Joe Sawardas apie 18 bolidų startiniame lauke

Joe Sawardas apie 18 bolidų startiniame lauke
logo 2014 Spalio 26 d. 06:55, Getty Images
Bernie Ecclestone‘as jau pareiškė, kad per JAV GP Ostine nebus ne tik „Caterham F1“, bet ir „Marussia“ komandos, o tai reiškia, kad prie starto tebus tik 18 bolidų. Britų žurnalistas Joe Sawardas svarsto apie tokios situacijos įtaką „Formulei-1“.
J. Sawardas: „Dabar jau nėra laiko svarstyti varianto, kad prie starto kai kurios komandos išrikiuotų po tris bolidus, kadangi šio projekto realizacijai reikia mažiausiai 60 dienų. Vadinasi, šiame sezone trijų vienos komandos mašinų jau nebepamatysime. Labai keista, kad taisyklės, susijusios su trimis bolidais, nėra prieinamos plačiajai visuomenei, o žmonės, kurie žino atsakymus į panašius klausimus, niekada nepuls pasakoti griežtai konfidencialaus susitarimo detalių, todėl niekas nežino, kas kalbama šiuose dokumentuose – išskyrus tuos, kas juos pasirašė...
Viena, kas belieka tokioje situacijoje – tai svarstyti apie tai, kaip turės elgtis komandos, kurioms lenktynėms reikės pateikti po tris bolidus. Gali būti, jog šiose taisyklėse kalbama apie tam tikro pobūdžio burtus, bet mums nežinoma, kaip tie burtai turėtų vykti. Kiek galima suprasti, visa tai labai sudėtinga. Mat komandos negalės kiekvienoms lenktynėms ruošti po tris bolidus. Kad įsigalėtų bent kokia teisybė, visoms komandoms turėtų būti suteiktos vienodos sąlygos trečiai mašinai, kadangi tame yra tam tikras taktinis elementas. Išeitų, kad trečiųjų bolidų pasirinkimas turėtų būti atsitiktinis. Tai pat, kiek galima suprasti, kad prie eilinių burtų neturėtų būti prileidžiama komanda, kurios trečias bolidas važiavo prieš tai buvusiose lenktynėse.
Mes nežinome, ar trečiasis bolidas bus išdažytas lygiai taip pat, kaip ir du pagrindiniai, ar komandos turės teisę ant trečios mašinos reklamuoti kitus rėmėjus. Tokia reklama galėtų padėti komandoms bent iš dalies kompensuoti trečios mašinos parengimo varžyboms išlaidas, tačiau tiksliai nėra žinoma, ar tai bus leidžiama taisyklėse. F-1 Sportinis reglamentas numato, kad „abi mašinos, kurias lenktynėms parengia lenktynių dalyvis, turi būti vienodai išdažytos“. Beje, žodis „abi“ niekaip neapsprendžia trečiojo bolido parengimo galimybės.
Pagrindiniu klausimu dabar išlieka ne tai, kiek komandų atvažiuos į lenktynes Ostine, bet tame, ar kitais metais bus pakankamai čempionato dalyvių. Arba komandos turės startui ruošti po tris bolidus. Tai iš esmės sudėtinga situacija tiems, kuriuos tai liečia, kadangi aišku, kad trečias bolidas neuždirbinės taškų (tokiu būdu neturėdamas įtakos priziniams pinigams), bet šis bolidas atiminės taškus iš kitų komandų. Pavyzdžiui, jei dominuojanti komanda lenktyniaus su trimis bolidais, tai ji gali daugiausiai uždirbti 43 taškus (1+2 vietos), bet visai tikėtina, kad trečiąją vietą užims pilotas, važiuojantis lygiai su tokiu pat bolidu kaip ir lyderiai, vadinasi antra pagal pajėgumą komanda daugiausiai gali tikėtis tik 22 taškų. Būtent tiek tegalima uždirbti iškovojus 4 ir 5 vietas, o ne 27 taškus, jei antros pagal pajėgumą komandos mašinos atvažiuotų 3 ir 4 vietose. Išeina, kad tokiu atveju vidutiniokai bus nustumti dar toliau rikiuotėje ir jų šansai uždirbti daugiau prizinių pinigų sumažės.
FIA jau artimiausiu metu privalo apsispręsti, ar 2015 metais čempionate dalyvaus 18 mašinų, ar 22, kadangi komandos privalo pateikti paraiškas dėl dalyvavimo kitame sezone jau iki lapkričio 1 d. Komandos iki to laiko taip pat privalo sumokėti startinius įnašus: 50 tūkst. JAV dolerių plius 5 tūkst. dolerių už kiekvieną uždirbtą šiemet tašką. Tai reiškia, kad „Caterham“ turi sumokėti 50 tūkst., o „Marussia“ – 60 tūkst. dolerių. Palyginimui, „Mercedes“ sėkmė šiemet jiems kainuos mažiausiai 2,8 mln. dolerių. Visai gali būti, kad sezono pabaigoje ši suma gerokai viršys 3 mln. dolerių.
Belieka tikėtis, kad kuri nors iš atsiliekančių komandų sugebės per artimiausias savaites išspręsti savo problemas, bet tai priklauso nuo komandų-autsaiderių savininkų. Situacija „Caterham“ komandoje labai paini, dabar jos valdymas atiduotas krizių valdytojui, kuris apie „Formulę-1“ praktiškai nežino nieko. Jo veiksmai daug kuo priklausys nuo to, kas jį konsultuos, o jis pats vargu ar sugebėtų išsirinkti gerą patarėją. Žodžiu, kaip pasiseks. Stebėtojai iš šalies kol kas jo veiksmus laiko klaidingais.
„Marussia“ komandos atveju jau yra potencialus pirkėjas, bet panašu, kad dabartinis savininkas paprašė per didelės kainos. Kol kas nėra oficialios informacijos, bet regis, kad „Marussia“ neatvažiuos į Ostiną ir labai keista, kad Bernie Ecclestone‘as apie tai paskelbė iš anksto, kol dar nėra oficialaus šios komandos patvirtinimo. Tai smogia per visą „Formulės-1“ čempionato prestižą: galima nuspėti, kad B. Ecclestone‘as tai padarė specialiai arba jis nesuvokia panašių pareiškimų pasekmių.
Kaip bebūtų , dėl panašių dalykų mažėja visos „Formulės-1“ kaina. Galiojančiomis sutartimis numatyta, kad FIA ir FOM partnerystė galioja nuo 2013 iki 2020 metų ir numatyta šį susitarimą pratęsti dar iki 2030 metų tokiomis pat sąlygomis, vadinasi, mes susidursime su ilgalaikėmis sisteminėmis problemomis. Neabejotina, kad jau artimiausiu metu mes sulauksime atsakymų į daugelį mūsų iškeltų klausimų.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983