J. Allenas: šiemet bus siūlomos minkštesnių sudėčių padangos

 J. Allenas: šiemet bus siūlomos minkštesnių sudėčių padangos
logo 2014 Spalio 30 d. 06:55, Getty Images
17-ojo „Formulės-1“ šių metų čempionato etapo išvakarėse britų žurnalistas Jamesas Allenas išanalizavo galimas komandų taktikas bei strategijas JAV Ostino trasoje.

Per paskutinius dvejus metus lenktynės Ostino trasoje tarp visų komandų buvo gana populiarios, jos patiko tiek pilotams, tiek ir žiūrovams. Prieš šių metų JAV etapą situacija F-1 čempionate yra sąlygiškai subalansuota. Du „Mercedes“ piltai jau yra uždirbę 565 taškus ir anksčiau laiko iškovojo komandai Konstruktorių taurės čempiono titulą. Tuo tarpu pirmaujančio Lewiso Hamiltono persvara prieš kolegą Nico Rosbergą tesudaro vos 17 taškų.
Į Ostiną atvažiuos tik devynios komandos, kadangi „Caterham“ bei „Marussia“ turi paskirtus krizių valdytojus. Tai reiškia, kad FIA, matyt, pakeis kvalifikacinių važiavimų formatą: pagal pirmos ir antros sesijų rezultatus iš kovos pasitrauks tik po 4 mašinas.
Judėjimas COTA trasoje yra prieš laikrodžio rodyklę, o ratas čia yra pačių įvairiausių pasaulio lenktynių trasų simbiozė. Pavyzdžiui, Ostine yra daugiau nei Spa posūkių, kuriuose važiuojama didesniu nei 250 km/h greičiu, čia taip pat daugiau vietų nei Hungaroringe, kur greitis mažesnis nei 100 km/h. Ostine yra viena labai ilga tiesioji atkarpa, kuri užsibaigia segtuku. 2012 m. mes čia matėme net 55 lenkimus, tuo tarpu 2013 m. – tik 18.

Strategijos atžvilgiu šios lenktynės vyksta tik su vienu sustojimu boksuose, nes „Pirelli“ du paskutinius metus pasiriko konservatyvų sprendimą ir čia atveždavo kietąsias ir vidutines padangas. Šiemet Ostine bus naudojamos minkštosios ir vidutinės padangos.
Trasos ypatumai
„Circuit of The Americas“ (COTA). 55 ratai po 5513 m= = 309,732 km. 20 posūkių. Aerodinamika reguliuojama vidutinei, artimesnei link aukštos prispaudžiamajai jėgai. Vidutinis greitis – 197 km/h, maksimalus greitis – 315 km/h su DRS ir 305 km/h – be jos. Su pilnai nuspaustu akseleratoriumi važiuojama 58 proc. distancijos. Stabdžių dėvėjimasis – vidutinis. 10 stabdymo zonų, keturiose iš jų sulėtėjimas yra labai žymus. Laikas, reikalingas sustojimui atlikti – 21-22 sek.
Jėgų išsidėstymas
Lewisas Hamiltonas šiemet jau yra laimėjęs devynis etapus ir pirmauja čempionato asmeninėje įskaitoje. 2012 metais jis jau laimėjo šioje trasoje. Pernai per kvalifikaciją ir per lenktynes Ostine pirmas buvo Sebastianas Vettelis, bet šiais metais jis dar nėra laimėjęs nė vienų lenktynių.
Oro prognozė
Oro prognozė artėjančiam savaitgaliui pranašauja šiltą orą – 24-26 laipsnius šilumos.
Padangos ir kiti faktoriai
„Pirelli“ į Ostiną atveža minkštąsias (geltonas) ir vidutines (baltas) padangas. Tokių sudėčių padangos šiemet jau buvo naudojamos šešis kartus. Prieš tai dvejus metus čia vykusiose lenktynėse buvo naudojamos vidutinės ir kietosios padangos, o tai leisdavo komandoms apsiriboti vienu sustojimu boksuose. Šiemet bus siūlomos kiek minkštesnių sudėčių padangos, nes 2014 m. pačios padangos tapo kiek kietesnės. Sustojimų skaičius šiemet gali padidėti iki dviejų ir „Pirelli“ laikosi tokio varianto, bet neatmestina, kad padangos bus keičiamos tik vieną kartą. Ankstesniais metais Ostine komandos susidurdavo su padangų įšildymu, nes šioje vietoje rytais būna pakankamai šalta. 2012 m. komandoms kvalifikacijoje reikėjo nuvažiuoti net 5 ratus, kad padangos įšiltų ir parodytų gerą rezultatą. Trasai dabar jau trys metai, todėl asfalto charakteristikos jau spėjo stabilizuotis ir sukibimo su danga lygis turėtų būti geras. Techninio aptarnavimo juostos ilgis yra 395 m., sustojimui atlikti reikia apie 21 sek., todėl ypatingų priežasčių vengti antrojo sustojimo nėra.
Kol kas neaišku, koks bus padangų greičio skirtumai tarp skirtingų jų mišinių. Ji gali būti ir pakankamai ryški, pavyzdžiui, Sočyje minkštesnės padangos buvo net viena sekunde greitesnės už kietesnes vidutines, todėl pirmojoje lenktynių dalyje niekas neskubėjo dėtis kietesnių padangų. Kitose trasose skirtumas būdavo ne toks ryškus. Pakankamai ryšių faktoriumi, turėsiančiu įtakos padangų resursui, turėtų būti vidinės padangos dalies dėvėjimasis, nes posūkiuose bolidai dažnai slidinėja.
Sustojimų laikas ir skaičius
Ankstesniais metais, kai Ostine būdavo naudojamos kietesnės padangos, skaičiavimai parodė, kad vieno sustojimo taktiką leidžia visą atstumą nuvažiuoti 10 sek. greičiau nei du kartus stojant boksuose. Vieno sustojimo taktika duoda ir kitą pranašumą: ji leidžia atsidurti kur kas patogesnėje pozicijoje lenktynių pabaigoje, kadangi du kartus sustojęs pilotas turės lenkti ne vieną varžovą, pasinaudodamas naujesnėmis padangomis.
Tipinė taktika yra ta, kad startuojama su minkštosiomis padangomis ir maždaug 20 rate pereinama prie vidutinių. Taikant dviejų sustojimų taktiką, reikia startuoti su minkštosiomis padangomis, 15 rate vėl keistis į minkštąsias ir 37 rate pereiti prie vidutinių. Jei minkštųjų padangų dėvėjimasis pasirodys per daug intensyvus, o kietesnės leis važiuoti pakankamai greitai, galima naudoti ir alternatyvų variantą: dvi atkarpos su vidutinėmis ir trečioji – su minkštosiomis. Praeityje mes jau matėme pavyzdžių, kai alternatyvios taktikos buvo efektyvios: 2012 m. J. Buttonas startavo iš 12 vietos su kietosiomis padangomis, prie minkštesnių perėjo 35 rate ir finišavo 5 vietoje.
Saugos automobilis
Kol kas COTA trasoje vyko tik dvejos lenktynės, o saugos automobilis buvo išvažiavęs vieną kartą, todėl jo pasirodymo tikimybė yra 50 proc.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553