog pravažiuoti – kova su suomiu tuo metu neįėjo į brito planus – kur kas svarbiau buvo įgyvendinti pasirinktą strategiją. L. Hamiltonas sustojo 26 rate, užsidėjo dar vieną komplektą kietesnių padangų, į trasą jis sugrįžo 8 vietoje ir galėjo lenktynes nuvažiuoti su 2 sustojimais.
Tai „McLaren“ ir „Ferrari“ komandoms suteikė vilties, kad su mažesniu degalų kiekiu lenktynių pabaigoje jie sugebės nuvažiuoti pakankamai ilgą atkarpą su minkštosiomis padangomis. J. Buttonui tai turėjo nemalonių pasekmių. Jis pasikeitė padangas 31 rate, kai iki finišo buvo likę 36 ratai, bet padangos susidėvėjo ir jis, likus 6 ratams iki finišo, buvo priverstas sustoti trečią kartą.
L. Hamiltono ir J. Buttono kova
J. Buttonas suvaidino didžiulį vaidmenį L. Hamiltono kovoje dėl vietos ant podiumo. Inirtingoje kovoje jie susidūrė, buvo pažeistas „Mercedes“ bolido priekinis antsparnis. Šis pažeidimas galėjo turėti labai didelės įtakos L. Hamiltono strategijos realizacijai – priekinių padangų dėvėjimasis smarkiai padidėjo, todėl komandai teko koreguoti savo veiksmus. „Mercedes“ likusią lenktynių dalį padalino į dvi dalis po 12 ratų su superminkštosioimis padangomis, kad būtų galima kibti į kovą dėl antrosios pozicijos su V. Bottu. „Mercedes“ nusprendė nekeisti aplaužytos bolido nosies, kadangi tai būtų užtrukę apie 10 sekundžių.
41 rate V. Bottas antrą kartą pasikeitė padangas. Iki finišo su minkštosiomis padangomis jam liko 26 ratai ir tapo aišku, kad suomiui užteks 2 sustojimų. Tuo momentu L. Hamiltono strategija buvo peržiūrėta dar kartą, kai 47 rate A. Sutilo bolidas apsisuko trasoje. Mašina užtvėrė vos ne pusę trasos, maršalams ją buvo nepaprasta evakuoti. „Mercedes“ sureagavo, laukdama saugos automobilio išvažiavimo, pakvietusi Lewisą į boksus 5 ratais anksčiau nei buvo planuota. Toks sprendimas buvo teisingas, kadangi saugos automobilio fazė galėjo sugriauti komandos planus. Bet teisėjai saugos automobilio nusprendė neišleisti, o galiausiai paskutinė L. Hamiltono atkarpa su superminkštosiomis padangomis išėjo labai ilga ir jis neturėjo galimybės pakovoti su V. Bottu, kurio „Williams“ buvo labai greitas tiesiosiose. Britas nesugebėjo aplenkti suomio.
F. Alonso bandė įveikti visą trasą su 2 sustojimais, bet buvo priverstas persiorientuoti į tris, kaip ir „Red Bull“ pilotai, su kuriais ispanas kovėsi dėl aukštesnių pozicijų. Problema buvo tame, kad „Ferrari“ ilgai delsė priimti sprendimą, todėl priešpaskutinė atkarpa išėjo labai ilga ir F. Alonso nusileido S. Vetteliui, tačiau aukštesnės vietos D. Ricciardo jis neužleido.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553