M. Brundle: visi lenktynininkai yra egoistai, tai jų profesionalumo bruožas

M. Brundle: visi lenktynininkai yra egoistai, tai jų profesionalumo bruožas
logo 2015 Balandžio 14 d. 06:55, Red Bull
Buvęs „Formulės-1“ pilotas, o dabar – „Sky Sports“ TV kanalo komentatorius Martinas Brundle pasidalino savo mintimis apie pasibaigusį Kinijos GP etapą.
Kinijos GP Didžiojo prizo lenktynėse „Mercedes“ komanda žaidė su „Ferrari“ tarsi katė su siūlų kamuoliu, o taip pat galima pasakyti, kad lygiai tokį pat žaidimą žaidė Lewisas Hamiltonas su savo komandos kolega Nico Rosbergu.
Tokie legendiniai lenktynininkai kaip Jackie Stewartas ir Alenas Prostas turėjo savo požiūrį į F-1 lenktynes, kurio esmė buvo ta, jog jie visuomet stengėsi nugalėti su minimaliai įmanomu greičiu, nors tuomet toks požiūris buvo susijęs ne su padangų taupymu, bet būdavo sąlygotas technikos patikimumo ir kaip būdas išvengti perdėtos rizikos.
Pats greičiausias Šanchajaus trasos ratas buvo net 1,8 sek. lėtesnis nei pernai. Tiesa, pernai oras buvo šiltesnis, bet bolidai per pastaruosius 12 mėnesių smarkiai patobulėjo, padangų savybės taip pat tapo geresnėmis. Beje, pernai L. Hamiltonas lenktynes čia laimėjo pritaikęs teoriškai kur kas lėtesnę taktiką – tik pirmąją atkarpą jis važiavo su minkštosiomis padangomis, o dvi likusias – su vidutinėmis.

Pralaimėjusi „Ferrari“ komandai Malaizijoje, „Mercedes“ visą praėjusį savaitgalį veikė labai konservatyviai, kadangi buvo nepanašu, jog italų komanda galėjo rimčiau pasipriešinti Kinijos trasoje. Kai N. Rosbergas nuvažiavo pirmam sustojimui, L. Hamiltonas pasiliko joje dar keliems ratams, kuriuos nuvažiavo tokiu tempu, jog tapo aišku, kad jis turi labai didelę greičio atsargą. „Ferrari“ pilotai taip pat buvo priversti taupyti padangas ir tai jie galėjo ramiai daryti, kadangi „Williams“ buvo toli už nugaros.
Susidarė įspūdis, kad lenktynių lyderis veikė pagal kažkokį iš anksto numatytą scenarijų, o vieninteliu ryškiu šių varžybų epizodu buvo istorija apie tai, kad Rosbergas apkaltino savo kolegą tuo, kad jam pasirodė, jog Lewisas norėjo palikti jį „ant ledo“ – neva jį galėjo sudraskyti „Ferrari“ lenktynininkai. Gali būti, jog taip ir buvo, tačiau Hamiltono reikalas buvo palaikyti tokį tempą, kokį jis laikė pakankamu norint laimėti lenktynes.
Komandai netgi teko Lewisą paspausti ir duoti instrukcijas, kokiu laiku jis turi įveikti ratą, ką jis vėliau ir darė, liepiamo tempo neviršydamas nė viena dešimtąja. N. Rosbergas turėjo pagrindo savo pretenzijoms, kadangi visi lenktynininkai yra egoistai, tai jų profesionalumo bruožas. Nico nelaimei, net nebuvo panašu, jog jis gali prisikasti iki savo kolegos ir pralenkti pernelyg atsargų porininką. Panašūs konfliktai nuolat vyko ir vyks „Formulėje-1“, mat kaip neparadoksalu, komandinėse sporto šakose viskas galiausiai susiveda į dviejų sportininkų priešpriešą.
Aš užjaučiu Rosbergą, kadangi jis bando surasti būdą aplenkti Hamiltoną ne tik trasoje, bet ir už jos ribų, tačiau dabartinis pasaulio čempionas šiuo metu yra labai geroje formoje. Po pernai metų Belgijos GP etapo Lewisas reguliariai nugali savo kolegą vokietį, net ir psichologiniame fronte. Kai Nico bando žaisti teigiamo vaikino vaidmenį, tai tik stiprina Lewiso pasitikėjimą savimi. Todėl, gal geriau Nico pasirinkti grubaus chamo vaidmenį, bet ir tai kol kas veikia tik prieš jį patį. Vienintelis būdas atsiteisti prieš savo skriaudėją – nugalėti jį kvalifikacijoje, būtent dėl to Nico labai nusivylė, kai per kvalifikaciją jis nusileido Lewisui viso labo 0,04 sek. Antrasis Hamiltono bandymas finalinėje kvalifikacijos dalyje nebuvo idealus, todėl Rosbergas turėjo šansą, kuriuo nesugebėjo pasinaudoti.
Prieš startą Lewisas savo bolidą pastatė labai keistai dideliu kampu, o vėliau prisipažino, jog suklydo. Tai buvo jo vienintelė klaida per visą savaitgalį, bet ir ji išėjo jam į naudą.
Tačiau visoje šioje istorijoje mane sudomino štai kas: atrodo, kad 2015 metais lenktynininkams tapo kur kas sunkiau labai glaudžiai persekioti savo varžovus. Aš į tai jau atkreipiau dėmesį Australijoje, Malaizijoje toks vaizdas pasikartojo, kai „Mercedes“ labai sunkiai skynėsi kelią per peletoną po labai ankstyvo saugos automobilio pasirodymo.
Priekiniai sparnai šiais metais tapo panašūs į naujametinę eglutę su perkautais žaisliukais. Jie yra labai brangūs ir labai trapūs, o svarbiausia, kad išdėstyti labai aukštai virš trasos, kad galėtų efektyviai veikti turbulencijos zonoje. Kalbant apskritai, bandoma ieškoti didesnės prispaudžiamosios jėgos po bolido dugnu, nors to šaltinis turėtų būti viršutiniai aerodinaminiai elementai.
Galiausiai Šanchajuje mes lyderių grupėje nematėme kovos, visi ramiai saugojo savo pozicijas, stengdamiesi nepatekti į nematomą karšto oro zoną paskui varžovą, o toną visiems rodė L. Hamiltonas, ramiai važiavęs priekyje. Dabar GP2 serijoje varžovai gali persekioti vienas kitą, įveikdami posūkius beveik vienodu greičiu su sąlyga, kad jų padangų būklė taip pat yra panaši. Vadinasi, taip turėtų būti ir „Formulėje-1“. Mums būtina rūpintis šio šou spektaklio turiniu, tai turi būti visų mūsų prioritetu, kai kalba prasideda apie naujus techninius reglamentus ir naujus būdus, nukreiptus į lenktynių saugumą.
Bet dabar kažkodėl labai daug žmonių posėdžiauja įvairiausiose komisijose, o visa tai trukdo efektyviems sprendimams surasti. Nesinori pasirodyti bambekliu, bet dabartinė situacija išties nuvilia ir manau, mane palaikys daugelis sirgalių.
Jei kalbėti apie kitas naujienas, tai mane labiausiai domina tai, kuri iš „top“ komandų pirmoji pasirašys ilgalaikį kontraktą su Maxu Verstappenu. Šis vaikinas pasirodė esąs tikras talentas, o vakancijos kai kuriose komandose gali atsirasti labai greitai. Maxas labai meistriškai dirba su vairu ir stabdžiais – tai tikro meistro požymiai. Be to, nepanašu, kad jis serga „žvaigždžių liga“, net tai parodys tik laikas. Manau, kad jam daug padės jo tėvas.
Tikiuosi, kad artimiausiu metu „Williams“ įdiegs nemažai techninių naujovių, mat kol kas jie neturi jėgų įveikti „Ferrari“, antra vertus, sezonui įsibėgėjant, „Williams“ vis dažniau savo veidrodžiuose turėtų matyti „Red Bull“, „Lotus“, o gal net ir „McLaren“ bolidus. Intrigai padidinti būtų visai neblogai, kad „Williams“ gerokai padidintų greitį.
Labai skaudu žiūrėti kaip „McLaren“ pilotai džiaugiasi tarsi vaikai, jog jiems pavyko užbaigti lenktynes. Jiems, beje, nieko daugiau ir nebelieka. Kinijoje mes nematėme didelio jų progreso, nors MP4-30 važiuoklė atrodo ir neblogai, o Šanchajaus trasos viduriniame sektoriuje, kur daug kas priklauso nuo prispaudžiamosios jėgos, Alonso ir Buttonas buvo greitesni už „Sauber“, kurie abu finišavo pirmajame dešimtuke. Bet kol kas „Honda“ jėgainei trūksta galios, o ir garsas jos yra baisus. Pažiūrėsime, ar kas pasikeis, kai japonų variklių gamintojai išnaudos didžiąją dalį šį sezoną leidžiamų sąlyginių balų.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553