Jamesas Allenas apie komandų strategijas Austrijos GP

logo 2014 Birželio 19 d. 18:48, f1time.com
Prieš 8-tąjį „Formulės – 1“ čempionato etapą britų žurnalistas Jamesas Allenas svarsto apie galimas komandų strategijas Austrijos GP etape.
Pirmą kartą po 2003 metų F-1 čempionatas atvažiuos į Austrijos „Red Bull Ring“ trasą. Ši trasa Spielberge yra ypatinga. Konfigūracija liko beveik ta pati, kokia buvo ir „A1-Ring“ trasoje – ji labai paprasta, su 9 posūkiais, keturiomis tiesiosiomis, kuriose bolidai važiuoja didesniu nei 300 km/h greičiu, ratas labai trumpas, pravažiuojamas maždaug per 68 sek.
Daugelis komandų, besiruošdamos šiam etapui, galėjo naudoti tik simuliatorius, o daugelių detalių, tarp kurių techninio aptarnavimo zonos ilgis ir sustojimo joje laikas, sužinos tik per penktadienio treniruotes.

Pagal apkrovas padangoms, ši trasa primena Kanados, todėl „Pirelli“ pasiūlė lygiai tas pačias padangų sudėtis kaip ir praėjusiame etape, planuojami du sustojimai boksuose.
Sėkmės Austrijoje raktas – kuo greitesnis priekinių padangų įšildymas iki darbinio režimo ir temperatūrinis balansas tarp priekinės ir galinės ašies. Turint galvoje, kad čia nemažai lėtų posūkių, svarbu pasiekti gerą varančiųjų ratų sukibimą su asfalto danga – galinės padangos neturėtų labai perkaisti, ko negalima pasakyti apie priekines padangas, ypač kai bus važiuojama kietesnės sudėties minkštosiomis padangomis. Komandos, kurios pasieks tinkamą balansą, bus priekyje.
Trasos ypatumai
Spielbergas. 71 ratas po 4,326 km = 307.146 km. 9 posūkiai, 4 tiesiosios, sujungtos viena su kita. Aerodinamika reguliuojama vidutinei prispaudžiamajai jėgai. Maksimalus greitis – 315 km/h su DRS ir 304 km/h bei jos. Su pilnai nuspaustu akseleratoriumi važiuojama 70 proc. rato, pagrindine tiesiąja važiuojama 10 sek. Septynios stabdymo zonos, stabdžių dėvėjimasis – didelis. Laikas reikalingas sustojimui atlikti su greičio ribojimu iki 80 km/h – 22 sekundės.
Pirmas ir trečias sektoriai sudaryti iš įsibėgėjimų ir stabdymų su lėtais posūkiais pirmajame ir 90 laipsnių posūkiu trečiajame sektoriuje, kur svarbi įsibėgėjimo dinamika. Antrąjį sektorių sudaro ištęstas junginys iš 5-6 posūkių, kuriose labiausiai matysis, kieno priekinės padangos blogai dirba.
Trasa yra 700 metrų virš jūros lygio. Paprasti atmosferiniai varikliai dėl aukštikalnės čia paranda 7 proc. galingumo. Varikliuose su turbinomis tokių praradimų nėra, tačiau pati turbina sukasi maksimaliai didžiausiu greičiu, taip kompensuodama žemą oro slėgį, ji dirba ties galimybių riba.
Jėgų išsidėstymas
Austrijos GP – aštuntasis šių metų čempionato etapas. „Mercedes“ komanda dominuoja, pasiekusi 6 pergales septynis kartus startavo iš „pole“ pozicijos. Trasos konfigūracija, įskaitant 4 tiesiąsias ir įsibėgėjimus po lėtų posūkių „Mercedes“ bolidams tinka.
„Red Bull“ pasiekė šiokio tokio progreso, tai patvirtina Danielio Ricciardo pergalė Monrealyje, bet ir ten jie buvo smarkiai atsilikę nuo „Mercedes“, kol šie nepatyrė techninių problemų. „Red Bull“ trasa Austrijoje yra namų trasa ir jie padarė viską, norėdami geriau pasiruošti būsimoms lenktynėms.
Monrealio etapas patvirtino, kad „Ferrari“ turi bėdų su maksimaliu greičiu ir per lėtu įsibėgėjimu iš posūkių, todėl šiai komandai šis etapas bus sunkus. Tačiau jei bolidų efektyvumas bus padidintas, „Ferrari“ gali tikėtis sėkmės.
Iš važiuojančių pilotų tik Jensonas Buttonas, Kimi Raikkonenas, Felipe Massa ir Fernando Alonso yra važiavę Spielbergo trasoje.
Oro prognozė
Preliminariai pranešama, kad laukiama saulėto oro su maža lietaus tikimybe ir 25 laipsniais šilumos.
Padangos ir kiti faktoriai
„Pirelli“ šiam etapui atveža minkštąsias ir superminkštąsias padangas. Tokios pat sudėtys buvo naudojamos Monake ir Kanadoje, kur padangos išlaikė ilgą lenktynių atkarpą, bet buvo sunku jas įšildyti. Tikėtina, kad toks pats vaizdas bus ir Austrijoje, ypač su minkštosiomis, kurias įšildyti reikia kur kas daugiau laiko, o asfalto temperatūra Spielberge būna santykinai nedidelė.

Iki penktadienio treniruočių pabaigos „Pirelli“ žada pasakyti, koks bus laiko skirtumas tarp skirtingų padangų sudėčių, tačiau jis turėtų būti nuo 0,7 sek. iki 1,4 sek. per vieną ratą. Šis skirtumas labai svarbus kuriant komandų strategijas lenktynėms. Pagal „Pirelli“ skaičiavimus, tikriausiai dauguma rinksis 2 sustojimų taktiką, tokią kaip ir Kanadoje, su pirma trumpesne atkarpa su superminkštosiomis padangomis ir dviem ilgesnėmis atkarpomis su minkštosiomis. Lenktynininkai turės galimybę aplenkti varžovus boksuose, jei jie į juos pasuks ratu vėliau. Minkštųjų padangų komplekto šildymas užtruks vieną ratą ar dar ilgiau. Panašu, kad Spielberge daug ką lems ne padangų nusidėvėjimas, o jų degradacija.
Galimų sustojimų skaičius
Nežiūrint į tai, kad Austrijoje yra net keturios tiesiosios ir dvi DRS zonos, dėl posūkių ypatumų čia lenkti nėra paprasta, todėl daug kas priklausys nuo optimalios strategijos. Kol kas optimaliausia atrodo tokia: pirmoji atkarpa su superminkštosiomis padangomis, sustojimas 14 rate, toliau – dvi lygios atkarpos su minkštosiomis padangomis po 28-29 ratus. Kova bus tarp tų, kas dar nepasuko į boksus ir tų, kurie dar nespėjo įšildyti padangų.
Saugos automobilis
Kadangi trasa Spielberge atnaujinta, nėra jokių duomenų apie saugos automobilio išvažiavimo tikimybę.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983