J. Todtas: puiku, kad išlieka intriga

J. Todtas: puiku, kad išlieka intriga
logo 2017 Liepos 17 d. 06:00, FIA

2000 metų pradžioje Michaelis Schumacheris  su „Ferrari“ dominavo „Formulės-1“ pasaulio čempionate komandai vadovaujant Jeanui Todtui. Svarstydamas apie dabartinę situaciją, FIA prezidentas mato daug bendro tarp Vettelio ir Schumacherio...

  • Ponas Todtai, ką jūs galvojate apie „Formulę-1“ praėjus keturiems mėnesiams pasikeitus savininkams?
  • Visų pirma, aš puikiai praleidau laiką su Bernie. Būtent jis parekomendavo mane į „Ferrari“ komandos vadovo postą. Bet Bernie ir lieka Bernie. Kartais pas mus viskas ėjosi gerai, kartais būdavo nesutarimų. Ir vis dėlto jis puikiai atliko savo darbą „Formulėje-1“. Naujieji savininkai į reikalą žiūri profesionaliai, tai verslo žmonės, norintys mokytis ir glaustai bendradarbiauti su FIA. Aš manau, kad „Formulė-1“ yra teisingame kelyje.
  • Perėjus prie naujų taisyklių ir atsiradus kur kas greitesnėms mašinoms jūs vėl mėgaujatės „Formule-1“?
  • Pasakysiu taip: aš esu iš dalies patenkintas sezonu, bet tik iš dalies, todėl būtų gerai, jei dėl pergalių lygiomis kovotų ne dvi, o keturios komandos. Bet vis tik puiku, kad mes nežinome, kad laimės kitas lenktynes. Aš prisimenu Michaelio Schumacherio laikus, kada visi skundėsi, kad rezultatas yra nuspėjamas. Dabar dėl Hamiltono ir Vettelio dvikovų mes turime labai rimtą kovą.
  • Ar gali „Ferrari“ neatsilikti nuo „Mercedes“ bolido vystymo tempų sezono eigoje?
  • „Ferrari“ puikiai atliko savo namų darbus ir gali būti konkurencinga visą sezoną. Sebastianas Vettelis man primena Schumacherį tuo, kaip profesionaliai jis dirba, kaip motyvuoja komandą. Michaelis labai nemėgo pralaimėti – tą patį aš matau Vettelyje.
  • Ar jūs norite, kad „Ferrari“ iškovotų titulą?
  • Aš neturiu savo favoritų. Aš taip pat džiaugiuosi „Mercedes“ darbu, kuri keletą metų išlieka lydere labai sudėtingų hibridinių technologijų eroje. Kai jūs nuolat laimite, tai yra puikus pasiekimas
  • Kaip jūs pasiekėte to su „Ferrari“?
  • Tam reikėjo labai daug aukų. Būtent dėl to aš ir išėjau. Aš pavargau nuo to, kad reikėjo nuolat kovoti. Aš žinojau, kad vieną dieną mus nuvers nuo pjedestalo ir aš nenorėjau su tuo turėti nieko bendro.
  • Dabar „Honda“ rimtai nusileidžia kitiems gamintojams. Kaip galima išsaugoti šią kompaniją „Formulėje-1“?
  • Aš nuoširdžiai viliuosi, kad jų neprispaus iki tokio lygio, kad jie nuspręs išeiti. Kritikuoti yra lengva, tačiau situacija su „Honda“ rodo, kaip sunku yra kurti gerus variklius „Formulei-1“. Toks stambus automobilių gamintojas yra labai svarbus „Formulei-1“
  • Ką reikia padaryti, kad „Formulė-1“ būtų labiau subalansuota?
  • Sumažinti išlaidas ir teisingiau paskirstyti prizinius pinigus – taip mes galėsime išsaugoti dabartines komandas ir pritraukti naujų, dabar mes turime viso labo 10 komandų, bet galima jų skaičių padidinti iki 12. Susidomėjimas yra, bet mes skelbsime konkursą tik tada, kai bus aiškūs rimti projektai.
  • Kaip jūs vertinate biudžetų apribojimo idėją?
  • Sumažinti išlaidas vien dėl techninio reglamento pakeitimų yra neįmanoma. Inžinieriai visada suras, kur išleisti dar daugiau pinigų. Tikėtina, kad naujas techninis reglamentas geriau sąveikaus su biudžeto apribojimais. Be to, dabar F-1 mašinos yra labai jau patikimos. Mano laikais būdavo daugiau problemų, todėl, kad mes neturėjome labai brangių simuliatorių. Žiūrovams labai patinka, kai mašinos nepasiekia finišo. Kuriant naujas taisykles reikia laikytis dabartinio jų kūrimo proceso procedūrų. Tai reiškia, kad FIA negali priiminėti sprendimų viena, kaip tai būdavo prieš 10 metų. „Liberty Media“ taip pat negali to daryti viena.
  • Dabar svarstomas variklių reglamentas nuo 2020 metų. „Red Bull“ norėtų sugrįžti prie V10 ar V12 motorų...
  • Dabar mašinos yra labai sudėtingos, jose labai daug aukštųjų technologijų. Bet „Formulė-1“, žinoma, nesugrįš prie 10 metų senumo technologijų. Jėgainės turi būti paprastesnės, garsesnės ir pigesnės. Mūsų tikslas – sumažinti jų kainą iki 12 mln. eurų per sezoną.
  • Kada „Formulė-E“ pakeis „Formulę-1“?
  • Nemanau, kad „Formulė-1“ kada nors pereis prie grynai elektrinių motorų. Automobilių pramonės ateitis neapsiribos vien elektromobiliais. Išlieka problema su jų rida ir baterijų įkrovimu. Dabar geriausi elektromobiliai vienu įkrovimu gali nuvažiuoti 300 km, o akumuliatorių įkrovimui reikia 6-8 valandų. Aš galiu įsivaizduoti, kad ateities technologijos ateis ir į automobilių sportą. Pavyzdžiui, kuro elementai. Jau dabar jie leidžia padidinti ridą iki 1000 km, o įkrovimo laikas užima tik 3 minutes.
  • Tokiu atveju kam išvis reikalinga „Formulė-E“?
  • Aš miestuose jau pakankamai dažnai sutinku elektromobilius, todėl būtent ten mes bandome reklamuoti  „Formulę-E“. Aš esu nustebęs tuo, kokio dėmesio sulaukia ši serija. Nėra automobilių gamintojo, kuris apie ją nekalbėtų. Lyginant su kitomis lenktynių serijomis, ji reikalauja kur kas mažiau finansų ir duoda daug pranašumo. Anksčiau buvo sunku įsivaizduoti, kad lenktynės vyks Niujorko, Romos ar Honkongo centre.   


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794