Lanksčių priekinių sparnų epopėja nerimsta

Lanksčių priekinių sparnų epopėja nerimsta
logo 2010 Liepos 30 d. 21:53, Darren Heath
McLaren“ ir kelios kitos komandos kreipėsi į Tarptautinę automobilių federaciją (FIA), prašydamos oficialiai paaiškinti, ar lanksčios „Red Bull“ ir „Ferrari“ bolidų priekinių sparnų konstrukcijos tikrai atitinka galiojančias „Formulės-1“ taisykles, skelbia BBC.
Šie aerodinaminiai elementai sulaukė susidomėjimo jau praėjusį savaitgalį, kai fotografijas nagrinėjusi žiniasklaida pastebėjo, kad kai kurių ekipų automobilių priekinių sparnų kraštai yra gerokai žemiau nei konkurentų technikos atveju. Tuomet, po daug diskusijų šia tema, FIA technikos specialistai neišreiškė jokių priekaištų.
Nuotraukos užfiksuoti žemesni aerodinaminių elementų kraštai teoriškai turėtų sukurti pastebimai didesnę prispaudžiamąją jėgą, dėl ko, savo ruožtu, turėtų būti įmanoma didesniu greičiu įveikti neaštrius posūkius. „Red Bull“ atveju pastebėtas didesnis lankstumas, „Ferrari“ – kiek mažesnis.
Lanksčių priekinių sparnų epopėja nerimsta ir šį savaitgalį. Atvykęs į Vengriją, „McLaren“ komandos vadovas Marinas Whitmarshas pareiškė, kad jam sunku įsivaizduoti, kaip šie elementai kai kuriuose boliduose gali atitikti taisykles, o „Red Bull“ bosas Christianas Horneris toliau aiškino, kad reglamentas šiuo atveju nėra pažeidžiamas.
BBC teigimu, „McLaren“ ir neįvardinamos kitos komandos kreipėsi į FIA, prašydamos oficialiai išaiškinti taisykles šiuo konkrečiu atveju. Pranešama, kad lankstūs priekiniai sparnai techninės apžiūros specialistų buvo patikrinti įprastomis atsparumo lankstumui procedūromis ir nebuvo pastebėta jokių nustatytos normos viršijimų.
„Šiuo metu priekinių sparnų kraštai turi būti 85 mm aukščiau už (bolido dugno – red. past.) plokštę“, - pareiškė M. Whitmarshas.
„Mums sunku įsivaizduoti, kaip veikiant bet kokiai tiesinei jėgai, šie elementai galėtų liesti žemę. Šių bolidų sparnų kraštai akivaizdžiai turi nubrozdinimų, kas leidžia spėti, kad jos liečiasi su žeme“, - aiškino „McLaren“ komandos vadovas.
„Mes bandome tai išsiaiškinti su FIA, nes mums tai atrodo neįprasta“, - pripažino specialistas.
„Jei galų gale šie įtaisai ir sistemos, kurie turėtų būti tvirti, tačiau liečia žemę, bus leisti (naudoti – red. past.), tuomet, spėju, ir mes turėsime juos sumontuoti“, - pridūrė jis.
C. Horneris, tuo tarpu, pažymėjo, kad „Red Bull“ priekinis sparnas tėra protingas inžinerinis sprendimas, nepažeidžiantis galiojančių taisyklių.
„Naujasis priekinis sparnas elgiasi taip, kaip protingi vaikinai jį ir sukūrė, ir jis atitinka visas taisykles. Daug kitų komandų naudoja panašias koncepcijas“, - pažymėjo jis.
Specialistų nuomone, „Ferrari“ ir „Red Bull“ priekiniai sparnai gali būti sukurti taip, kad veikiami iki 50 kg masės, jie būtų palyginti nelankstūs, o esant didesnei jėgai, taptų lankstesni, taip sėkmingai įveikiant FIA patikrinimą ir pasinaudojant visais tokių sistemų privalumais lenktynėse.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794