J. Allisonas: pradėsime gerinti rekordus

J. Allisonas: pradėsime gerinti rekordus
logo 2016 Birželio 24 d. 06:55, Ferrari
Sporto konferencijoje Turine „Ferrari“ technikos direktorius Jamesas Allisonas atsakė į keletą žurnalistų klausimų...
- Kiek „Formulei-1“, kuri yra vadinama automobilių sporto „viršūne“ , yra svarbus darbas su pačiomis naujausiomis technologijomis?
- Sunku pasakyti, nes „Formulės-1“ pasaulio čempionate stengiamasi apjungti daugybę faktorių ir būtent jų derinys ir pritraukia mane ir kitus milijonus žiūrovų visame pasaulyje. Ypač sunku išskirti kurį nors vieną faktorių ir akcentuoti, jog būtent jis yra F-1 esmė.
- Ką galite pasakyti apie darbo specifiką ruošiantis 2017 metų „Formulės-1“ sezonui?
- Darbas ties kiekvienu nauju bolidu iį esmės yra įdomus, ypač jei kalbama apie mašinas naujomis reglamento sąlygomis. Kartu tai ir įdomu, ir truputį baisoka. Įdomu dėl to, kad tu bandai atsikratyti senų minčių ir idėjų, surasti naują požiūrį, kitaip spręsti iškylančias problemas. O baisu dėl to, kadangi esant stabilioms reglamento sąlygomis, tu daugmaž supranti, kad bolidas bus senosios mašinos tolesnis vystymas ir tai, kas trasoje suveikia šiandien, suveiks ir rytoj. Tuo tarpu pradedant projektą nuo nulio, tu nieko nežinai. Be to, yra labai sunku paskirstyti resursus tarp naujojo projekto ir senojo.
- 2014 metais atsiradus hibridinėms jėgainėms, jos tapo pagrindiniu objektu diskusijoms, kurios parodo atskirų komandų konkurencingumą...
- Naujieji F-1 jėgos agregatai yra tarsi neįprasti egzotiniai gyvūnai. Esminis klausimas „Formulėje-1“ yra šiluminė energija, kuri parodo, ar jėgainė yra gera, ar – ne. Įprastiniams serijiniams automobiliams tai kol kas nėra svarbu, tačiau mūsų užduotis yra pasiekti maksimumo iš kiekvienos degalų kalorijos, kurią gauna variklis. Mes kalbame apie 50 proc. kaip apie maksimalią energetinio efektyvumo reikšmę dabartinės kartos jėgos agregatuose. Šis skaičius nėra labai jau įspūdingas, bet verta žinoti, kad serijinės gamybos variklių energetinis efektyvumas šiandien siekia vos 30 proc.
Kiti technologiniai sprendimai, turintys panašų energetinį efektyvumą kaip ir „Formulės-1“ jėgainės – tai įvairūs eksperimentiniai modeliai universitetų laboratorijose, kurie yra labai toli nuo praktinio jų panaudojimo arba milžiniški jūriniai dyzeliniai motorai, diena po dienos dirbantys 90 apsukų per minutę režimu – ir tai yra vienintelis galimas jų darbo režimas. Tokiuose varikliuose vien alkūninis velenas sveria 600 tonų. O mūsų technologijos leidžia eksploatuoti jėgaines lenktynių režimu ir atakuoti varžovus esant geriausioms energetinio efektyvumo sąlygoms.
- Greitis „Formulėje-1“ nuolat didėja, ratų įveikimo laikai gerėja, tačiau kritika F-1 pasaulio čempionato atžvilgiu nemažėja. Kokia jūsų nuomonė šiuo klausimu?
- Kai kurie ekspertai mano, kad rato įveikimo laikas yra visiškai nesvarbus, kad esminis faktorius lenktynėse yra pilotų dvikovos viena mašina paskui kitą, tačiau man yra svarbūs abu faktoriai. Mes norime itin artimos kovos kiekviename etape ir dažniausiai ją matome. Jau ir šiemet mes matėme ne vieną įdomų etapą ir pamatysime jų dar daugiau.
Šiuolaikiniai bolidai jau dabar yra arti istorinio greičio rekordo daugelyje trasų, o kitame sezone su naujomis mašinomis, aš neabejoju, bus pagerintas ne vienas rekordas...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983