Lietuvio sirgaliaus nuotykiai Singapūre

Lietuvio sirgaliaus nuotykiai Singapūre
logo 2015 Spalio 08 d. 06:55, f-1.lt
Lietuvis matematikas Saulius Dobilas šiuo metu gyvena Honkonge ir yra aistringas „Formulės-1“ sirgalius, palaikantis „Ferrari“ komandą. F-1.lt portalo prašymu Saulius pasidalino savo įspūdžiais iš neseniai aplankyto Singapūro GP etapo...
„Ferrari“ „pole“ pozicija?! Taip, kurgi ne! Net ir nesusapnuočiau tokių dalykų po 12 iš eilės pirmųjų starto pozicijų šį sezoną okupuotų „Mercedes“ pilotų. Mano draugė neabejotinai vyko į Singapūrą tikėdamasi išvysti Lewisą Hamiltoną pirmoje eilėje ir ant aukščiausio apdovanojimų pakylos laiptelio.
Po užbaigtų darbų ir pagaliau atkeliavusių atostogų išskubėjom į Honkongo oro uostą, iš kurio tiesiogiai skridom į Singapūrą. Nors oro uostas ir didelis, bet jau gerai pažįstamas, tad gana greitai atlikome visas procedūras ir atsidūrėme prie laipinimo vartų.
Kadangi nusileidome jau po vidurnakčio, oro uostas buvo tuštokas ir nereikėjo stovėti eilėse prie pasų kontrolės (verta žinoti, kad Lietuvos piliečiams vizos į Singapūrą, vykstant turistiniais tikslais, nereikia). Deja, bet dėl vėlaus atvykimo laiko negalėjom pasinaudoti metro. Po trumpos kelionės taksi atvykom į savo nediduką viešbučio kambarį, kuriame vietos šokiams tikrai nebuvo pakankamai, bet visi kiti menki trijų žvaigždučių viešbučio patogumai buvo savo vietoj. Kai keliauji į F1 lenktynes, tai prašmatnaus viešbučio tikrai nereikia. Visą laiką vis tiek praleidi trasoje arba mieste, o į viešbutį grįžti tik pamiegot.
Kitos dienos užduotys buvo papietauti ir įsigyti SIM kortelę, kad būtų galima be apribojimų dalintis įspūdžiais su draugais tiesiai iš trasos. Dėl maisto bėdų neiškilo – įvairiausių kavinių ir restoranėlių begalės kiekviename prekybos centre. Pasimėgavę Honkongo maistu susiradom mobilaus ryšio operatoriaus „Singtel“ parduotuvę ir įsigijom „Turisto“ SIM kortelę su 100 GB duomenų limitu ir savaitės galiojimu.
Neįsivaizduoju, kaip per savaitę įmanoma tiek duomenų parsisiųst į mobilų telefoną, bet ši kortelė buvo tinkamiausia mūsų reikmėms kainos ir galiojimo termino atžvilgiu.
Mūsų įsigyti kombinuoti bilietai penktadienį mums leido patekti į trečią ir ketvirtą zonas, ir „Bay“ tribūną tarp 18-19 trasos posūkių su vaizdu į garsųjį Singapūro „Marina Bay“. Treniruotes būtent iš ten ir stebėjome – pirmosios jų prasidėjo dar esant šviesiam paros metui, bet joms artėjant prie pabaigos ir saulei besislepiant už horizonto, trasoje pradėjo dominuoti dirbtinis apšvietimas.
Naujas, dar nepatirtas, ir tikrai malonus akiai vaizdas. Toks jausmas, kad stebi kompiuterinį žaidimą, o ne gyvai vykstantį renginį su pasakiškai žvilgančiais bolidais – reginys tikrai vertas dėmesio. Pirmosios treniruotės prasidėjo ir baigėsi be didelių įvykių su Mercedes pilotais priešakyje, galbūt tik išskyrus Aleksanderio Rossi („rookie mistake“) avariją po mūsų tribūna.
Antrosios treniruotės prasidėjo panašiai kaip pirmosios užsibaigė – su „Manor“ bolidu sienoje. Daugiau dramos trasoje nebebuvo, nors rezultatai ir pasirodė šiek tiek netikėti su Kvyatu priekyje ir Raikkonenu jam čia pat už nugaros. Vis dėlto tai nesukėlė panikos „Mercedes“ sirgaliams, nes tai buvo tik penktadienis, kai komandos vykdo savas programas ir į ratų įveikimo laikus kreipia mažiau dėmesio.
Pasibaigus treniruotėms pajudėjom iš tribūnos į ketvirtą zoną kur jau buvo didžiulis būrys žmonių susirinkęs stebėti Pharrell Williams koncerto. Garsu, šviesom ir žmonių gausa tai prilygo muzikos festivaliui ir greitai pasimiršo, kad visai čia pat ką tik griaudėjo F-1 variklių garsai. Iš tiesų, buvo jausmas, kad žiūrovai daug aistringiau palaikė Pharrello nei „Formulės-1“ lenktynininkus ir tas jausmas nepaliko mūsų visą savaitgalį. Žmonių į Singapūro GP susirinko labai daug, bet nemaža jų dalis ėjo stebėti reginio ir koncertų bei turėjo
pakankamai menką supratimą apie „Formulę-1“, lenktynininkus ir kas vyko trasoje. Šiuo atžvilgiu Singapūras negalėjo lygintis su tokiom legendinėm trasom kaip Monza, Silverstonas ar Spa bei jų „išprotėjusiais“ sirgaliais, bet renginys Singapūre tikrai suorganizuotas labai gerai su daugybe scenų, koncertų, šou elementų, magų pasirodymų.

Vis dėlto nesulaukę koncerto pabaigos patraukėme atgal į viešbutį, kad neužstrigtume masėje žmonių bandančių palikti trasą vienu metu.
Šeštadienis – netikėtumų vakaras
Savaitgaliui įsibėgėjant entuziazmas tik didėjo, ne vien dėl artėjančios kvalifikacijos, bet ir dėl mūsų šeštadieninių bilietų leidžiančių eiti į visas keturias trasos zonas ir „Pit“ tribūną.

Rytą tiltu per „Marina Bay“ patekome į antrą trasos zoną. Joje, be milžiniško apžvalgos rato, pavadinto „Singapore Flyer“, buvo ir keletas neblogų stebėjimo vietų. Jeigu suplanuosite važiuoti į Singapūro GP kitais metais ir nenorėsit leisti pinigų „Grandstand“ bilietams tai tikrai patarčiau įsigyti „Premier Walkabout“ bilietus, kurie leidžia eiti į visas zonas, nei „Walkabout“ bilietai su kuriais galėtumėte patekti tik į ketvirtą
zoną. Geriausios stebėjimo vietos yra pirmoje ir antroje zonose, o ir žmonių ten mažiau nei trečioje ir ketvirtoje.
Iš lėto perėję nelabai didelę antrą zoną atsidūrėme pirmojoje, šalia savo tribūnų. Skirtumas tarp pirmos zonos ir ketvirtos buvo iškart matomas. Tai atsispindėjo ne tik geresnėmis stebėjimo vietomis, bet ir aukštesnės klasės aplinka, įskaitant laivus ir jachtas prieplaukoje, į kurias buvo galima patekti tik turint specialius bilietus. Taip pat koncertais ir įvairiais pasirodymais vykstančiais tarp važiavimų trasoje. Netgi tualetai buvo geresni ir švaresni palyginus su kilnojamom būdelėm ketvirtoje zonoje.
Štai ir atėjo laikas lipti į tribūną stebėti šeštadienio treniruočių. Jos, žinoma, tetrunka tik valandą todėl tikrai neprailgo, nors veiksmo ir nebuvo daug. Tačiau rezultatai ir toliau stebino, šį kartą su „Ferrari“ pilotais priekyje ir abiem „Red Bull“ už jų. Džiaugtis gal dar buvo ir ankstoka, bet lūkesčiai jau pradėjo augti ir ne vien dėl „Mercedes“ pilotų, buvusių tik penktoje ir šeštoje vietose, bet ir dėl didžiulio jų atsilikimo nuo pirmoje vietoje treniruotes baigusio Vettelio (L.Hamiltonas – 1,1 sek., N. Rosbergas – 1, 5 sek.).
Prasidedant kvalifikacijai tribūnos buvo praktiškai pilnos, nors nemaža dalis žiūrovų nebuvo panašūs į ištikimus fanus. Tik vienas kitas turėjo komandų atributikos, dažnai apsiribojant kepurėle nuo saulės ar marškinėliais, o vėliavų buvo beveik nematyti. Netrukus į trasą išriedėjo pirmieji bolidai ir minia šiek tiek atgijo, pažadinta V6 variklių gausmo. Pirmoji kvalifikacijos dalis praėjo be didelių netikėtumų su dviem „Sauber“ ir „Manor“ bei P. Maldonado „Lotus“ už penkioliktuko ribų. Antroje kvalifikacijos dalyje pradėjo ryškėti „Ferrari“ ir „Red Bull“ pranašumas, bet vis dar buvo sunku patikėti, kad „Mercedes“ neblefavo ir jog tai buvo jų tikrasis greitis. Draugei pradėjus nerimauti dėl prastokų Hamiltono rezultatų, teko ją guosti, pabrėžiant, kad Lewisas bet kada gali įveikti labai greitą ratą ir jog dar ne viskas yra prarasta.
Trečioje kvalifikacijos dalyje, pilotams įveikus po pirmąjį greitą ratą, jau buvo sunku paslėpti šypseną savo veide, matant Sebastianą dešimtuko priešakyje. Bolidams pradėjus antrąjį greitą ratą teko griebtis telefono ir sekti sektorių laikus oficialioje „Formulės-1“ aplikacijoje, nes nekantrumas ir jaudulys tiesiog neleido laukti kol lenktynininkai kirs finišo liniją.

Pamačius „purpurinius“ Vettelio sektorius ir negerėjantį Hamiltono laiką, „pole“ pozicija pradėjo artėti prie realybės su kiekviena akimirka. Sebastianui kirtus finišo liniją pusantros sekundės greičiau nei penktoje vietoje likusiam Hamiltonui užplūdo begalė gerų emocijų tikintis, kad šis didžiulis pranašumas bus išlaikytas ir sekmadienio lenktynėse. Man pasveikinus visus Facebook'e su iškovota „pole“ pozicija greitai atsirado komentaras iš vokiečio Jenso, su kuriuo susipažinau stebėdamas Malaizijos GP: „Kiekvieną kartą tau vykstant į lenktynes, „Ferrari“ atsiduria priekyje. Gal tu geriau baik stebėti lenktynes gyvai?"
Pasibaigus kvalifikacijai ir po jų vykusioms parodomosioms lenktynėms, pajudėjom link ketvirtos zonos. Mums gerai pasiruošus Singapūro lenktynių stebėjimui, mes žinojome, kad dalis trasos bus atidaryta pirmos ir antros zonos žiūrovams, kad jie galėtų greičiau patekti į ketvirtąją zoną stebėti koncerto. Priartėję prie 21-ojo trasos posūkio, mes stabtelėjome 10-čiai minučių ir laukėme momento kai ši trasos dalis bus atidaryta. Panašu, kad daugelis žmonių arba nežinojo apie šį alternatyvų kelią arba tiesiog nenorėjo laukti ir tiesiog žygiavo šalia trasos esančiu takeliu. Mūsų neilgas laukimas atsipirko su kaupu ir mes buvome vieni iš pirmųjų žengę į trasą.
Sekmadienis – ne, tai buvo ne sapnas
Ryte kėlėmės šiek tiek anksčiau nei įprastai, nes norėjome aplankyti „Sentosa“ salą, esančią Singapūro pietinėje dalyje. Tai dar vienas pliusas rengiant lenktynes vakare – lieka laiko aplankyti ir kitas vietas. Saloje galima rasti „Universal Studios“ parką ir dar daugybę kitų pramogų, bet mes apsiribojome pasivaikščiojimu ir pietumis.
Pabuvę „Sentosoj“ patraukėm į trasą kur pagrindinį savaitgalio įvykį, F- 1 lenktynes, buvom pasiruošę stebėti iš „Padang“ tribūnos esančios ketvirtojoje zonoje tarp devinto ir dešimto trasos posūkių. Vieta pamatyti lenkimus ne pati geriausia, bet stebėti lenktynes visai patogi, su TV ekranu tiesiai prieš mus. Į
trasą atvykom keturias valandas prieš lenktynes kai žmonių dar buvo nedaug. Atvykti anksti patartina, nes tada nereikia ilgai laukti prie patikros vartų. Pailsėjome ant pievutės, pasistiprinome čia pat įsigytais „burrito“ ir „fish & chips“ ir visai nejučia atėjo metas keliauti į tribūną stebėti lenktynininkų parado. Tai buvo bene geriausia proga iš arti pamatyti „Formulės 1“ pilotus. Šio momento nekantriai laukė mano draugė, norėjusi pagaliau gyvai išvysti Lewisą Hamiltoną. Visi lenktynininkai buvo sutalpinti ant vienos platformos ir buvo apvežti aplink trasą be jokių stabtelėjimų.
Paradui pasibaigus, prasidėjo pasiruošimas lenktynių startui. Puiki proga paskutinį kartą apsilankyti
tualete ir pasirūpinti maisto ir vandens atsargomis – juk lenktynės Singapūre tradiciškai ilgos ir karštos.
Startas – labiausiai jaudinanti viso lenktynių savaitgalio dalis. Draugė visad juokiasi kai aš žiūrėdamas lenktynes namuose per televizorių, užsidegus raudonoms šviesoforo signalo šviesoms, palinkstu į priekį link TV ekrano su nekantrumu laukdamas kol bolidai pajudės iš savo startinių pozicijų. O štai Singapūre lygiai taip pat ji palinko į priekį savo tribūnos kėdėj. Šviesoms užgesus, lyderiai pajudėjo į priekį be jokių problemų, o „Ferrari“ bei „Red Bull“ komandų sirgalių džiaugsmui, jiems pavyko išsaugoti savo pozicijas trasoje. Žinant, kad lenkti Singapūro trasoje nėra lengva.
Nuo pat lenktynių pradžios buvo panašu, kad lyderiai nekibs vieni kitiems į atlapus ir žais ilgą žaidimą stengdamiesi patausoti padangas lenktynių pradžioje, kad galėtų pamėginti lenkti varžovus sustojimų fazėje. Vienintelė išimtis turbūt buvo Vettelis, kuris nesivargino nieko tausoti ir jau pirmuosiuose dvejuose ratuose nuo Ricciardo atitrūko per 4,4 sekundes.
Artėjant pirmųjų sustojimų laikui tarpai tarp varžovų pradėjo mažėti. Pirmieji iš lyderių į „boksus“ pasuko Kvyatas ir Massa taip tikėdamiesi pakilti rikiuotėje aukščiau, deja nei vienam, nei kitam to padaryti nepavyko. Massa nukentėjo, kai išvažiuodamas iš techninio aptarnavimo juostos susidūrė su Hulkenbergu. Tai lėmė virtualaus, o vėliau ir tikro saugos automobilio fazę. Būtent čia pralošė ir Kvyatas su savo ankstyvu sustojimu. Praėjus trečdaliui lenktynių, „Mercedes“ pilotai pakilo į ketvirtą ir penktą vietas.
Netrukus sugriuvo Hamiltonui praradus variklio galią. Jis greitai nusirito rikiuote žemyn ir turėjo baigti lenktynes anksčiau laiko, kai tuo tarpu Rosbergas taip pat prarado šiek tiek laiko trumpam užstrigęs už problemų kamuojamo komandos draugo.
Priartėjus antrųjų sustojimų metui vėl pirmas mirktelėjo Kvyatas, bet jam dar kartelį nepasisekė, šį kartą dėl žiūrovo „lunatiko“ kaltės, kuris nusprendė perlipti tribūnas nuo trasos skiriančią apsauginę tvorą ir pasivaikščioti po trasą lenktynių įkarštyje. Į trasą vėl buvo išleistas saugos automobilis ir tai sužlugdė paskutines Ricciardo viltis pakovoti su Vetteliu dėl pergalės, nes visi pilotai pasuko į „boksus“ pasikeist padangų, o trasoje aplenkti Sebastiano Danielis buvo nepajėgus.
„Whoop, whoop!" Pergalė jau atrodė ranka pasiekiama ir iki jos tetrūko 20 nuobodžių ratų. Nuobodžių?! Ne... Paskutinės lenktynių atkarpos nuobodžia tikrai nebuvo galima pavadinti. Tuojau po lenktynių „restarto“ prasidėjo jaunėlio Verstappeno ir jam iš paskos sekusio Sainzo šou.
Verstappenui lenktynių pradžia nesusiklostė. Jam nepavyko pajudėti iš vietos starto metu, todėl jo bolidas buvo nustumtas į techninę aptarnavimo juostą. Maxui pagaliau pajudėjus jis jau buvo visu ratu atsilikęs nuo savo varžovų. Jam tą ratą pavyko atsilošti pirmojo saugos automobilio fazės metu, o po antrojo saugos automobilio jis jau buvo dvyliktoje vietoje su naujomis superminkštomis padangomis, kitaip nei priešais jį esantys Nasras, Buttonas bei abu „Lotus“ pilotai, kurie turėjo minkštas padangas. Kas sakė, kad Singapūre sunku lenkti?
Rikiuotės priekyje finišo liniją pirmas kirto Vettelis už savęs palikęs Ricciardo ir komandos draugą Raikkoneną. Jau seniai taip nebuvo, kad net du „Ferrari“ pilotai stovėtų ant apdovanojimų pakylos, tik gaila, kad Raikkonenui nepavyko pakilti į antrąją vietą. Vienaip ar kitaip pasiekimas tikrai geras ir džiaugsmo „Ferrari“ fanams buvo per akis.
XXX
Verdiktas yra toks: Tiems, kurie nori gerai suorganizuoto renginio su daugybe pramogų, koncertų, nuostabių miesto vaizdų, bei netradicinės naktinės atmosferos ir žibintų šviesoje žvilgančių bolidų – Singapūro GP yra skirtas jums. Tačiau, jei jums yra svarbiau fanų sukuriama atmosfera, patarčiau verčiau rinktis tradicines Europines lenktynes. Asmeniškai aš savo sprendimu aplankyti šį išskirtinį GP etapą tikrai nesigailiu“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794