Jau šiemet varikliai taps garsesni

Jau šiemet varikliai taps garsesni
logo 2016 Sausio 09 d. 06:55, Daimler
„Formulės-1“ Techninis reglamentas esminės peržiūros sulauks tik nuo 2017 metų, o šiame sezone jis liks be didelių pakeitimų.
Todėl bolidai, kuriuose mes po mėnesio išvysime žiemos bandymų trasose, mažai kuo skirsis nuo iki šiol buvusių, bent jau iš išorės. Suprantama, kad kai kokių pakeitimų bus, bet tai bus tų techninių sprendimų tąsa, kurie gerai pasiteisino 2015 metais.
Tačiau „Red Bull“ komandos spaudos tarnyba siūlo atkreipti dėmesį į vieną sritį, kurioje įmanomos nemažos inovacijos: tai dujų išmetimo sistema.
Nuo pat 2014 m. pradžios, kai buvo pereita prie hibridinių jėgos agregatų, daugelis sirgalių buvo itin nusivylę variklių skleidžiamu garsu. Bandydama ištaisyti situaciją, FIA pakeitė kai kurias Techninio reglamento nuostatas ir viengubi išmetimo vamzdžiai, kurie buvo montuojami pastaruosius du sezonus, 2016 metais bus pakeisti į naujas išmetimo sistemas, leidžiančias montuoti vieną arba du vamzdžius atidirbtoms dujoms nuo perleidžiamojo variklio vožtuvo pašalinti.
Techninio reglamento 5.8.2 naujas punktas sako: vidaus degimo variklio išmetimo sistemos turi turėti viengubą vamzdį išmetamosioms dujoms nuo turbinos ir viengubą arba dvigubą vamzdį dujoms nuo perleidžiamojo vožtuvo nuvesti, kurie turi būti nukreipti atgal ir per juos turi būti šalinamos visos išmetamosios dujos. Per turbinos išmetamųjų dujų vamzdį turi būti pilnai šalinamos dujos nuo turbinos, o per perleidžiamojo vožtuvo išmetimo vamzdį turi būti šalinamos dujos tik nuo perleidžiamojo vožtuvo (vožtuvų). Nė vienas iš išmetimo vamzdžių negali būti kito vamzdžio viduje“.
Tokio sprendimo efektas turėtų būti toks: bolido garsas taps žymiai didesnis nei ankstesniuose 2 sezonuose, o pagal garso tembrą jis primins ankstesnes F-1 mašinas. Kartu naujoji sistema neleis prarasti nė vienos variklio arklio galios ar padidinti išmetamųjų kenksmingų dujų kiekį.
Negana to, perėjimas prie dviejų dujų nuvedimo sistemų konfigūracijos leistų suteikti galimybę didinti bolido važiuoklės aerodinaminį efektyvumą, nes konstruktoriai tam gali panaudoti šiuos du išmetimo vamzdžius. Norėdama to išvengti, FIA ypač smulkiai aprašo sąlygas, kad to negalėtų įvykti, tačiau visiems yra žinoma, jog konstruktoriai yra labai išradingi žmonės, todėl visai tikėtina, kad jie vis tiek išspaus kažkokią aerodinaminę naudą iš šios naujosios taisyklės.
Atskirai verta apsistoti ir ties jėgainių modernizacijos procesu sezono metu. Iš pradžių tikėtasi, kad 2016 m. modernizacijos programa būtų apribota 25 sąlyginiais balais, bet vėliau šis skaičius buvo vėl padidintas iki 32. Tačiau jau 2017 m. variklių gamintojams bus palikti 25 balai, 2018 m. – 20, o 2019 m. – 15. Kai visa tai paveiks jėgos agregatų tobulinimo procesą, pasakyti kol kas sunku.
Bet kokiu atveju, Techninis reglamentas jau kurį laiką išlieka gana stabilus, todėl vargu ar galima tikėtis, kad artėjančiame sezone mes sulauksime kokių nors permainų komandų pajėgumo prasme.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983