Kaip „Lotus“ pavyksta išsaugoti konkurencingumą?

Kaip „Lotus“ pavyksta išsaugoti konkurencingumą?
logo 2015 Spalio 20 d. 06:55, LAT Photographic
Britų ekspertas Jamesas Allenas išanalizavo dabartinę situaciją „Lotus“ komandoje, kuriai pavyksta išsaugoti konkurencingumą, nežiūrint į milžiniškas finansines problemas...
J. Allenas: „Pastaraisiais mėnesiais mes ne kartą girdėjome apie teismų pretenzijas „Lotus“ komandai ir apie užrakintą svečių ložę lenktynėse dėl įsiskolinimų. Paprastai, jei „Formulės-1“ komanda susiduria su finansiniais sunkumais, tai visų pirma atsiliepia jos rezultatams trasoje. Bet kaip tokiu atveju „Lotus“ komandai pavyko įsibrauti į geriausiųjų dešimtuką per paskutinius šešis etapus ir pakilti ant podiumo Spa trasoje?
Kitos viduriniosios grandies komandos labai rimtai modernizavo savo bolidus sezono viduryje, o „Lotus“ biudžeto modernizacijai visai neturėjo – dabar jie naudoja lygiai tokią pačią mašiną, kokia ji buvo ir Melburne. Neturėdama jokių naujienų, ši komanda susikoncentravo ties tuo, kad pasiektų maksimumą iš to, ką ji turi. „Lotus“ technikos lyderiai – Nickas Chesteris ir Alainas Permaine yra verti pagarbos už tai, kad jiems pavyko išsaugoti komandos konkurencingumą.
„Red Bull“ bolidų konstruktorius Adrianas Newey visada sako, kad tikrosios inovacijos „Formulėje-1“ yra įmanomos tik tada, kai bus gerokai palengvintas Techninis reglamentas, bet „Lotus“ pavyzdys parodo, kad esant net nedidelei manevro galimybei, galima komandą išlaikyti palyginti aukštame lygyje. Todėl tai yra labai neįprasta.
„Vienas iš „Formulės-1“ ypatumų, kuris man visada patiko, yra tas, kad galima adaptuotis ir prisitaikyti prie bet kokių sunkių sąlygų. Iš pradžių šiemet mums buvo labai sunku. Mes norėjome patobulinti bolidą, bet neturėjome jokių resursų. Tada mes pakeitėme savo požiūrį ir stengėmės sekundžių dalis atsikovoti per kitas sritis.
Pavyzdžiui, mes paruošėme naują priekinį sparną, bet jis veikė ne taip, kaip mes planavome. Anksčiau mes jį paprasčiausiai išmestumėme į šiukšlių dėžę, o dabar mes pradėjome aiškintis, kodėl naujiena neduoda laukto efekto. Tai išsiaiškinę, mes ištaisėme klaidą ir galiausiai šis sparnas mums padėjo sutrumpinti rato įveikimo laiką“, – pasakojo A. Parmaine.
Romainas Grosjeanas, kuris po šio sezono išeis iš šios komandosir joje praleido visą savo karjerą „Formulėje-1“: „Mūsų bazėje Enstone labai stiprus ir susitelkęs kolektyvas. Japonijoje mes neturėjome net savo svečių zonos, bet tai nieko nepakeitė – mes visi buvome susikoncentravę ties savo darbu, galvojome tik apie tai, kaip pasiekti geresnio rezultato ir nekreipėme dėmesio į sunkias aplinkybes“.
„Renault“ koncernas sandorio dėl komandos pirkimo dar neužbaigė, todėl „Lotus“ darbuotojai gyvena tarsi „ant adatų“. Taip, praėjusį mėnesį jau buvo pasirašytas ketinimų protokolas, bet konkrečios sutarties dar nėra ir Sočio savaitgalio metu sklandė gandai, kad „Renault“ koncerno prezidentas Carlosas Ghosnas nėra įsitikinęs, kad į būsimą gamyklinę komandą verta investuoti šimtus milijonų. Tokia idėja labai patinka marketingo specialistams, o Ghosnas nenori į gyvenimą paleisti naujo projekto, kol nėra įsitikinęs, kiek konkurencinga kitais metais galės būti „Renault“ jėgainė. „Mercedes“ specialistai netgi sutiko padėti kolegoms iš Prancūzijos.
Tuo tarpu „Lotus“ vadovybė yra įsitikinusi, kad reikalas jau yra padarytas, nors negali pasakyti jokių konkrečių terminų. Federico Gastaldi neseniai pareiškė, kad sandoris bus užbaigtas gruodžio mėnesį. Inžinieriai, vadovaujami N. Chesterio, jau kuria naująjį bolidą integruojant „Renault“ jėgos agregatą, nors šiais metais komanda dar naudojo „Mercedes“ jėgaines. Ir kuo ilgiau užtruks komandos pirkimas, tuo labiau visa tai atsilieps komandos konkurencingumui kitais metais. O sugrįžti prie „Mercedes“ jėgainių komanda jau negalės – šiuos motorus kitąmet gaus „Manor“ komanda“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553