J. Sawardas apie finansinius „Ferrari“ pranašumus

J. Sawardas apie finansinius „Ferrari“ pranašumus
logo 2014 Birželio 16 d. 08:00, Ferrari
Britų ekspertas Joe Sawardas savo portale kritikuoja „Ferrari“ vadovą Luca di Montezemolo apie šio gąsdinimus pasitraukti iš „Formulės 1“ čempionato ir primena, kokias finansines privilegijas turi ši komanda F-1 varžybose.
Joe Sawardas: „Neseniai Luca di Montezemolo pareiškė, kad naujosios F1 taisyklės blogos ir jos praktiškai neveikia, o žiūrovų auditorija mažėja, nes žiūrovai nori reginio, kurio su dabartiniais F-1 bolidais neįmanoma sukurti. Jiems visai neįdomu, kad FIA formulių formate nori parodyti efektyvias, taupias naujas technologijas, o žiūrovai nori aistringų varžybų ir įdomių lenkimų. Italų kompanijos vadovas gal nori pasirodyti didžiuliu sporto aistruoliu, tačiau jis užmiršta keletą svarbių detalių. Jo argumentai nėra įtikinami.
Visų pirma, vienintelis realus kelias, jei „Ferrari“ pasitrauktų iš „Formulės 1“ čempionato, jai būtų dalyvavimas 24 valandų Le Mano ištvermės lenktynėse, kuriose mašinų efektyvumas yra lemiantis faktorius.
Antra, jei kalbėti apie auditorijos mažėjimą, tai visų pirma dėl to kaltas F-1 komercinių teisių valdytojas, kuris daugelį stambių regionų pervedė į mokamų TV transliacijų planus, dėl to daugelis aistruolių nenori pirkti brangių mokamų palydovinių TV paketų, dėl to atsisakė žiūrėti F-1 čempionatą. Kiti gi, kurie gudresni, žiūri nemokamas palydovines transliacijas internetu, nors ir su ne gimtosios kalbos komentarais. Ši problema bus greitai išspręsta, kadangi technologijos tobulėja ir žmonės išmoks, iš kur gauti nemokamą TV signalą.
Kita vertus, kontraktai su televizijomis atneša vis didesnius pinigus, didesnės sumos tenka ir komandoms. Ne paslaptis, kad pagal kontraktą su F-1 organizatoriais iš FOM, „Ferrari“ priklauso ne mažiau kaip 5 proc. sumos, surinktos prieš išskaitant prizinius piniginius apdovanojimus. Paskaičiuoti šią sumą nėra lengva, kadangi dažnai naudojamos painios finansinės schemos, tačiau ekspertiniu vertinimu, jos sudarė 1,7 mlrd. JAV dolerių 2013 m, 1,6 mlrd. dolerių 2012-tais ir 1,5 mlrd. 2011 metais.
Pakanka pasiimti skaičiuotuvą ir suprasti, kad „Ferrari“ kiekvienais metais iš „Formulės 1“ gauna ne mažiau kaip 85 mln. dolerių. Jei prie šio skaičiaus pridėti prizinius pinigus, kur už pirmą vietą Konstruktorių taurėje skiriama 100 mln. dolerių, o už dešimtą – 50 mln. Tampa aišku, kad „Ferrari“ iš F-1 uždirba daugiausiai, nors ir užimtų dešimtą vietą.
Be to, „Ferrari“ turi teisę vetuoti bet kokius techninio ar sportinio reglamento pasikeitimus, išskyrus tuos, kurie priimami varžybų saugumo labui. Tiesa, „Ferrari“ šia teise įvedant hibridinius variklius nesinaudojo.
Man patinka „Ferrari“ prekinis ženklas. Jis turi didelę istoriją ir didelę žmonių aistrą turėti šios markės automobilį, todėl „Ferrari“ dalyvavimas F-1 čempionate yra didelis privalumas, suteikia šiam sportui didelį autoritetą. Kartu italų kompanija dalyvavimu F-1 formate skatina ir reklamuoja savo itin brangių modelių pardavimus. Taip pat ji dalyvauja sau komerciškai naudingame „Formulės – 1“ čempionate ir uždirba daugiau už kitus. Atsižvelgiant į šias aplinkybes ir į tai, kiek pasaulyje yra „raudonųjų velnių“ gerbėjų, reikia nusiimti kepurę prieš šios kompanijos vadovą L. di Montezemolo, kad jis priverčia F-1 organizatorius sutikti su italų keliamomis sąlygomis. Tačiau, mano nuomone, vieną dieną nuolaidžiavimams turi ateiti galas.
„Ferrari“ priklauso nuo „Formulės – 1“ čempionato lygiai tiek pat, kiek ir čempionatas priklauso nuo „Ferrari“, todėl jokių išskirtinių sąlygų vienai komandai neturėtų būti. Nė viena kita komanda neturi garantijų uždirbti daugiausiai iš visų, kaip ir viena komanda neturi teisės prieštarauti naujai kuriamiems F-1 reglamentams. Tai tiesiog nesąžininga ir daugelis norėtų išgirsti juristų nuomonę apie tokias privilegijas.
Nežiūrint į šias privilegijas, „Ferrari“ per pastaruosius penkerius metus nelaimėjo nė vieno „Formulės 1“ čempionato, o dabar yra tik trečioje Konstruktorių taurės vietoje, smarkiai atsilikdama nuo pirmaujančių komandų. Dėl prizinės vietos ji kovoja su vidutinio lygio komandomis, tokiomis kaip „Force India“, „McLaren“ ir „Williams“.
Matyti, kad komanda sunkiai susidoroja su jai keliamomis užduotims, o tai ir nepatinka „Ferrari“ bosui. Tačiau, mano nuomone, dalyvauti konkurencinėje kovoje reikia sąžiningai“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553