JAV GP etapo strateginė apžvalga

JAV GP etapo strateginė apžvalga
logo 2016 Spalio 26 d. 06:50, Red Bull/Getty Images
Britų žurnalistas ir ekspertas Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką Ostine pasibaigusioms lenktynėms.
JAV GP etapas buvo ne pats gražiausias, tačiau gana įdomus čia panaudotų strategijų požiūriu.
„Red Bull“ pratęsė šachmatų partiją su „Mercedes“, išskyrusi savo pilotų strategijas, bet virtualaus saugos automobilio režimas, kuris atsirado dėl vieno „Red Bull“ piloto pasitraukimo, sutrukdė kitam šios komandos atstovui.
Puikus pilotažas ir teisingi taktiniai sprendimai lenktynių eigoje leido Fernandui Alonso ir Carlosui Sainzui pasiekti labai gerų rezultatų. Apžvelgsime šiuos momentus ir etapo strateginėje apžvalgoje.
Viltys prieš lenktynes
Pernai lietus sugadino visą JAV GP etapą, o šiemet oras buvo puikus. Prognozė žadėjo, kad sekmadienis bus pati karščiausia savaitgalio diena, tačiau užėję debesys uždengė saulę, asfalto temperatūra sumažėjo, o tai leido komandoms aktyviai naudoti vidutines padangas, kurios yra kur kas efektyvesnė vėsesniu oru.
Tai truputį sutrukdė C. Sainzui, kadangi jo mašina yra mažiau efektyvi su vidutinio kietumo padangomis, o tai leido F. Alonso finišuoti penktam.. Tokioje įtemptoje kovoje labai daug kas priklausė nuo smulkmenų.
„Red Bull“ išskyrė abiejų pilotų strategijas dar šeštadienį – antrojoje kvalifikacijos dalyje D. Ricciardo važiavo su superminkštosiomis, o M. Verstappenas pakartojo „Mercedes“ pilotų strategijas, važiavusiais su minkštosiomis.
Ricciardo strategija numatė aplenkti abu „Mercedes“ pilotus starto metu, turint galvoje šios komandos problemas startuojant. Ricciardo rizikavo atsidurti bolidų grūstyje ir prarasti pranašumą po pirmo sustojimo, bet komanda šią riziką prisiėmė sau.
Šaltiniai komandos viduje patvirtino, kad viena iš priežasčių – veiksmų derinimas kitiems metams, kai „Red Bull“ tikisi kiekvienose lenktynėse kovoti su „Mercedes“ dėl pergalės, todėl komandos strategai šiuo metu visaip eksperimentuoja.
Šachmatų partija: „Red Bull“ prieš „Mercedes“
„Red Bull“ idėja buvo ta, kad jie norėjo išmušti „Mercedes“ iš pusiausvyros dėl išskirtų pilotų strategijų. Gali būti, jog jie jautė, jog Rosbergas šiuo metu labiau galvoja apie čempiono titulą nei apie konkrečias lenktynes. Tuo mes įsitikinome ir lenktynių starte, kai Nico buvo aplenktas Ricciardo.
Kažkokiu momentu atrodė, kad „Red Bull“ strategija gali suveikti. Jei 30 rate nebūtų paskelbtas virtualaus saugos automobilio (VSC) režimas, Ricciardo būtų turėjęs geresnę poziciją trasoje ir Rosbergui jį būtų reikėję aplenkti paskutinėje atkarpoje.
Ricciardo puikiai nuvažiavo pirmą atkarpą su superminkštosiomis ir pasikeitė padangas 8 rate, išvažiavęs į trasą paskui Alonso ir Sainzą. Jo tolimesnė užduotis tapo lengvesnė po to, kai Hulkenbergas ir Bottas dėl incidentų pasitraukė iš kovos lyderių grupėje.
Su naujomis minkštosiomis padangomis jis nesunkiai aplenkė Alonso, o Sainzą 10 rato pabaigoje pakvietė į boksus, todėl Danielis nepakliuvo į bolidų grūstį ir beveik neprarado laiko antrosios atkarpos pradžioje, nes rizikinga buvo startuoti su superminkštosiomis padangomis. Jo strategija suveikė.
Aplenkęs Rosbergą starte, Ricciardo padarė Hamiltoną ryškiu favoritu ir privertė Nico kovoti tik dėl antros vietos.
Startavę su minkštosiomis, Hamiltonas ir Rosbergas užtikrino sau galimus strateginius pasirinkimus, bet kai tapo aišku, kad Ricciardo yra labai greitas su minkštosiomis, „Mercedes“ strategai suprato, kad turi pakeisti padangas abiem pilotams. Rosbergą pakvietė į boksus pirmą, Nico gavo vidutines padangas su viltimi nuvažiuoti labai ilgą antrą atkarpą.
Idėja buvo ta, kad jo strategiją reikėjo padaryti kitokia nei Hamiltono ir Ricciardo. „Mercedes“ žinojo apie „Red Bull“ mašinos aerodinaminį efektyvumą, todėl numatė, kad Riccicardo važiuos panašiu greičiu kaip ir Rosbergas su minkštosiomis padangomis. Jie nenorėjo rizikuoti, kadangi Rosbergas ir taip pirmauja čempionate ir jam visia nereikėjo verstis per galvą, kaip tai bandė daryti Ricciardo.
Tai buvo akivaizdu ir antro sustojimo metu, kurį Ricciardo rizikingai atliko 25 rate, palikdami Danieliui paskutinę 31 rato atkarpą su vidutinėmis padangomis. Jų žinia Rosbergui buvo akivaizdi – jei nori finišuoti antras, turėsi lenkti Ricciadro trasoje.
„Mercedes“ sureagavo labai ramiai. Jie nepuolė iš karto Rosbergo kviesti į boksus, o pakeitė padangas tada, kai sugedo Verstappeno bolidas, kurio evakuacijai prireikė net krano pagalbos ir buvo paskelbtas VSC režimas. Stebėtina, kad vieno „Red Bull“ bolido gedimas atėmė šansą iš kitos mašinos laimėti 2 vietą. Turint galvoje 10 sek. intervalą tarp savo pilotų, „Mercedes“ be problemų pakeitė padangas abiem pilotams, taip nieko neprarasdami.
Jei nebūtų buvę VSC režimo, Rosbergas dar būtų nuvažiavęs 4 ar 5 ratus, kad maždaug 35 rate būtų pereita prie minkštųjų padangų. Jei taip būtų atsitikę, Rosbergas nuo Ricciardo atsilikinėtų apie 6 sekundes ir būtų turėjęs 16 ratų australui aplenkti. Turint galvoje jo kovą dėl titulo ir nenorą rizikuoti, „Red Bull“ teisingai manė, kad tokia strategija gali suteikti Danieliui 2 vietą.
Jei Rosbergas laimėjo dėl VSC režimo, tai Ricciardo pralaimėjo. Pasaulio čempiono titulas paprastai nėra įmanomas dėl tam tikro sėkmės faktoriaus – VSC Ostine ir Hamiltono variklio gedimas Sepange leidžia daryti išvadą, kad šiemet Rosbergui labiau sekasi. Bet tai jokiu būdu nesumenkina pačio Nico nuopelnų – šiais metais jis važiuoja be klaidų ir labai retai atiduoda taškus varžovams.
Sainzo ir Alonso sėkmė ir „Williams“ bei Massos nesėkmė
Pernai Sainzas finišavo 6-tas Ostine, bet vėliau jam buvo skirta 7 vieta dėl greičio viršijimo techninio aptarnavimo juostoje. Šiais metais jis taip pat finišavo šeštas, bet galėjo būti ir penktas, jei ne jo bolido prastas darbas su vidutinėmis padangomis.
Toro Rosso“ teko panaudoti strategiją su ilga antra atkarpa, norint kiek įmanoma sutrumpinti trečiąją – komanda laukė, kad varžovai pereis prie vidutinių padangų, o jiems atiteks minkštosios. Sainzas buvo vienintelis, kuris nenaudojo vidutinių padangų lenktynėse.
Galiausiai Carloso antra atkarpa buvo kur kas ilgesnė, nei jis norėjo, bet jam pasisekė su VSC režimu – galiausiai jis atsidūrė prieš Massą, kuris padangas buvo pasikeitęs ką tik. Bet minkštųjų padangų efektyvumo praradimas „Toro Rosso“ kainavo 5 vietą, į kurią pakilo Alonso.
Massai nepasisekė su VSC režimu, bet „Williams“ buvo nepatenkinti ir tuo, kad jis nesugebėjo aplenkti Sainzo, o tai komandai būtų davę dar 2 papildomus taškus labai įtemptoje kovoje su „Force India“ Konstruktorių įskaitoje.
Pirmas kelias atkarpas Felipe buvo greitesnis – tiesiojoje jo greitis buvo 333 km/h, kai tuo tarpu Carloso greitis – 316 km/h. Jis naudojo kur kas geresnį „Mercedes“ variklį lyginant su pernai metų „Ferrari“ jėgaine. Be to, „Toro Rosso“ padangos jau buvo visai nusidėvėjusios. Massa keletą kartų buvo priartėjęs, bet lenkimo nebuvo.
Kaip dažniausiai būna „Formulėje-1“ – jei nelenki tu, aplenkia tave – taip atsitiko ir su Massa. Alonso vieną ratą važiavo sekunde greičiau ir greitai išsiveržė į priekį.
Tai byloja apie tai, kokioje prastoje situacijoje yra Massa likus 3 etapams iki sezono pabaigos. Kai labai įtemptoje kovoje su „Force India“ komanda uždirba tik po 6-8 taškus, tai tikrai nepadeda „Williams“ kovojant dėl 4 vietos bendroje lentelėje.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794