J. Alleno strateginė Singapūro GP apžvalga

J. Alleno strateginė Singapūro GP apžvalga
logo 2014 Rugsėjo 26 d. 06:55, Getty Images
Britų žurnalistas Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką Singapūro GP rezultatams...
Singapūro GP lenktynės yra vienos iš tų, kur daug ką lėmė drąsus požiūris į strategijos pasirinkimą. Saugos automobilio išvažiavimas viduryje distancijos buvo beveik neišvengiamas – Singapūre jo pasirodymo tikimybė yra 100 proc. Šis faktorius ir įvairūs strategijos variantai, kuriuos pasirinko komandos, nusprendė šių lenktynių rezultatus. Fernando Alonso iš antros pozicijos nusileido į ketvirtą, o Jeacas-Ericas Vergne ir Sergio Perezas surizikavo pasikeisti padangas finaliniame etape bei sugebėjo atsikovoti 7 ir 9 pozicijas per paskutinius 15 ratų.
Esminiu faktoriumi tapo padangų pasirinkimas paskutinėje atkarpoje ir šio sprendimo priėmimo laikas. Tai ir pabandysime apžvelgti.
Laukimas prieš lenktynes
Per treniruotes penktadienį išaiškėjo, kad abiejų naudotų mišinių padangos pakankamai greitai susidėvi, o skirtumas tarp skirtingų mišinių yra labai didelis – beveik 2,5 sek. kiekviename rate. Galiausiai, komandos planavo po tris sustojimus boksuose su trimis atkarpomis naudojant superminkštąsias padangas ir vieną su minkštosiomis lenktynių pabaigoje. Bet visi žinojo, kad saugos automobilis, matyt, pasirodys, todėl su tuo buvo susijusi visų komandų rizika.
Saugos automobilio problema
Saugos automobilio pasirodymas viduryje lenktynių apsunkino užduotį komandų strategams. Jei lenktynės yra ne iš tų, kuriose pakanka vieno sustojimo, visada iškyla klausimas – dar pasilikti trasoje ar važiuoti į boksus, keistis padangas, ar ne – tikslaus atsakymo neegzistuoja, tai yra „pilkoji“ zona.
Tai atsimindami, „Red Bull“ strategai nusprendė Sebastianui Vetteliui ir Danieliui Ricciardo uždėti geltonas minkštąsias padangas atitinkamai 25 ir 27 ratuose. Jie planavo varžybas įveikti pagal schemą „superminkštosios – superminkštosios- minkštosios- superminkštosios“, norint turėti šiokio-tokio lankstumo. Galiausiai jiems pavyko išvengti paskutinės atkarpos su superminkštosiomis padangomis, kai peletoną net 7 ratus vedė saugos automobilis, kai pilotai taupė padangas, taigi, S. Vetteliui iki finišo buvo likę nuvažiuoti 28 ratus, o D. Ricciardo – 26 ratus. Tai buvo ties galimybių riba, bet situaciją jie kontroliavo.
Pagarbą reikia atiduoti Felipei Massai, kuris pasikeitė padangas 22 rate ir nuvažiavo su geltonomis padangomis net 31 ratą, tuo tarpo kai jo kolega Valtteri Bottas tuo pasinaudoto nesugebėjo – jis pasikeitė padangas 23 rate, bet varžybų pabaigoje jo padangos tiek susidėvėjo, kad jis iš 6 vietos nukrito net į vienuoliktą. „Williams“ pilotai tokioje situacijoje atsidūrė dėl to, kad labai anksti į boksus užvažiavo pirmą kartą, norėdami atsikovoti pozicijas dėl ankstesnio sustojimo. F. Massa ratus keitėsi 10 rate ir aplenkė K. Raikkoneną, V. Bottą ir K. Magnusseną. Jo drąsa buvo įvertinta.
Strategijų specialistai dažnai naudojasi tikimybių teorijomis. Jei kalbėti apie saugos automobilio išvažiavimo tikimybę Singapūre, tai būtent dažniausiai tai įvykdavo sustojimų boksuose metu, kai pilotai smarkiai atakuoja, norėdami atsikovoti geresnes pozicijas. Yra dar vienas faktorius, į kurį būtina atsižvelgti – labai didelis atstumas paskui saugos automobilį net ir po labai smulkių incidentų.
Kodėl L. Hamiltonas nepasuko į boksus
Skirtingai nei F. Alnoso ir „Red Bull“ atvejais, „Mercedes“ L. Hamiltonui panaudojo konservatyvų sprendimą. Lewisas pasiliko trasoje, todėl po saugos automobilio pasitraukimo jam reikėjo atsiplėšti nuo artimiausio varžovo 27 sek., kad po neišvengiamo trečio sustojimo sugrįžti į trasą pirmoje vietoje.
L. Hamiltonas važiavo 2 sek. greičiau už kitus, bet varžovams reikėjo saugoti padangas – jie žinojo, kad jiems teks su jomis važiuoti iki pat finišo. „Mercedes“ tuo pasinaudojo ir paprašė L. Hamiltoną spausti kiek gali. Tikslas buvo ne tas, kad būtinai atsikovoti 27 sek., svarbu buvo tai, kas po sustojimo aplenkti nors D. Ricciardo.
„Mercedes“ žinojo, kad su naujomis padangomis L. Hamiltonas galės pakankamai lengvai palenkti vieną „Red Bull“ pilotą, bet jaudinosi, kad prireiks lenkti du pilotus – mat pastarieji galėjo pradėti koordinuoti savo veiksmus, kad abu L. Hamiltonui trukdytų lenkti. Būtent todėl „sidabrinės strėlės“ laukė iki 52 rato, kad pakeistų L. Hamiltono padangas – jis išvažiavo prieš D. Ricciardo ir greitai aplenkė S. Vettelį kovoje dėl pergalės. Tai buvo padaryta itin gražiai.
Sunki F. Alonso situacija
Ferrari“ dabar jau žino, kad Fernando galėjo finišuoti antras ir parodyti patį geriausią rezultatą šiame sezone, bet komanda išleido iš rankų šią galimybę. Šeštadienį F. Alonso prarado šansą kvalifikuotis trečioje vietoje – bolidas tai leido, bet jis nesugebėjo surinkti trijų geriausių sektorių viename greitame rate. Ispanas pabandė tai atsikovoti per lenktynių startą, aplenkęs abu „Red Bull“ sportininkus, bet „nukirto“ posūkį ir buvo priverstas sugrąžinti vieną poziciją.
Tačiau po ankstyvo sustojimo 24 rate, ispanas aplenkė S. Vettelį ir važiavo antras. Komandos planus sugriovė pasirodęs saugos automobilis, kuriam „Red Bull“ buvo geriau pasiruošusi – apie tai jau kalbėjome. Todėl, kad F. Alonso tik 7 ratus nuvažiavo su superminkštosiomis padangomis, jis buvo priverstas vėl sukti į boksus, kad pasikeistų į minkštąsias padangas. Jei ispanas tai būtų padaręs po saugos automobilio pasitraukimo, tai prarastų kur kas daugiau pozicijų, o taip jis baigė ketvirtoje vietoje. Pavyzdžiui, jei jis padangas būtų keitęsis 45 rate, tai būtų išvažiavęs paskui R. Grossjeaną 12-toje vietoje. „Red Bull“ lenktynininkai jau buvo panaudoję abi padangų sudėtis, kaip reikalauja reglamentas, o F. Alonso iki tol naudojo tik superminkštąsias, todėl kito pasirinkimo jis jau neturėjo.
Panašią strategiją turėjo ir J.E. Vergne, kuris sugebėjo iš 14-tos pozicijos pakilti net iki šeštos, jau strategija leido daug ką lenkti, bet visa grupė prieš jį važiavo su mažai tarpais, nei prieš F. Alonso, todėl nėra jokios tikimybės tvirtinti, kad ispanas galėjo iškovoti daugiau nei 4 vieta. Be to, Fernando neapsėjo be problemų – po saugos automobilio jam net tris ratus reikėjo šildyti padangas ir pasiekti „Red Bull“ važiavimo tempą.
Dar vienas, mažiau žinomas faktas, labai aukšta stabdžių temperatūra visuose boliduose, o tai ribojo pilotų galimybę lenkti varžovus. L. Hamiltonui labai pasisekė, kad sugedo N. Rosbergo bolidas, ne tik todėl, kad jis atsikovojo labai daug taškų – itin artima kova su Nico galėjo privesti prie stabdžių perkaitimo.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553