M. Andretti: „Formulei-1“ nereikia permainų vien dėl permainų“

M. Andretti: „Formulei-1“ nereikia permainų vien dėl permainų“
logo 2015 Spalio 15 d. 06:55, Ferrari
Interviu vokiečių „Auto Motor und Sport“ legendinis amerikiečių lenktynininkas, 1978 m. pasaulio čempionas Mario Andretti mano, kad „Formulei-1“ niekur nereikia skubėti su permainomis, kitaip šios lenktynės praras savo unikalumą...
- Dabar labai daug kas kritikuoja „Formulę-1“. Negi jos reikalai yra visai prasti?
- „Formulė-1“ yra unikalus produktas. Ji išlaiko savo senąją filosofiją, kur esminiu dalyku yra laikoma techninė pažanga ir tobulumas. Būtent tai yra jos išskirtinis, firminis stilius. Dauguma sirgalių tiesiog dievina „Formulę-1“.
Antra vertus, yra akivaizdu, jog šis sportas yra labai brangus ir kartais išeina iš ribų – kai kurioms komandoms labai sunku prie to adaptuotis. Tai turi būti būtent adaptacija, o ne permainos vien dėl permainų. Nė vienos automobilių lenktynės nėra idealios, bet nereikia iš naujo išradinėti dviračio – tai būtų tik blogiau.
- Ar gali „Formulė-1“ ką nors gero perimti iš „IndyCar“ serijos?
- Manau, kad atvirkščiai. Aš nematau, ką F-1 gali perimti iš „IndyCar“. Dabar visi tik kalba apie „Mercedes“ dominavimą, kai kas šį faktorių laiko labai negatyviu šiam sportui, o mane tai kaip tik traukia – man labai malonu stebėti, kaip „Ferrari“ mažina atsilikimą nuo jų.
Lenktynės Vengrijoje ir Singapūre parodė, kad „Mercedes“ komanda daugiau neturi teisės daryti nė vienos klaidos. S. Vettelis ir „Ferrari“ dabar yra labai stiprus tandemas, jie pasinaudos bet kokia „Mercedes“ nesėkme. O man, kaip sirgaliui, tai labai patinka.
- Justinas Wilsonas žuvo, kai kitos mašinos nuolaužos pataikė jam į galvą. Ar automobilių sporte yra būtina geresnė piloto kokpito apsauga?
- J. Wilsono avarija įvyko sutapus daugeliui aplinkybių, kaip ir F. Massos avarija Vengrijoje. Justinas važiavo septintas ar aštuntas per avarijos vietą, bet nuolaužos pataikė būtent į jį. Tai gali atsitikti vieną kartą per šimtą metų, garantuoti apsaugą nuo atsitiktinių įvykių yra neįmanoma.
- Ar reikia uždarų kokpitų? Apie tai reikia klausti dabartinių pilotų, bet kokį sprendimą reikia labai gerai apgalvoti, nes gali iškilti kitokių problemų. Automobilių sportas niekada nebus 100 proc. saugus.
- Viena iš „Formulės-1“ problemų yra milžiniškas skirtumas tarp komandų piniginių pajamų – tarp stipriųjų ir silpnųjų. Ar jums neatrodo, kad „IndyCar“ su tuo kur kas geriau tvarkosi?
- Pagrindinis skirtumas yra tas, kad F-1 komandos savarankiškai kuria bolidus, todėl visada bus skirtingi poliai – kaip „Mercedes“ ir „Manor“. „Manor“ komanda puikia supranta, jog ji niekada nebus pajėgi nugalėti, bent jau dabar.
„IndyCar“ situacija visai kitokia, ten gali laimėti bet kuri komanda, bet už tai reikia sumokėti tuo, kad mašinos čia daugmaž panašios. Bet būtų klaida iš „Formulės-1“ atimti techninio iššūkio faktorių, nes tai yra vienas iš šio čempionato ypatumų. Nors, iš kitos pusės, mažųjų komandų finansines problemas būtina išspręsti.
- „Formulėje-1“ pagalbos iš šalies faktorius turi labai didelę reikšmę. Ar tai yra teisinga?
- Šią problemą būtų lengva išspręsti. Reikia uždrausti radijo pokalbius, pilotams neduoti telemetrijos duomenų. Man labai patinka „MotoGP“ pavyzdys, kur trasoje yra kiekvienas už save. Po starto lenktynininkas pats turi tramdyti savo žirgą – be komandos pagalbos, be patarimų iš techninio aptarnavimo juostos – turi būti tikros lenktynės, kaip ir anksčiau. Bet problema tame, kad šiuolaikiniai F-1 bolidai yra labai techniškai sudėtingi. Beje, pilotai labai gerai jaučia mašinų stabdžių galios paskirstymą bei padangų temperatūrinius režimus, todėl šiose srityse nereikia jokios komandų pagalbos.
Šia linkme „Formulei-1“ reikėtų permainų. Reikia atsisakyti tų faktorių, kurie palengvina pilotavimą – kuo daugiau klausimų turi spręsti pats pilotas. Ir kuo mažiau jis jaus komforto prie vairo, tuo labiau patiks žiūrovams.
- Ar jums patinka idėja nuo 2017 metų F-1 bolidus padaryti kur kas efektyvesnius ir agresyvesnius?
- Kodėl gi ne? Komandos bet kokiu atveju kiekvienais metais kuria naują mašiną. Kai kuriose srityse „Formulei-1“ iš tikrųjų reikia tapti modernesne. Pavyzdžiui, pereiti prie 18 colių ratų. Bet dar daugiau kosmetinių pertvarkų reikia „IndyCar“ čempionatui – ten bolidai turėtų atrodyti geriau.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983