J. Allenas: ties kuo dabar dirba komandos

J. Allenas: ties kuo dabar dirba komandos
logo 2015 Gegužės 07 d. 06:55, Daimler
Kiekvienais metais Ispanijos GP etapas, pradedantis europietiškąją „Formulės-1“ sezono fazę, pažymimas ir tuo, jog dauguma komandų šiam etapui ruošia gana rimtus savo bolidų atnaujinimus, o tai gali įnešti kai kurių pasikeitimų į turnyrinę F-1 pasaulio čempionato lentelę.

Britų žurnalistas Jamesas Allenas svarsto apie tai, ties kuo dabar dirba komandos ir kaip gali pasikeisti įvykiai pradedant lenktynėmis Barselonoje.
Komandų aerodinamikos padalinių specialistai nuolat dirba ties važiuoklės efektyvumo didinimu, šio darbo pagrindinė užduotis yra padidinti bolidų prispaudžiamąją jėgą. Kaip rodo praktika, per tris savaites intensyvių tyrimų aerodinaminiame vamzdyje naudojant skaitmeninės hidrodinamikos technologijas (CFD) galima pasiekti, kad bolidas kiekviename rate pagreitėtų 0,1 sek. Žinoma, jei visi darbai eina sklandžiai.
O jei viena ar kita komanda pasirenka neteisingą kelią modernizuodama bolidą, bet galiausiai tokia komanda neišvengiamai atsilieka nuo varžovų. Bet komandų techniniams žmonėms, tokiems, koks „Mercedes“ komandoje yra Pady Lowe ar „Ferrari“ gretose – Jamesas Allisonas dėl to ir mokami milžiniški atlyginimai, kad šie žmonės sugeba sudėlioti prioritetus bei parinkti teisingą vystymo kelią, kurie gali duoti patį didžiausią efektą. Savo laiku tuo pačiu pasižymėjo Rossas Brawnas.
Nuo šio sezono pradžios jau praėjo daugiau nei aštuonios savaitės, todėl galima nuspėti, kad dėl aerodinaminių patobulinimų komandos vidutiniškai kiekviename rate bus greitesnės apie 0,3 sek. Be to, komandų motoristai taip pat intensyviai dirbo, tobulino savo jėgos agregatus, tame tarpe panaudodamos ir leidžiamus sąlyginius balus, kurie limituoja jėgainių tobulinimo sezono eigoje programas. Ties jėgainėmis dabar daug dirba „Renault“, nes jų varikliai sezono pradžioje pasirodė esą labai nepatikimi, o tai labai atsiliepė „Red Bull“ bei „Toro Rosso“ rezultatams.
Sklinda gandai, kad „Mercedes“, norėdama padaryti išvadas ir praėjusiųjų metų, tarpusezoniu daugiausiai dėmesio skyrė jėgainės patikimumui didinti ir tai darė jėgainės efektyvumo didinimo sąskaita. Tai leido „Ferrari“ priartėti prie lyderių ir iškovoti pergalę Malaizijoje. Įdomu bus stebėti tolimesnį įvykių vystymąsi: ar čempionų komandos progreso tempai išties yra sulėtėję dėl pernelyg konservatyvaus požiūrio į darbą, ar vis tik „Mercedes“ neleis konkurentams išsiveržti į priekį.
Beje, šio sezono pradžioje mes jau matėme, kad visos komandos, kurios naudoja „Mercedes“ variklius, kai kuriais lenktynių momentais buvo privestos sumažinti važiavimo tempą, tuo tarpu kai „Ferrari“ labai agresyviai atakavo be jokios pertraukos. Už „Mercedes“ širmos dabar vyksta rimtas darbas, nes norima tokią situaciją pakeisti.
Vienas iš šio sezono ypatumų yra tas, kad bolidų stabdžių sistemos praktiškai dirba ties savo galimybių riba, dėl to kai kurios komandos, pavyzdžiui, „Mercedes“ ir „Red Bull“ jau susidūrė su tam tikromis stabdžių problemomis. Inžinieriai dabar stengiasi pagerinti stabdžių aušinimo sistemas taikydami naujus aerodinaminius sprendimus.
Savo laiku Peteris Prodromou ir kiti specialistai, dirbę „Red Bull“ aerodinamikos skyriuje, beveik iki idealios buvo privedę priekinio kaskadinio sparno koncepciją, kuris buvo sudarytas iš daugelio elementų. Šiuolaikinių bolidų priekinės dalies aerodinamika ir taip yra labai gera, bet tobulės ir toliau, todėl galima sulaukti daug įdomių naujovių, juolab, kad tobulinti yra ką, nes Techninis reglamentas yra pakankamai jaunas – jam tik pusantrų metų.
Tačiau pasiekti bolido galinės dalies tobulo aerodinaminio efektyvumo nėra taip paprasta, kadangi difuzoriai, sąveikaujantys su dujų išmetimo sistemomis, pakliuvo po draudimu, galinis sparnas neteko apatinės plokštumos, o jo pagrindinis elementas buvo priverstinai sumažintas.
„Ferrari“ komandai pavyko gerokai padidinti mašinų prispaudžiamąją jėgą lyginant su praėjusiais metais, bet italų ekipa nežada ties tuo sustoti. „Raudonieji“ kol kas nusileidžia „sidabrinėms strėlėms“ kvalifikacijoje, nors per lenktynes rodo labai gerą tempą, o SF15 T mašina leidžia gerai tausoti padangas – šiuo aspektu, regis, italų komandai sekasi geriau dirbti nei pasaulio čempionams.
„Williams“ taip pat stengiasi padidinti bolido prispaudžiamąją jėgą, visų pirma taip pat galinėje mašinos dalyje. Nuo „Ferrari“ jie kol kas atsilieka, bet gana rimtai lenkia „Lotus“ ir „Red Bull“, pastarųjų komandų pilotai kol kas teturi galimybę kovoti tik tarpusavyje.
Force India“ nuo 2015 metų dirba „Toyota“ kompanijos aerodinaminiame vamzdyje Kelne ir pirmuosius šio darbo rezultatus mes pamatysime tik per Austrijos GP etapą. Beje, ši komanda jau kelintą sezoną pasirodo labai nestabiliai: ji gali be jokių problemų rinkti taškus čempionato pradžioje arba sumažinti savo pajėgumą sezono pabaigoje, arba atvirkščiai.
„Sauber“ šio sezono pradžioje gerokai pasitempė, keliose lenktynėse pasirodė labai rezultatyviai, nes tam padėjo galinga „Ferrari“ jėgainė, bet vargu ar ši Šveicarijos komanda išsilaikys Konstruktorių taurės 5 vietoje, nes į ją pretenduoja dar dvi komandos – „Lotus“ bei „Toro Rosso“. O ir „McLaren“ palaipsniui didins apsukas, tuo tarpu kai „Sauber“ komandai bus labai sunku išlaikyti kitų komandų techninių modernizavimo procesų didelį tempą iki pat sezono pabaigos.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983