Lenktynės, kurios vyksta už trasos

logo 2014 Rugpjūčio 16 d. 10:12, Red Bull
Joe Milleris „BBC“ apžvelgė vis didėjančią informacijos bei telekomunikacijos technologijų svarbą „Fomulėje-1“.
Technologijos visada buvo svarbi „Formulės-1“ dalis, bet tradiciškai didžiausios inžinierių pastangos būdavo nukreiptos į vis greitesnio bolido kūrimą. Pastaraisiais metais be bolido greičio, telekomunikacijos turi vis daugiau įtakos komandų rezultatams.
Visi automobilio duomenys, tokie kaip padangų slėgis, prispaudžiamoji galia ar kuro sunaudojimas yra analizuojami realiu laiku bei iškart pateikiami pilotams. Pasinaudodami informacija lenktynininkai gali išspausti papildomas milisekundes, kurios neretai lemia pergalę.
Problema, su kuria susiduria komandos, yra ta, kad FIA riboja trasos personalo kiekį iki 60 žmonių. Norint tiksliai interpretuoti duomenis gaunamus iš daugiau nei 150 sensorių, reikia žymiai daugiau specialistų. Lieka vienintelė išeitis – naudojant super greitą interneto ryšį akimirksniu nusiųsti gigabaitus duomenų į ekipos būstinę.
Simuliacija realiu laiku
„Vienintelis būdas apdoroti tokį informacijos kiekį yra siųsti duomenis atgal į gamyklą, kur pasitelkiama papildomų specialistų pagalba“, – aiškino „Red Bull“ techninio bendradarbiavimo direktorius Alanas Peaslandas. „Gamykloje įmanoma simuliuoti situaciją realiu laiku.“
Tačiau itin greitą ir patikimą ryšį nėra taip lengva užtikrinti, turint galvoje, kad „Formulės-1“ lenktynės keliauja po visą pasaulį, o komandos reikalauja, kad laikinas ryšys veiktų tarsi nuolatinis.
Norėdama užtikrinti tokią kokybę „AT&T“, teikianti komunikavimo sistemas „Red Bull“, į kiekvienas lentynes siunčia būrį specialistų. Sukuriamas ryšys, kurio maksimalus vėlavimas yra 300 milisekundžių – laikas per kurį žmogus sumirksi.
Kai lenktynės vyksta arčiau „Red Bull“ gamyklos Milton Keinse, vėlavimas gali nukristi iki stulbinančių 7 milisekundžių. Perduodamų duomenų kiekis taip pat būna didžiulis, kartais viršija 100 gigabaitų per sekundę.
Siunčiama viskas, pradedant aukštos kokybės vaizdu iš visų bolide esančių kamerų, baigiant visais sensorių užfiksuotais parodymais, kuriuos naudojant gamykloje galima atkurti, ką tuo metu mato ir jaučia pilotas. Tikslūs orų bei konkurentų bolidų lokacijos trasoje duomenys taip pat persiunčiami į būstinę. Visa ši informacija yra apdorojama ir lemia sprendimus priimamus lenktynėse.

Ne vieta spėliojimams
Kad nebūtų per paprasta, bolidai kiekvienose lenktynėse būna atnaujinti. „Beveik kiekvienose lentynėse mes atsivežame naujų dalių, kurios prieš tai niekada nebuvo testuotos trasoje“, kalbėjo A. Peaslandas. „Automobilis būna specialiai paruoštas kiekvienoms lenktynėms.“
To pasekoje, prireikia daryti žaibiškus sprendimus: ar modifikuoti lenktynininko naudojamą trajektoriją, ar sukti į aptarnavimo zoną, ar pakeisti, o gal pakoreguoti detalę. Kartais mažos detalės netgi būna vietoje atspausdinamos trimačiu spausdintuvu pagal iš gamyklos gautas specifikacijas.
„Mūsų strategija nuolat keičiasi“, aiškino A. Peaslandas. „Tačiau sprendimai yra grindžiami konkrečia informacija, o ne spėjimais.“
Ryšio patikimumo svarba nuolatos auga, nes F-1 ekipos neišsiverstų be informacijos. „Tata Communications“, kompanijos teikiantčios ryšio paslaugas „Mercedes“ komandai, teigimu, per „Formulės-1“ sezoną sunaudojama apie 100000 kilometrų kabelio. O kokybei užtikrinti reikalingos 2 darbininkų komandos.
„Mes sudarėme dvi komandas, kurios pasikeisdamos dirba kas antroje lentynių lokacijoje“, kalbėjo „Tata Communications“ atstovas. Tai padeda užtikrinti, kad bet kuriose lenktynėse „Tata“ suteikia žaibišką internetą, o viskas įrengiama per 2 dienas. Iš karto po finišo visa įranga surenkama ir siunčiama į kitą vietą.
Nepamirštamas ir saugumas
Greitis nėra vienintelis dalykas apie kurį reikia pagalvoti. Duomenys, keliaujantys tarp trasos ir gamyklos yra labai slapti. Bet koks nutekėjimas gali kainuoti lenktynes ir daugiau. Tiek „AT&T“, tiek „Tata“ tikina, kad jų ryšys yra saugus. Tikslūs saugumo užtikrinimo būdai yra įslaptinti.

Vis didėjant duomenų ir jų analizės įtakai „Formulėje-1“, interneto tinklai bei ryšys įgauna vis didesnę svarbą. Nenuostabu, kad informacijos perdavimas yra saugomas ne menkiau nei bolido brėžiniai. A. Peaslandas situaciją apibendrino taip: „Vyksta ne tik automobilių, bet ir vystymosi lenktynės.“


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553