F-1.LT

Vartotojo zona

VESK Į LT UŹ 0,99£

Įskaitos 2017

# Pilotas Taškai
1 L. Hamiltonas 331
2 S. Vettelis 265
3 V. Bottas 244
4 D. Ricciardo 192
5 K. Raikkonenas 163
6 M. Verstappenas 123
7 S. Perezas 86
8 E. Oconas 73
9 C. Sainzas 54
10 F. Massa 36
11 N. Hulkenbergas 34
12 L. Strollas 32
13 R. Grosjeanas 28
14 K. Magnussenas 15
15 S. Vandoorne`as 13
16 F. Alonso 10
17 J. Palmeris 8
18 P. Wehrleinas 5
19 D. Kvyatas 5
20 M. Ericssonas 0
21 A. Giovinazzi 0
22 P. Gasly 0
23 B. Hartley 0
# Komanda Taškai
1 Mercedes 575
2 Ferrari 428
3 Red Bull 315
4 Force India 159
5 Williams 68
6 Toro Rosso 53
7 Renault 48
8 Haas 43
9 McLaren 23
10 Sauber 5
Honda McLaren logo nose

J. Allenas: „Honda“ nesusitvarko su savo problemomis

2017-06-19 / 06:00:00

Susidaro įspūdis kad „Honda“ yra paprasčiausiai nepajėgi susitvarkyti su problemomis, kurios trečius metus paeiliui persekioja „, McLaren“ komandą: japoniškos jėgainės nepasižymi nei galia, nei patikimumu.

Nėra abejonių, kad „Honda“ inžinieriai deda visas pastangas, kad būtų pasiektas pagerėjimas, bet ryškaus progreso kol kas nematyti, o „McLaren“ jau pradeda prarasti kantrybę – apie tai byloja gana griežti kai kurių komandos vadovų pasisakymai.

Britų ekspertas Jamesas Allenas siūlo savo situacijos paaiškinimą, kuris yra gana paprastas ir visai ne neoriginalus.

Remiantis „Formulės-1“ tradicijomis, komandos beatodairiškai kopijuoja viena kitos idėjas, viena iš kitos pervilioja patyrusius ir talentingus inžinierius, o visa tai galiausiai pasitarnauja bendram reikalui, kadangi dėl to auga bendras specialistų kvalifikacijos lygis ir bendras komandų konkurencingumas – taip „Formulėje-1“ vyksta idėjų ir technologijų apsikeitimas, o tai pasitarnauja bendrai pažangai ir padeda pagerinti darbinių procesų efektyvumą.

Tokių pavyzdžių nemažai – iš dalies taip buvo, kai F-1 prasidėjo hibridinių technologijų era.

2014 metais paaiškėjo, kad „Mercedes“ geriausiai iš visų susitvarkė su naujuoju hibridiniu jėgos agregatu. „Mercedes“ motoristai, vadovaujami Andy Cowello pasiekė milžiniško pranašumo prieš „Renault“ bei „Ferrari“, nors tai ilgai trukti ir negalėjo. Jau 2015 metais italų komanda žengė nemažą žingsnį į priekį, kadangi pirmoji jėgainės versija, sukurta Maranelle, buvo aiškiai netobula: režimo perjungimas tarp variklio bei ERS sistema vyko gana aštriai, su trūkčiojimais, o tai sukurdavo vibraciją, nervino pilotus – tokia jėgainė dirbo nestabiliai ir neefektyviai.

„Mercedes“ jėgos agregato charakteristikos iš pat pradžių buvo tolygios bei lanksčios – atitinkamai su valdymu buvo viskas tvarkoje. Jau 2016 metais geriausia „Ferrari“ mašinos dalimi buvo jėgos agregatas ir jei ji nusileido „Mercedes“, tai tik dėl važiuoklės netobulumo. Šiais metais apskritai komandos lenktyniauja lygiomis ir staigus „Ferrari“ progresas paaiškinamas ne tik šios komandos finansiniais bei technologiniais resursais, bet ir tai, kad į darbą Maranelle perėjo keletas vedančiųjų inžinierių iš „Mercedes“, kurie pasidalino kai kuriomis vokiečių komandos paslaptimis. Beje, „Ferrari“ bandė persivilioti ir Cowellą, bet jis buvo linkęs išsaugoti lojalumą savo vokiečių darbdaviams.

Kartu pernai po du žmones iš „Mercedes“ ir „Ferrari“ perėjo į „Renault“, o tai perspektyvoje turėtų paspartinti prancūzų koncerno jėgainių pažangą.

Ir tik „Honda“ užsispyrusiai  bando remtis grynai savo pajėgomis, nors specialistai iš kitų gamintojų galėtų būti naudingi sprendžiant japonų problemas, jei jau jiems nepavyksta visko išspręsti patiems. Jie pradėjo kurti hibridinę jėgainę keliais metais vėliau nei kiti, bet to motoristų bazė yra įsikūrusi Japonijoje ir yra izoliuota nuo techninių duomenų apsikeitimo, dėl ko gerokai laimi europietiški jėgainių gamintojai.

Dabar japonų kompanijos reputacijai, nežiūrint į buvusius technologinius bei sportinius pasiekimus, gali būti padaryta didelė žala – to tikimybė tik didėja, kai problemos „Formulėje-1 nėra greitai sprendžiamos.

Atrodo, kad „Honda“ net nebandė  kviestis inžinierių iš „Mercedes“ ar „Ferrari“. Gali būti, kad Europos specialistai nelabai nori važiuoti dirbti į Japoniją? Parodo, tai netiesa.

„Tikimybė, kad tokiu būdu perviliojus specialistus, darbai pajudės neteisinga linkme, yra minimali, – sakė vienas iš neįvardytų inžinierių.

Viskas logiška: tu išvažiuoji dirbti į Japoniją 3-5 matams, kur gausi labai solidžią algą, kartu varikliai, kuriais teks užsiiminėti, per tą laiką taps kur kas geresni, o po to tu grįžti į Europą, uždirbęs ne tik padorų kapitalą, bet ir tinkamą profesionalo reputaciją.

„Honda“ skubiai reikalauja europietiškų žinių ir patirties, nes kitais metais jie mažiausiai tieks savo jėgaines „Sauber“ komandai. Japonų koncernas yra skoloje „McLaren“ ekipai už trijų pastarųjų metų nesėkmingus sezonus, todėl visai neatmestina, kad ir kitais metais jie finansuos šią komandą, net jei pastaroji bus priversta pereiti prie „Mercedes“ variklių. Gali būti, kad šios skyrybos bus laikinos ir 2019 metais, kai japonai išsiaiškins su savo problemomis, šios dvi kompanijos pratęs bendradarbiavimą – tame yra racionalaus grūdo.

Pažiūrėsime, kaip vystysis situacija ir kiek ilgai užtruks „McLaren“ bei „Honda“ partnerystė, kuri šiuo metu laiko gana griežtą patvarumo testą.

 

Tavo komentaras

Komentarai

efk0nas
2017-06-20 11:01:51 Pranešti
Va būtent, kad nuolat vyksta specialistų ir idėjų vagystės, ir niekam tai ne paslaptis. Tik va įdomu, kodėl staiga ėmė ir nubaudė Maklus garsiajame šnipinėjimo skandale, jei visai tai daro jau daug metų? Atsakymas - nes Ferrrrma gražiai paprašė :)
Micius
2017-06-19 21:28:42 Pranešti
Baku bus linksma :)
D.H.
2017-06-19 15:27:40 Pranešti
žiūrovas f-1> Pazadejo per pietu pertrauka duoti stikline pieno ir dvi bulkutes su cinamonu, visus metus nemokamai...
žiūrovas f-1
2017-06-19 14:59:40 Pranešti
"pernai po du žmones iš „Mercedes“ ir „Ferrari“ perėjo į „Renault“ - kuo ta "Renault" sugunde tos specialistus, idomu?
 
Naujausi komentarai

Karščiausios naujienos