Kodėl Barselonoje „Ferrari“ atsiliko nuo „Mercedes“?

Kodėl Barselonoje „Ferrari“ atsiliko nuo „Mercedes“?
logo 2015 Gegužės 17 d. 10:50, Ferrari
Barselonoje Sebastianas Vettelis finišo liniją kirto tik po 45,342 sek. kai finišavo Nico Rosbergas, kuris laimėjo lenktynes Ispanijoje.

O tai reiškia, kad „Ferrari“ atsilikimas nuo „Mercedes“ dar padidėjo. Kuo tai galima paaiškinti? „Auto Motor und Sport“ žurnalisto Michaelio Schmidto nuomone, neverta kalbėti apie tai, kad įdiegtos techninės naujovės nesuveikė. Regis, kad priežasčių reikia ieškoti kažkur kitur.
Ispanijos GP etapas parodė, kad Barselonoje neįvyko esminio jėgų pasiskirstymo pasikeitimo, nebent atsitiko tai, jog „Ferrari“ nusileido „Mercedes“ ekipai kur kas daugiau nei tai būdavo ankstesniuose etapuose. Be to, „Ferrari“ kur kas labiau pajuto „Williams“ komandos konkurenciją. Jei Malaizijoje S. Vettelis iškovojo įtikinamą pergalę, tai Barselonoje jis nugalėti neturėjo jokių šansų. Ir nors oras buvo pakankamai karštas, Katalonijos žiede yra greitų posūkių ir komandoms pavyksta kur kas naudingiau išnaudoti padangų galimybes.
Tačiau asfalto danga Barselonoje yra mažiau abrazyvi nei Malaizijoje, o trečiasis sektorius susideda iš septynių paeiliui posūkių, iš kurių penkis reikia važiuoti ne mažesniu kaip 120 km/h greičiu. Sepango trasoje to nėra. „Jei Malaizijoje padangos susidėvėdavo, tai Ispanijoje buvo kita problema – jos perkaisdavo“, – sakė Vettelis.
Kadangi Barselonoje Vettelis lenktyniavo su atnaujinto aerodinaminio paketo bolidu, užimdamas 3 vietą, jo komandos kolega Kimis Raikkonenas važiavo su senesne mašina ir buvo tik 5-tas. Išeitų, kad „Ferrari“ komandos naujovės, atvežtos į šį etapą, vis tik suveikė.
Efektyviomis buvo ir naujovės ant „Mercedes“ mašinų, bet „Mercedes“ komandos vadovo Toto Wolffo nuomone, esmė ne tik jose: „Trasos būklė Barselonoje dažnai keičiasi. Todėl mes ieškome surasti kuo priimtiniausią kompromisą. Jei tai pavyksta padaryti, padangos tada dirba pačiu geriausiu režimu – būtent tai yra svarbiausia šiose lenktynėse“.
Dar pirmojoje treniruotėje penktadienį Rosbergas pasirinko teisingus nustatymus, ko nesugebėjo padaryti netgi Lewisas Hamiltonas. „Ferrari“ vėliau taip pat pripažino, kad jiems to padaryti taip pat nepavyko. Tada Vettelis sakė: „Gali būti, kad mums reikės dar dviejų lenktynių, kad mes pilnai atskleistumėme atnaujinto bolido galimybes“.
Barselonos trasoje italų komanda „Mercedes“ daugiausiai nusileido vingiuotame 3 sektoriuje, kur čempionų komandos bolidai rodė labai puikų mechaninį sukibimą su trasos paviršiumi. Apskritai, W06 važiuoklė generuoja ryškiai geresnę prispaudžiamąją jėgą nei varžovų važiuoklė – apie tai galima spręsti iš to, kaip abi mašinos važiuoja su pačiomis kiečiausiomis padangomis, kurias gerai įšildyti greitai pavyksta tik „Mercedes“ bolidams. Be to, tik jie galėdavo gerai įveikti trečiąjį sektorių neperkaitindami padangų, tuo tarpu kai abu „Ferrari“ pilotai skundėsi, kad tame sektoriuje bolidai smarkiai slidinėjo.
Trečiojo sektoriaus įveikimo analizė parodė, kad „Ferrari“ Barselonoje pralaimėjo būtent dėl to, kad ši trasa kur kas labiau tinka „Mercedes“ mašinoms. Ryškiausiai tai matyti baigiamosios rato atkarpos įveikimo laikuose, kur „Ferrari“ atsilikdavo daugiausiai, o pirmose dvejose atkarpose ji neturėdavo ryškaus pranašumo.
Bet kokiu atveju, kur kas aiškesnį šių dviejų komandų palyginamąjį vaizdą mes galėsime pamatyti tik po dar trijų etapų, nes Monakas, Kanada bei Austrija labai skiriasi savo charakteristikomis. Tik po to mes pamatysime, ar „Ferrari“ iš tikrųjų sugeba šiemet konkuruoti su pasaulio čempionais. Tiesa, Silverstounui komandos vėl paruoš dar vieną bolidų atnaujinimo paketą.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794