Jamesas Allenas apie “Formulės-1“ perspektyvą

Jamesas Allenas apie “Formulės-1“ perspektyvą
logo 2015 Balandžio 30 d. 06:55, McLaren
Britų žurnalistas ir ekspertas Jamesas Allenas analizuoja situaciją, kurioje dabar atsidūrė „Formulės-1“ pagrindiniai savininkai iš „CVC Capital Parnters“ fondo, kuomet daugelis iš jų reikalauja arba parduoti F-1 akcijas, arba pradėti investuoti į „Formulės-1“ ateitį.
J. Allenas: „„Formulės-1“ užkulisiuose vyksta labai arši kova, kurios akiratyje atsidūrė „CVC Capital Partners“, kuri kontroliuoja šio sporto aktyvus. Pranešimas, siunčiamas jiems, yra labai paprastas: jie privalo arba išeiti, perduodami F-1 akcijų valdymą tiems, kas turi ilgalaikę šio sporto vystymo strategiją, arba pasilikti, bet investuoti į „Formulę-1“ labai rimtus pinigus vietoj to, kad dabar jie gaunamus pinigus pasiima sau.
Donaldas Mackenzie dalyvavo Bahreino GP etape – atstovaudamas CVC fondą, jis užsiima komercinių teisių „Formulėje-1“ kontrole ir dirba kartu su Bernie Ecclestone. Po susitikimų su suinteresuotomis pusėmis jam neliko abejonių, jog „Formulė-1“ šiuo metu yra sudėtingoje situacijoje – kitas jo žingsnis turėtų būti lemiamu.
Praėjusį savaitgalį vienas iš „Formulės-1“ direktorių tarybos narių pakvietė arba parduoti F-1 akcijas ir iš viso pasitraukti iš „Formulės-1“, arba investuoti į čempionatą labai rimtus pinigus, jei CVC nori likti F-1 savininku. Kita vertus, praėjusią savaitę internete atsirado paslaptingas puslapis „Išgelbėkite mūsų formulę“, kurio manifeste reikalaujama kuo skubesnių permainų šiame sporte.
„Formulės-1“ sirgaliai neturi pamiršti, kad bankininkus, kurie valdo sportą, labiau domina pelnas, o jų išlaidos privalo būti griežtai kontroliuojamos“, – rašoma viename iš pranešimų, atsiradusių internete. Kai kurie iš reikalavimų yra tiesiog nerealūs – nėra net menkiausio šanso, jog motininės kompanijos, išlaikančios čempionate pačias didžiausias komandas, sutiktų nutraukti susitarimą, pagal kurį joms kai kuriomis aplinkybėmis CVC fondas iki 2020 metų kasmet išmokės po 100 mln. JAV dolerių. CVC ir B. Ecclestone šiuo metu pasiima apie 60 proc. visų „Formulės-1“ pinigų iki mokesčių, o tai sudaro maždaug 700 mln. dolerių kasmet.
Minėtasis F-1 direktorių tarybos narys, kreipęsis į CVC, yra ne kas kitas, o buvęs „Ferrari“ vadovas L. di Montezemolo. O žmogus, sukūręs internetinį puslapį, nėra žinomas, bet dauguma specialistų neabejoja, jog tai didelę įtaką turintis žmogus. Visų tų, kurie reikalauja permainų savo veiksmais akivaizdžiai sako: „atėjo laikas veikti“.
CVC fondas „Formulę-1“ valdo beveik 10 metų, užsiima tik refinansavimu ir atskirų akcijų paketų pardavimu, dėl to jis nesunkiai per tą laiką uždirbo apie 5 milijardus dolerių pelno. Fondo planuose buvo išėjimas į atvirą akcijų biržą Singapūre, o tai leistų kompanijos pelną per 10 metų dar padidinti 7 mlrd., o tai padarytų CVC investicijas vienomis iš pelningiausių pasaulyje per visą laiką. Tačiau dėl nežinomų priežasčių išėjimas į akcijų biržą yra stabdomas, CVC toliau kontroliuoja „Formulę-1“. Dėl to kitos suinteresuotos pusės yra nepatenkintos, jos nori pradėti veikti jau dabar, kad būtų galima investuoti į šio sporto ateitį.
2014 metų pabaigoje D. Mackenzie buvo surinkęs suinteresuotas puses, kad būtų aptarti planai buvusį „Diageo“ direktorių Paulą S. Walshą ir jo komandą paskirti vietoje B. Ecclestone. Tačiau pernai gruodį įvykusiame F-1 direktorių tarybos posėdyje Bernie pavyko išsaugoti savo krėslą, į tarybą įjungiant L. di Montezemolo ir išsaugant paritetą su P. Walshu.
Bahreino etapas parodė, kad lenktynės, kaip ir anksčiau, yra įdomios, o technologijos, naudojamos „Formulėje-1“, lieka labai inovatyviomis ir reikalingomis serijinių automobilių pramonei, bet giluminių F-1 problemų jos neišsprendžia. Jas galima suformuoti maždaug taip: komandų išlaidos yra pernelyg didelės, pajamos nėra paskirstomos daugmaž tolygiai tarp čempionato dalyvių, lenktynėmis kaip šou mažėja žiūrovų susidomėjimas, ypač tomis sąlygomis, kai rinka perpildyta konkuruojančiais pramoginiais sporto renginiais.
Trasų savininkų mokesčiai už teises rengti F-1 varžybas yra labai dideli, dėl to Vokietijos bei Italijos etapams gresia išnykimas, o juos pakeisiantys autodromai nesugebės užtikrinti pakankamos žiūrovų auditorijos ir garantuoti „Formulės-1“ ateitį. Dėl labai didelių etapų rengimo mokesčių daugelyje valstybių bilietai į lenktynes būna labai brangūs paprastiems sirgaliams, nes organizatoriai tokiu būdu bent kažkiek bando kompensuoti dalį savo nuostolių. Pasekmės liūdnos, dauguma tribūnų būna pustuštės.
Bernie Ecclestone iš dalies taip pat yra kaltas, bet iš kitos pusės, jis tik vykdo akcininkų pageidavimus, dėl to Mackenzie abejoja, ar verta jam keisti B. Ecclestone. Kita vertus, kitose sporto šakose šiuo metu pasiektas jau visai kitoks pajamų lygis. Pavyzdžiui, Anglijos „Premier“ lyga vien tik Didžiosios Britanijos rinkoje pernai uždirbo 5 milijardus svarų vien už TV transliacijas, o JAV krepšinio lyga NBA už transliacijas per devynis metus gavo 24 milijardus dolerių.
B. Ecclestone ir ištikimas jo sąjungininkas, buvęs FIA prezidentas Maxas Mosley, savo laiku įvedė vadinamąją „švelniąją diktatūrą“, bet kai kurie Mosley priešininkai nesutiko su tokiu jo „švelnumu“. Tos dienos jau praeityje, požiūris į F-1 valdymą kiek pasikeitė, todėl dabar mes ir išgirdome kvietimą savininkams arba pasitraukti, arba investuoti didelius pinigus į tokias sritis kaip socialiniai „media“ kanalai, marketingas, tarptautinė augimo strategija, inovatyvūs sporto rėmimo metodai ir pan.
Praėjusią savaitę labai įdomiu įvykiu buvo Ferdinando Piecho atstatydinimas iš „Volkswagen Group“ direktorių tarybos. Greičiausiai, kad jo postą užims Martinas Winterkornas. Yra laikoma, jog būtent F. Piechas buvo laikomas pagrindiniu priešininku, dėl ko „Audi“ arba „Porsche“ neatėjo į „Formulę-1“. Bus labai įdomu stebėti įvykių vystymąsi per artimiausius kelis mėnesius – jei naujas automobilių gamintojas, pavyzdžiui, „Audi“ ateis į „Formulę-1“ tai bus geru signalu, kad šis sportas vystosi teisinga linkme“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794