M. Arrivabene: strategijos visuomet yra paremtos skaičiavimais

M. Arrivabene: strategijos visuomet yra paremtos skaičiavimais
logo 2015 Rugpjūčio 25 d. 06:55, Ferrari
Ferrari“ buvo vienintelė komanda Belgijos GP etape, kuri naudojo vieno sustojimo boksuose strategiją Sebastianui Vetteliui, bet likus porai ratų iki finišo, galinė dešinė padanga neišlaikė ir sprogo. Komandos vadovas Maurizio Arrivabene pareiškė, kad jų strategija buvo gerai apgalvota, o ne eksperimentas...
- Maurizio, Sebastianas Vettelis yra labai nusivylęs ir mes puikiai suprantame, kodėl. Ar priimdami sprendimą nuvažiuoti visą distanciją su vienu sustojimu, jūs įvertinote visus faktorius?
- Mūsų strategija buvo absoliučiai tiksli – su vienu sustojimu boksuose. Aš noriu visa tai paaiškinti. Mes turime duomenis, o būtent jie gula į strategijos pagrindą.
Sebastianas yra smarkiai nusivylęs ir mes suprantame, kodėl. Kai iki finišo lieka pusantro rato ir jūs turite nenuginčijamą galimybę užkopti ant podiumo, bet staiga prarandate šį šansą, tai, žinoma, nusiviliate. Toks yra sportas. Bet aš galiu pasakyti, kad strategijų pagrindas, nors jos ir būna gana agresyvios, visada būna skaičiavimai. Mes nesame tiek naivūs, kad verstumėme pilotą smarkiai rizikuoti, jei strategija būna ne iki galo išanalizuota. Nesijaudinkite, mes gerai atlikome savo darbą.
- Po finišo S. Vettelis pareiškė, kad yra nepriimtina, kai vieno savaitgalio metu susprogsta net dvi padangos. Ką jūs manote apie „Pirelli“ ir padangų saugumą?
- Aš nenoriu pradėti diskusijų spaudoje – Maurizio apie „Pirelli“ pasakė tą ir tą, o „Pirelli“ atsakė taip ir taip. Lenktynės užsibaigė ir mes suprantame, kodėl Sebastianas yra nusivylęs. Aš nenoriu pradėti rietenų, tai yra ne tas atvejis.
- Ar „Pirelli“ sakė jums, kad vieno sustojimo taktika gali būti susijusi su didele rizika?
- Visose komandose būna po „Pirelli“ inžinierių ir kaip jūs manote, ką tie inžinieriai veikia? Jis tam čia ir būna, jo užduotis yra tikrinti padangas, sekti mūsų darbą su jomis ir tiekti mums informaciją.
- Vadinasi, jokių įspėjimų iš jų pusės nebuvo?
- Ne. Aš galiu jums pateikti dokumentus, bet aš nenoriu pradėti diskusijų šiuo klausimu. Mūsų komandoje dirba „Pirelli“ inžinierius, kurio pareiga yra rūpintis padangomis Mes dar kartą viską patikrinsime, gal tada geriau suprasime, kas atsitiko.
Problema, ar sakysime, šių lenktynių grožis, kaip aš matau, yra puiki mūsų komanda. Viso savaitgalio metu mes turime itin plačią veiklos programą ir komanda puikiai reaguoja. Būtent tokia komanda man yra reikalinga. Tai pirma.
Antra. Abu pilotai puikiai įvykdė savo uždavinius. Vettelis kovojo kaip liūtas. Būtent tokio tipo piloto mums reikia. Startavęs iš peletono pabaigos, Kimis taip pat atsikovojo daug pozicijų ir galiausiai finišavo septintas. Jei kalbėti apie teigiamus momentus, tai pliusas yra tame, kad mūsų komanda nuolat progresuoja. Aš didžiuojuosi tuo, kaip mūsų komanda pradėjo reaguoti į daugelį problemų.
Pirmasis to požymis buvo Vengrijoje. Aš iš tiesų plačiai šypsojausi per spaudos konferenciją po finišo, nors tą penktadienį mes turėjome rimtų problemų, bet vaikinai surado būdą jas išspręsti, o po to atliko neįtikėtiną darbą.
- Kokiu momentu jūs nutarėte apsiriboti tik vienu Sebastiano sustojimu. Ar prieš lenktynes buvo minčių, jog tai yra įmanoma?
- Tokia buvo mūsų strategija prieš startą, tiksliau sakant, pagrindinis strategijos variantas. Mes tokį sprendimą priėmėme sekmadienį 11 valandą. Dažniausiai tuo laiku ir priimami sprendimai per posėdį su strategais. Ir mes visi jai pritarėme.
- Jūs sakėte, kad „Ferrari“ turėjo labai rimtų problemų penktadienį ir šeštadienį. Kodėl šioje trasoje jūsų mašina nebuvo tokia konkurencinga kaip kitur?
- Reikalas tame, kad mums iškilo problemų. Jūs žinote, kas atsitiko su K. Raikkoneno pavarų dėže per kvalifikaciją. Savaitgalio metu, kai jūs norite pasiekti maksimalaus efektyvumo, dirbdami su tuo, ką jūs turite (o mūsų bolidas beveik nepasikeitė nuo sezono pradžios), tai yra normalu, kad iškyla tūkstančiai mechaninių problemų.
Egzistuoja du variantai. Pirmas – komanda patiria pralaimėjimus. Antras: komanda jaučia palaikymą ir puikiai dirba. Kaip jau sakiau, jei ieškoti pozityvių momentų iš lenktynių Spa, nors ir nelabai rezultatyvių mums, aš turiu pripažinti, jog esu patenkintas komandos reakcija.
- Sakėte, kad jums iškilo problemų penktadieniais Spa ir Vengrijoje. Keletą etapų prieš tai jūsų komanda per treniruotes naudojo konservatyvesnę taktiką. Ar problemos yra dėl pasikeitusio požiūrio?
- Ne, iš tiesų ne. Kaip aš jau sakiau, kai dirbate ties maksimumu, iškyla tūkstančiai didelių ir mažų problemų, kurias visas reikia išspręsti. O tas faktas, kad mes per konservatyviai veikdavome penktadieniais – tai buvo mūsų komandos technikos direktoriaus Jameso Allisono sumanymas. Aš manau, kad kur kas daugiau prasmės yra tame, kad penktadieniais dirbti realiomis sąlygomis – tai yra su 20 kg degalų.
- Spaudoje cituojamas „Ferrari“ prezidentas Sergio Marchionne, kuris sako, kad nėra patenkintas „Ferrari“ Lenktyninės akademijos darbu ir žada jos atsisakyti. Kaip jūs tai pakomentuosite?
- Tai nesąmonė.
- Vadinasi, Lenktyninė akademija išliks.
- Taip, būtinai.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794