L. Hamiltonas: aš turiu daug projektų už „Formulės-1“ ribų

L. Hamiltonas: aš turiu daug projektų už „Formulės-1“ ribų
logo 2017 Gruodžio 10 d. 13:29, Daimler

Lewisas Hamiltonas: aš turiu daug projektų už „Formulės-1“ ribų

Keturiskart pasaulio čempionas Lewisas Hamiltonas kalba apie tai, kaip jam pavyko pridėti po vasaros pertraukos, kodėl jis Fernando Alonso laiko pačiu stipriausiu priešininku ir kada planuoja išeiti iš „Formulės-1“...

  • Kaip išėjo, kad šiame sezone savo sportinės formos piką pasiekėte tik po vasaros pertraukos?
  • Man persilaužymo etapu tapo lenktynės Silverstoune, lyg po štilio vėjas staiga pradeda pūsti į bures. Būtent tai su manimi atsitiko Silverstoune. Vengrijoje mūsų mašina nebuvo pati greičiausia, bet mūsų tai nesutrikdė, kadangi mes žinojome, kad galime pasiekti daugiau. Savaitgalis Budapešte buvo labai sunkus, bet tai sutelkė komandą. Nors mes nelaimėjome lenktynių, bet parodėme, kad esame vieningi. Vėliau mes dirbome kur kas geriau.
  • Bet jūs kalbėjote apie permainas vasaros atostogų metu...
  • Man patiko pertrauka – aš puikiai praleidau laiką ir labai tvarkingai švaisčiau savo energiją per tas keturias savaites. Iš pradžių aš atsipalaidavau, kad sukaupčiau jėgų, o po to pradėjau pasiruošimą ir kitose lenktynėse buvau labai optimalios formos. Aš jaučiau save neįtikėtinai stipriu. Tačiau pertraukos metu aš tęsiau mašinos tyrinėjimus, bandžiau suprasti, kaip su ja reikia dirbti, kad galėčiau ją pilotuoti taip, kaip aš noriu.
  • Ar anksčiau teko pilotuoti mašiną, prie kurios būdavo taip pat sunku priprasti?
  • 2008 m. „McLaren“ mašina buvo sudėtinga, o 2009 m. – tiesiog siaubinga. Šio sezono „Mercedes“ bolidas tapo pačia sudėtingiausia ta prasme, kiek sunku su ja surasti bendrą kalbą, kartais būdavo labai sunku priversti ją tinkamai dirbti. Kai kurios problemos persekioja mus jau ne vienerius metus. Šiais metais mes supratome, ką konkrečiai reikia padaryti, tikiuosi, kad 2018 metais silpnosios vietos bus panaikintos. Prieš šį sezoną mums teko sukurti naują mašiną, tai iš dalies paaštrino mūsų problemas. Padangos turėjo įtakos mašinos elgesiui. Nesupraskite manęs neteisingai, mašina išėjo puiki, bet kartais ją būdavo sunku priversti ją gerai dirbti.
  • Ar po vasaros pertraukos mes matėme Lewisą Hamiltoną jo sportinės formos pike?
  • Aš norėjau žengti dar vieną žingsnį į priekį. Atvažiuodamas į lenktynes, jūs norite maksimaliai parodyti savo potencialą – ir savo mašinos. Atsidūręs prie vairo, jūs norite laimėti. Būtent taip buvo su manimi po vasaros pertraukos. Mašina ne visuomet leisdavo pasiekti maksimumo, bet aš vis tiek stengiausi daryti tai, kas buvo mano jėgoms. Net tose lenktynėse, kuriose mes atrodydavome nepakankamai konkurencingais, mes pasiekdavome kur kas aukštesnio rezultato nei mes tikėdavomės. Yra plona riba tarp to, kad iš mašinos galėtum išspausti maksimumą ir neperžengti neleistinų ribų.  Žmonės kalbėjo, kad šiais metais pas mus buvo geriausia mašina, bet ji irgi turėjo problemų, Po to, kas atsitiko Vengrijoje, aš geriau pradėjau suprasti mūsų galimybes.
  • Kartais jūs tiesiog stengėtės sumažinti praradimus?
  • Ne, aš taip nemanau. Kalba ėjo ne apie tai, kaip sumažinti praradimus, o apie tai, kaip pasiekti maksimumą kiekvienoje konkrečioje situacijoje. Viskas susiveda į tai, kaip surasti teisingą balansą – man pavyko tai padaryti. Žmonės kartais klausia, kodėl aš tiek daug keliauju pertraukomis tarp lenktynių, bet man tai yra būtina palaikyti vidinę harmoniją.
  • Kiek svarbus buvo jūsų susitikimas su Toto Wolffu praėjusią žiemą?
  • Kai atvažiuoji į biurą, tu jauti, tarsi tavo vadovas nenori tavęs matyti, o tai sukuria nelabai darbingą aplinką. Šis susikimimas išties buvo svarbus man. Man tai buvo savotiškas perkrovimas. Jei aš atvažiuoju į trasą, tai visi žino, kad aš atiduosiu visas jėgas. Tada ir komanda dirba maksimaliai. Taip mes išblaškome visas abejones.
  • Jūs vėl tapote komandos lyderiu?
  • Aš nelaikau savęs komandos lyderiu. Aš – viena grandis didelėje grandinėje. Paslaptis yra ta, kad ryšiai tarp grandžių turi būti maksimaliai tvirti.
  • Kaip jūs vertinate kovą su Sebastianu Vetteliu? Ar jis neišlaikė jūsų spaudimo?
  • Tai tik prielaidos. Sunku spręsti iš šalies. Jūs visuomet stengiatės parodyti kuo didesnį spaudimą todėl, kad norite, jog varžovas parodytų silpnumą. Bet jau pusė procento silpnumo yra pakankamai. Aš manau, kad sėkmės raktas – pasirodymų stabilumas. Aš šį sezoną lyginu su Huseino Bolto 100 metrų bėgimu, jis irgi kartais startuoja ne per geriausiai, bet po to prideda. Sezono pabaigoje aš buvau kur kas geresnis nei jo pradžioje.
  • Vadinasi, ir Vettelis tapo geresnis po dvikovos su jumis?
  • Žinoma. Bet aš jums nepasakysiu, ką sužinojau apie Sebastianą. Spėju, kad kitą sezoną jis taps dar stipresniu, bet aš to nebijau. Jei aš maksimaliai atsiduosiu, tai galiu sulaikyti ką tik nori.
  • Jūs praleidote savo patį geriausią sezoną?
  • Aš sezoną praleidau beveik be klaidų, bet esu nepatenkintas savo pasirodymais Rusijoje ir Monake. Austrijoje aš buvau nubaustas už pavarų dėžės keitimą. Daugiau aš nebedariau klaidų – tai yra pagrindas pasididžiavimui.
  • Spėkime, kad 2018 m. „Mercedes“, „Ferrari“ ir „Red Bull“ ir „McLaren“ turės vienodas mašinas. Ko jūs labiausiai privengsite?
  • Spėju, kad įtempčiausia kova bus tarp manęs ir Vettelio, Verstappeno ir Alonso. Manau, kad kitais metais mes galėsime pakovoti tarpusavyje. Visi mes truputį skirtingi, tačiau galime kovoti „ratas į ratą“. Po šio sezono patirties aš daugiau vietos paliksiu Sebastianui. Aš paliksiu daugiau vietos ir Maxui bet dėl kitų priežasčių – jis labai smarkiai rizikuoja. Maxas su metais taps dar geresniu. Fernando – pats sudėtingiausias varžovas aš gerbiu jį. Norint aplenkti jį, reikia pasinaudoti visomis kortomis, kokias jūs tik turite. Kas iš mūsų keturių atsidurs priekyje? Aš už tai, kad sužinočiau, esu net pasirengęs susimokėti...
  • Kiek dažnai jūs galvojate apie „Formulę-1“ ne lenktynių savaitgalių metu?
  • Kiekvieną dieną, bet aš nepiktnaudžiauju tuo. Jei apie kažką per daug galvosi, tai gali tapti kontrproduktyviu. Neužilgo iki Brazilijos etapo aš parašiau savo inžinieriui: „Kaip atrodys mašina? Kokių mes galime turėti problemų? Kokius mes turime šansus nugalėti?“ Aš dažnai galvoju apie panašius dalykus, bet aš turiu ir kitokių minčių. Aš užsiimu daugeliu projektų už automobilių sporto ribų, kurie reikalauja detalaus planavimo. Jūs sužinosite apie tai per artimiausius kelerius metus.
  • Jūs perėjote prie dietos. Ar tai jums kaip nors padėjo?
  • Energijos aš visuomet turėjau daugiau nei reikia. Kadangi aš daugiau nebevalgau mėsos, tai pas mane dabar mažiau problemų su skrandžiu, aš jaučiuosi kur kas geriau. Nepaprasta pereiti prie dietos, bet jei tau pavyko peržengti ribą, tai tu daugiau nebenori mėsos. Ir man tai patiko. Aš daugiau nebenoriu eiti į restoraną valgyti kepsnio. Man mėsos atsisakymas nėra kova. Aš dabar valgau tik augalinį maistą ir vartoju daugiau angliavandenių, kai anksčiau viskas būdavo atvirkščiai. Mano gyvenimas pasikeitė ir aš jaučiuosi gerai kaip niekada.
  • Kas jus atvedė prie to?
  • Mano draugai vegetarai. Jie man papasakojo apie tokius dalykus, apie kuriuos aš net supratimo neturėjau. Kuomet aš supratau, kokią mėsą aš valgydavau, tai aš palaipsniui, žingsnis po žingsnio pradėjau jos atsisakyti. Du su puse metų aš nevalgau raudonos mėsos, o nuo metų pradžios atsisakiau vištienos ir maitinausi tik žuvimi, kol nepažiūrėjau vieno dokumentinio filmo.
  • Jūs neturite trenerio. Kodėl?
  • Aš norėčiau sugrįžti prie ištakų. Iki „Formulės -1“ aš neturėjau trenerio. Aš atsimenu dienas, kai keldavausi 6 val. ryto, kadangi tėvas ėjo į darbą. Aš eidavau į treniruoklių salę ir treniruodavausi. Tėvas labai daug dirbo, kad aš prasimuščiau į „Formulę-1“ ir aš pasakiau sau, kad negaliu jo pavesti. Viena kartą aš taip ilgai treniravausi, kad vakare užmigau mašinoje pakeliui namo. Dabar man nereikia trenerio, kadangi aš pats galiu nuspręsti, ką reikia daryti. Treneriai nuolat stumia jus, sako, ką reikia daryti ir tokioje situacijoje jūs galite pajusti nusiraminimą, pradėti tingėti, todėl, kad visą laiką remiatės tik trenerio programa. Aš pats apsprendžiu treniruočių apimtis ir jų intensyvumą.
  • Kiek ilgai jūs dar ruošiatės lenktyniauti „Formulėje-1“?
  • Man teks praleisti dar vienerius metus su komanda pagal galiojantį kontraktą, aš noriu pratęsti bendradarbiavimą, bet jau pasiekiau tokios stadijos, kada mane kamuoja klausimas, ar aš ilgėsiuosi „Formulės-1“ po metų ar po penkių, jeigu aš išeisiu. Neseniai aš bendravau su draugu apie dalykus, kurių su nekantrumu laukiu – apie tai, kad aš gyvensiu vienoje vietoje, užsiimsiu rutininiais reikalais, nuolat matysiu savo draugus ir šeimą. Pasilikdamas „Formulėje-1“ dar vieneriems metams, aš visa tai vis atidedu. Tikiuosi, kad aš pasirinksiu teisingą momentą, kada man išeiti iš „Formulės-1“.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794