J. Todtas: „F-1 – tai galvosūkis su tūkstančiais elementų“

J. Todtas: „F-1 – tai galvosūkis su tūkstančiais elementų“
logo 2017 Gruodžio 08 d. 06:00, FIA

Jeanas Todtas: „F-1 – tai galvosūkis su tūkstančiais elementų“

FIA prezidentas Jeanas Todtas kalba apie „Formulės-1“ problemas variklių reglamentą ir išlaidų F-1 mažinimą.

Jenas Todtas: „Bernie Ecclestone laikais „Formulei-1“ vadovavo vienas žmogus. Jis sukūrė imperiją, kuri sporte užėmė trečiąją vietą po futbolo pasaulio čempionato ir Olimpinių žaidynių. Kartu su „Liberty Media“ mes pradėjome naują epochą. Chase Carey‘us surinko kompetetingą komandą, kuri nori sportą padaryti geresniu. Jų požiūris skiriasi nuo to, kokį turėjo Bernie, bet jie yra tikri profesionalai. Dabar „Formulė-1“ yra gerose rankose.

Anksčiau mes prašydavome komandų padėti mums kuriant reglamentą. Jie atlikdavo tyrimus ir rinkdavo mums duomenis, kurie tapdavo taisyklių pagrindu. Dabar mes turime nepriklausomą institutą su Rossu Brawnu priešakyje.

„Formulė-1“ yra pernelyg brangus sportas, skirtumas tarp turtingųjų ir vargšų yra labai didelis. Mes turime sumažinti išlaidas.

Jei kalbėti apie variklių reglamentą, tai būtų neteisinga kurti ką nors visiškai naują. Mes turime paisyti keturių automobilių gamintojų interesų, kurie jau dalyvauja sporte ir investavo nemažas lėšas. Bet mes norime pritraukti ir naujus tiekėjus.

Kol kas nieko nenuspręsta, mes esame atviri bet kokiems pasiūlymams. Mes viską atvirai aptariame, remdamiesi tomis idėjomis, kurios tenkintų dabartinius ir potencialiai galimus naujus variklių tiekėjus – turi būti mažesnė kaina, mažesnis sudėtingumas ir didesnis garsas. Žinoma, tai turi būti šiuolaikinis variklis, atitinkantis paskutines jų gamybos tendencijas.

Dabar mes turime atskirus reglamentus kiekvienai lenktynių serijai, bet to neturėtų būti. Iš tikrųjų, F-1 ir WEC yra panašūs reikalavimai: GP etapuose variklis turi išlaikyti 5000 km, o tai maždaug lygu „24 val. Le Mano“ lenktynėms. Jei mes turėtumėme vieningą variklių koncepciją, tai galėtų pritraukti naujus automobilių gamybos koncernus ir leistų „Formulės-1“ komandoms dalyvauti Le Mane ir atvirkščiai.

Asmeniškai man sunku suprasti, kai viena komanda praranda po 100 pozicijų starte. Iš kitos pusės reikia pripažinti, jog automobilių sportas – tai tikras galvosūkis su tūkstančiais elementų, kurioje kartais iškyla patikimumo problemų“.

Negalima pamiršti, kaip atsirado ši taisyklė. Mes norėjome sumažinti jėgainių kainą komandoms-klientėms ir paklausėme automobilių gamintojų, ką būtų galima padaryti. Jie atsakė, kad kaina gali sumažėti, jei reikės tiekti mažiau variklių. Aptarimo metu net buvo nuskambėjusi idėja sumažinti jėgainių skaičių iki vienos per visą sezoną. Dabar aš neprieštarauju dėl sugrįžimo prie keturių jėgos agregatų, bet tam reikia vieningo komandų pritarimo, o aš abejoju, kad mes jį gausime“.

FIA prezidentas pridėjo, kad jis neprieštarauja dėl teisingesnio prizinių pinigų paskirstymo, kurio norėtų kai kurios komandos...

„FIA neturi nieko bendro su pinigų paskirstymu, - paaiškino Todtas. – Mes sudarinėjame taisykles ir stebime, kad jų būtų laikomasi. Bet aš manau, kad sistema, duodant turtingoms komandoms dar daugiau pinigų, suprantama, negali veikti. Kaip tokiu atveju nedidelė komanda gali pasiekti pažangos?

Biudžetų ribojimo idėja gali suveiki, jei reglamentas leis riboti išleidžiamus pinigus. Mes seniai galvojame apie taisykles, kurios apribotų biudžetus tam tikrame lygyje, bet kol kas nesuradome sprendimo“.

Nepatenkinti „Liberty Media“ politika, „Mercedes“ ir „Ferrari“ grasina išeiti iš „Formulės-1“. Tačiau Jeanas Todtas ramiai žiūri į tokius pareiškimus: „Mes norime, kad „Ferrari“ ir „Mercedes“ pasiliktų „Formulėje-1“, bet jie patys priima sprendimus. Niekas negali jų versti.

Pati „Ferrari“ nukentės, jei išeis iš „Formulės-1“. Tai vienintelė komanda, kuri GP etapuose dalyvauja nuo 1950 metų. Ji suvienijo sportą ir serijinių automobilių kūrimą – tame yra jos žavesys“.

2020 m. pabaigoje užsibaigia dabartinio Susitarimo protokolo galiojimas ir kol kas neaišku, ar atsiras naujas dokumentas, kalbantis apie komercinius FIA, FOM ir „Formulės-1“ komandų santykius...

„Bet koks įvykių vystymasis turi atitikti 100 metų kontrakto tarp FIA ir komercinių teisių valdytojų sąlygas, - pareiškė Todtas. – Tai, kaip sakoma, yra mūsų konstitucija. Vadinasi, mums nereikės visko pradėti iš pradžių“.

Jeanas Todtas taip pat pakomentavo skandalingą situaciją su FIA technikos direktoriaus Marcino Bodkowskio perėjimu į „Renault“ komandą: „Kaip ir visi kiti darbuotojai, Marcinas pas mus dirbo pagal šveicarišką kodeksą. Jis reikalauja trijų mėnesių pertraukos darbe. Mes susitarėme su „Renault“ dėl šio termino pratęsimo iki 6 mėnesių, todėl Marcinas naujose pareigose pradės dirbti tik balandį.

Mes ne tiek daug galime padaryti, kad ateityje nepasikartotų panaši situacija. Vienintelis sprendimas – komandos turi įsipareigoti nevilioti techninių specialistų iš FIA. O jei vis dėl to taip atsitiktų, tai privalomų atostogų ilgį reikėtų padidinti iki metų“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983